Og så var der 'Default'.....
Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 12-05-08 00:29

Tja, - "...Det skulle være så godt, men så er det faktisk skidt" - et
velkendt revycitat for dem, der har en vis alder, og som kan huske 40-50
år tilbage....

Det samme kan man godt sige om OS X... Og det gælder både OS X 10.4.6 og
op, samt alle tre nuværende versioner af 10.5....

Hvis man vil sætte en default webbrowser, skal man ind i Safari og vælge
anden browser. - Vil man bruge et andet mailprogram, skal man ind i
Mail.app og vælge andet program...

MEN JEG VIL IKKE BRUGE HVERKEN SAFARI ELLER MAIL!!! - Så derfor har jeg
anskaffet mig det lille program 'RCDefaultApp'. - og så vidt, så godt...

MEN - efter *HVER* eneste gang, jeg har besøgt Apples hjemmesider for at
hente opdateringer - eller bare kigge lidt rundt, om der er noget nyt,
så er *SAMTLIGE* ændringer foretaget med RCDefaultApp sat tilbage til
hhv. Safari og Mail, - trods det, ingen af de to programmer har været åbnet!

Hvis jeg så er så 'uheldig' at komme til at åbne en HTML hjælpefil, så
er det minsandten igen Safari, der åbnes som HTML læser. - checke i
RCDA... Ganske rigtig - *SAMTLIGE* indstillinger er sat tilbage til
system default.

Hvorfor i hede hule h...... kan det ikke lade sig gøre at undgå det fis,
uden at skulle slette både mail og Safari.?

Jeg véd, det ikke er mine systemer, der er noget galt med, da det er på
samtlige mine systemer m.u.a. en QuickSilver, der pt. kører med OS X
10.3.9. - Altså en QS med 2x 10.4.11 (det ene system specielt sat op til
musik) og 10.5.2, - en MacPro med 10.4.11 og 10.5.2, - et par Sawtooth
med 10.4.11 hos flere af mine venner, - og nu dælme også en B&W G3 med
10.4.11, jeg lige har klargjort til salg.

Jeg ville ønske, man kunne stole på, at når der var sat et specifikt
default program, så forblev det default!

mvh. Erik Richard

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 12-05-08 09:11

On 2008-05-12 01:29:29 +0200, Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> said:

> [...]
>
> MEN JEG VIL IKKE BRUGE HVERKEN SAFARI ELLER MAIL!!! - Så derfor har jeg
> anskaffet mig det lille program 'RCDefaultApp'. - og så vidt, så godt

De fleste mail og webbrowserer har i lighed med Mail ig Safari et
interface til at skifte default mail og webbrowser.

Jeg har iøvrigt aldrig oplevet at Apples hjemmeside skifter default URL
handler jeg er ret sikkerpå ay det er et andet program der er nissen
hos dig.