Airport særheder
Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 01-05-08 11:09

1. Jeg er på nettet. Safari, email, ftp, print, lokalnet fungerer.
2. men min Airport Extreme blinker gult (langsomt ca. 1 sek.).
3. Airport Utility kan ikke finde Airport - ³unable to find any Apple
wireless devices².

Hvordan kan 1. og 3. begge være tilfældet?
Hvad betyder 2.?
Hvordan "finder" jeg Airporten?

mvh. Mikael

Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 02-05-08 07:16

> [...]
> wireless devices².
>
> Hvordan kan 1. og 3. begge være tilfældet?

Ja, hvordan kommer jeg i kontakt med min Airport?

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 02-05-08 07:23

nospamtoMike [8000 C] skrev den 02-05-2008 08:15:

> Ja, hvordan kommer jeg i kontakt med min Airport?

Hvad siger Airport Express-manualen at "langsomt gult blink" betyder?

Fra : Palle Jensen

Dato : 02-05-08 08:02

On 2008-05-02 08:22:50 +0200, Thorbjørn Ravn Andersen
<thunderaxiom@gmail.com> said:

> Hvad siger Airport Express-manualen at "langsomt gult blink" betyder?

Den snupper jeg

"Your AirPort Express Status Light Flashes Amber
The Ethernet cable may not be connected properly, AirPort Express may be out of
range of an AirPort network, or there may be a problem with your
Internet service
provider. If you are connected to the Internet with a DSL or cable
modem, the modem
may have lost its connection to the network or the Internet. Even if
the modem seems
to be working properly, try disconnecting the modem from its power
supply, waiting a
few seconds, and then reconnecting it. Make sure AirPort Express is
connected directly
to the modem via Ethernet before reconnecting power to the modem.
If your AirPort Express is set up in a WDS, the WDS link may be interrupted.
Note:
If AirPort Express is set up as a wireless client and the network it's
joining is
protected by an access control list (ACL), AirPort Express must be in
the ACL to connect
to the network."

--
Venlig hilsen / Best regards
Palle Jensen

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 02-05-08 08:25

Palle Jensen skrev den 02-05-2008 09:02:

> Den snupper jeg
>
> "Your AirPort Express Status Light Flashes Amber
> The Ethernet cable may not be connected properly, AirPort Express may be
> out of

Takker. Så det korte af det lange er at den synes verden er ond.

Den HAR været genstartet for at se om det hjalp?

Fra : Morten Lind

Dato : 02-05-08 08:40

Palle Jensen <laboratoriexGEORGE.W.BUSH@gmail.com> wrote:

> [...]
> Express is set up as a wireless client and the network it's joining is
> protected by an access control list (ACL), AirPort Express must be in the

Undskyld, jeg blander mig, men Mikaels dims er en Extreme.

M.

Fra : Palle Jensen

Dato : 02-05-08 12:43

On 2008-05-02 09:39:55 +0200, info@for-ogefternavn.dk (Morten Lind) said:

> Undskyld, jeg blander mig, men Mikaels dims er en Extreme.

Sætter extreme ind i stedet for når man googler: "Airport Extreme manual"

(Vist ikke den store forskel

Your AirPort Extreme Status Light Flashes Amber
The Ethernet cable may not be connected properly, AirPort Extreme may be out of
[...]
few seconds, and then reconnecting it. Make sure AirPort Extreme is
connected directly
to the modem via Ethernet before reconnecting power to the modem.
For more information about the reason the light flashes, open AirPort
Utility, select
your base station, and then choose Manual Setup from the Base Station menu.The
information about the flashing light is displayed on the Summary pane.

Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 02-05-08 14:51

Det er stadig en sær Airport.

Prøvede med ethernetkabel - ingen forskel.
Jeg genstartede Airport: gul blink blev til fast grøn = alt OK.
Stadig ikke til at finde i Airport Utility.
Kabel i - nu kunne jeg se den.
Kabel ud - væk igen.
Kabel i, kabel ud, kabel i, kabel ud og hov - nu er den der.

Med andre ord problemet er løst, men jeg aner stadig ikke hvorfor jeg kunne:
1. Være på nettet. Safari, email, ftp, print, lokalnet fungerer.
2. Airport Utility kan ikke finde Airport - ³unable to find any Apple
wireless devices².

mvh. Mikael

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 02-05-08 15:01

nospamtoMike [8000 C] <nospam@kern.dk> wrote:

> [...]
> 1. Være på nettet. Safari, email, ftp, print, lokalnet fungerer.
> 2. Airport Utility kan ikke finde Airport - "unable to find any Apple

Du kan kun finde Airporten hvis du har AirPort slået til på Mac'en og du
har valgt at forbinde til dit eget netværk (og ikke naboens).

