Starupitems
Fra : Mich Ottosen

Dato : 18-05-08 21:03

Jeg har længe fået følgende fejlmedd. ved start af en MB med MacOS
10.4.11
"Mappen Startemner ("/Bibliotek/Starupitems/") er ikke forsynet med
korrekte sikkerhedsindstillinger" og
ditto for ("/Library/Startupitems/Retrorun") som vel gælder for
Retrospect backupprogrammet.
Jeg kan klikke i "ret" (og maskinen genstarter og har tilsyneladende
rettet sikkerhedsindstillingerne. Der er også en mulighed for "vent til
senere"

Da det er lidt omstændeligt at skulle starte maskinen to gange, vil jeg
gerne løse problemet én gang for alle. Har kigget i Mac-Hjælp, men ikke
fundet ud af det. Har osse kigget på mappen og filen via kommando-I og
låst dem. Men det hjælper ikke.

Kan nogen give en brugbar vejledning, vil jeg være taknemlig.

--
v.h.,
Mich.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 18-05-08 21:33

Mich Ottosen <Mich@noget.invalid> wrote:

> [...]
> låst dem. Men det hjælper ikke.
>
> Kan nogen give en brugbar vejledning, vil jeg være taknemlig.

hvilken version af retrospect ?

/thomas

Fra : Mich Ottosen

Dato : 18-05-08 21:57

> hvilken version af retrospect ?

5.1.175, og jo, jeg véd godt, at det er gammelversion, men den virker
skam fint nok også på min MB med Intel.

--
v.h.,
Mich.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 19-05-08 08:13

> 5.1.175, og jo, jeg véd godt, at det er gammelversion, men den virker
> skam fint nok også på min MB med Intel.

ja ... men den insisterer på at sætte forkerte rettigheder på det
startupitem ... og den resetter dem hver gang den starter, så din eneste
løsning er at opgradere ....

/thomas