TimeCapsule og Fullrate's Zyxel ADSL-modem
Fra : Thomas Løjmann Jørge~

Dato : 14-05-08 21:32

Hej gruppe,

Efter at være flyttet har jeg fået bredbånd fra Fullrate. Det kræver man
benytter deres Zyxel ADSL modem, da de køre via alm. telefon stik.

Jeg har samtidig en TC fra Apple, som jeg gerne vil bruge :)
Zyxel-kassen har fået disabled dens DHCP server og min TC funger som
DHCP for mit netværk.

AirPort Utility siger at der er et problem, nemlig 'Double NAT'.
Min TC er sat op som var den, eneste enhed på nettet. Grunden hertil, er
at det er eneste måde jeg kan komme på nettet og SAMTIDIG få lov at
ændre konfigurationen for min TC.

AirPort Utility vil gerne have at jeg skifter 'Connection Sharing' til
Bridge mode, men sker det - så kan jeg ikke mere komme ind i min TC for
at ændre konfigurationen, hvilket jo ikke spiller. Eneste måde for at
gøre det EFTER at have sat den til Bridge mode, er faktisk en hard
reset, hvilket jo ikke spiller!

Mit problem er at TC brokker over 'Double NAT' og derfor ved hver boot,
startes AirPort Utility på OS X'en hvilket er super træls.

Hvad har i andre gjort, som har Fullrate og en TC?
Zyxel-kassen og TC er forbundet via kabel, da Zyxel-kassen ikke har
wireless.

Håber nogle kan hjælpe :)

/Thomas

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 14-05-08 23:03

Thomas Løjmann Jørgensen <lojmann@lojmann.dk> wrote:

> [...]
>
> Hvad har i andre gjort, som har Fullrate og en TC?
> Zyxel-kassen og TC er forbundet via kabel, da Zyxel-kassen ikke har

ja, du slår DHCP til på Zyxel fætteren og kører din Airport på brigde

/thomas

Fra : Thomas Løjmann Jørge~

Dato : 15-05-08 16:29

Thanks mate, så er der grønne lamper og glæde i det lille hjem :)

/Thomas