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 02-05-08 16:21

Niels Jørgen Kruse skrev:

> Du kan kun finde Airporten hvis du har AirPort slået til på Mac'en og du
> har valgt at forbinde til dit eget netværk (og ikke naboens).

Du kan godt finde Airporten selv hvis du kun er forbundet med kabel.
Det gør jeg her når det trådløse er gået i spunk.

Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 02-05-08 17:02

> Du kan kun finde Airporten hvis du har AirPort slået til på Mac'en og du
> har valgt at forbinde til dit eget netværk (og ikke naboens).

Jeg har hele tiden været på mit eget net. Det har jeg selvfølgelig
dobbeltchecket. Mit net er skjult og beskyttet.

Altså: Min Mac ER på nettet. Airport Utility kan ikke se Airport.
Hvorfor mon?
Løsning?

mvh. Mikael

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 02-05-08 18:08

> [...]

> dobbeltchecket. Mit net er skjult og beskyttet.
>
> Altså: Min Mac ER på nettet. Airport Utility kan ikke se Airport.

Det kan være svært at få forbindelse på en overfyldt kanal.

Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 02-05-08 18:50

> Det kan være svært at få forbindelse på en overfyldt kanal.

Og selvfølgelig er der kun 1 Mac på netværket. Min.
Du er ret mistroisk, hva?

mvh. Mikael

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 02-05-08 18:10

nospamtoMike [8000 C] skrev:

> Jeg har hele tiden været på mit eget net. Det har jeg selvfølgelig
> dobbeltchecket. Mit net er skjult og beskyttet.
>
> Altså: Min Mac ER på nettet. Airport Utility kan ikke se Airport.

Du har givet Airporten et statisk ip-nummer?

Prøv at resette den totalt og se om det hjælper.

Fra : Palle Jensen

Dato : 02-05-08 18:42

On 2008-05-02 18:02:13 +0200, "nospamtoMike [8000 C]" <nospam@kern.dk> said:

> Altså: Min Mac ER på nettet. Airport Utility kan ikke se Airport.
> Hvorfor mon?
> Løsning?

Ved ikke. Oplever det altså i ny og næ på min Airport Express.

Forbindelsen står og flik-flakker og airport utility påstår den ikke
kan finde airporten.

Jeg har også en playstation på min airport. Sidst jeg havde problemer
gik jeg ind og så om PS'en var på og det var den fint. Så min
konklusion var at det var min iMac der lammede sig.

Jeg slukkede alt grejet et stykke tid og da jeg tændte igen virkede det.

Aner ikke hvad der foregår

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 02-05-08 20:17

> [...]

> Ved ikke. Oplever det altså i ny og næ på min Airport Express.
>
> Forbindelsen står og flik-flakker og airport utility påstår den ikke

Efter jeg satte min Airport Express til at bruge en fast kanal har jeg
ikke haft problemet. Expressen er en klovn til selv at vælge kanal.

Fra : Palle Jensen

Dato : 02-05-08 20:51

On 2008-05-02 21:16:58 +0200, nospam@ab-katrinedal.dk (Niels Jørgen
Kruse) said:

> Efter jeg satte min Airport Express til at bruge en fast kanal har jeg
> ikke haft problemet. Expressen er en klovn til selv at vælge kanal.

Vil jeg overveje. Tak.

Fra : Palle Jensen

Dato : 03-05-08 07:24

On 2008-05-02 21:16:58 +0200, nospam@ab-katrinedal.dk (Niels Jørgen
Kruse) said:

> Efter jeg satte min Airport Express til at bruge en fast kanal har jeg
> ikke haft problemet. Expressen er en klovn til selv at vælge kanal.

Fedt. Gik en time så fik jeg en tur. Måtte helt opgive at komme i
kontakt med expressen (skal hente en stige på loftet for at komme op på
klædeskabet hvor den står - for at få ethernetkabel i), så jeg skred i
seng (Sikkert også mere gavnligt).

Nu har jeg sat den fast på en kanel, og så må vi se.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 02-05-08 08:28

> Ja, hvordan kommer jeg i kontakt med min Airport?

og du har prøvet at kable din maskine til en af LAN portene og som om
airport utility kan se den ?

/thomas