Leopard + Mail sorterings-problem!
Fra : Stig Leerbeck

Dato : 30-04-08 17:43

Vælg Mail under Leopard.

Klik på "Sendt" og sortér efter "Til".

Hvorfor h.... kommer listen kun op delvist i alfabetisk orden?

Jeg får f.eks. en "Hr" Olesen op før Adobe OG Hr Olesen er ikke fra et
firmar der starter med A og ej heller starter hans mail-adresse med A.

Meget mærkli' computer!

Stig Leerbeck
--
www.simplesoft.dk - www.fileoffice.dk

Fra : Jesper

Dato : 30-04-08 18:10

Stig Leerbeck <stigleerbeck@nypost.dk> wrote:

> [...]
>
> Jeg får f.eks. en "Hr" Olesen op før Adobe OG Hr Olesen er ikke fra et
> firmar der starter med A og ej heller starter hans mail-adresse med A.

Sørg for at trekanten i til linien står med spidsen op, jeg gætter på,
at den står på hovedet!
--
Jesper
A dollar in aid to the third world not spend on

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 01-05-08 00:51

> Sørg for at trekanten i til linien står med spidsen op, jeg gætter på,
> at den står på hovedet!

Velkvalificeret gæt, men rækkefølgen er f.eks. g-o-a!

Stig Leerbeck
--
www.simplesoft.dk - www.fileoffice.dk

Fra : Jesper

Dato : 01-05-08 04:28

Stig Leerbeck <stigleerbeck@nypost.dk> wrote:

> Velkvalificeret gæt, men rækkefølgen er f.eks. g-o-a!
>
> Stig Leerbeck

Tjek lige efter, at der ikke står et eller andet specialtegn foran, så
som en knækklamme eller et mellemrum.

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 01-05-08 16:03

> Tjek lige efter, at der ikke står et eller andet specialtegn foran, så
> som en knækklamme eller et mellemrum.

Tak for de mange forslag - men er der nogen af jer der har prøvet? Jeg
havde nemlig ikke, førend en kunde gjorde mig opmærksom på problemet og
jeg kunne så konstatere at det ganske rigtigt så forkert ud.

Men jeg kan ikke greje hvorfor den gør sådann!

Stig Leerbeck
--
www.simplesoft.dk - www.fileoffice.dk

Fra : Jon

Dato : 01-05-08 16:29

> [...]

> havde nemlig ikke, førend en kunde gjorde mig opmærksom på problemet og
> jeg kunne så konstatere at det ganske rigtigt så forkert ud.

Ja, jeg har. Min Mail sorterer helt korrekt på avsendernavn når jeg
klikker på kolonnen "Fra". Den reverserer sorteringen når jeg klikker på
trekanten, og den sorterer også æøå riktig - men ikke dobbelt-a...

> Men jeg kan ikke greje hvorfor den gør sådann!

Ikke jeg heller.
--
/Jon
echo 36199371860304980107073482417748002696458P|dc

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 02-05-08 10:22

Jon <see_signature@mac.com.invalid> wrote:

> [...]
> klikker på kolonnen "Fra". Den reverserer sorteringen når jeg klikker på
> trekanten, og den sorterer også æøå riktig - men ikke dobbelt-a...

Det gør min også MEN IKKE når jeg har valgt "Sendt", altså når jeg
kigger på de mails jeg selv har afsendt!

Har du tjekket det også!?

Stig Leerbeck -- www.simplesoft.dk - www.fileoffice.dk

Fra : Jon

Dato : 02-05-08 15:30

> [...]

> Det gør min også MEN IKKE når jeg har valgt "Sendt", altså når jeg
> kigger på de mails jeg selv har afsendt!

Ja. Fungerer perfekt. Beklager; jeg har altså en helt ut veloppdragen
Mail.app i dette henseende.

Fra : Jon

Dato : 01-05-08 08:04

Stig Leerbeck <stigleerbeck@nypost.dk> wrote:

> Velkvalificeret gæt, men rækkefølgen er f.eks. g-o-a!

Til OP (ikke Stig): Dette er muligens dumt og du har sikkert sjekket
det, men du er sikker på at det er kolonnen for "Navn" som er markert og
som det altså sorteres på? Klikk én gang på kolonne-headeren slik at den
er markert. Dette høres jo egentlig ut som at mailen er sortert på noe
annet, slik som dato, lest/ulest, Subject, e.l.

Jeg har alltid min sortert på dato med de nyeste øverst, f.eks. Da blir
jo selvsagt kolonnen for avsenders navn hulter til bulter.

Fra : Jon

Dato : 01-05-08 08:04

Jon <see_signature@mac.com.invalid> wrote:

> Til OP (ikke Stig):

Øh - altså. Det var det jo såmenn.

Fra : Palle Jensen

Dato : 01-05-08 18:57

On 2008-04-30 18:43:19 +0200, stigleerbeck@nypost.dk (Stig Leerbeck) said:

> Vælg Mail under Leopard.
>
> Klik på "Sendt" og sortér efter "Til".
>
> Hvorfor h.... kommer listen kun op delvist i alfabetisk orden?

Ingen problemer her?

http://usenet.ducktrucks.dk/sort.jpg

--
Venlig hilsen / Best regards
Palle Jensen

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 02-05-08 10:22

Palle Jensen <laboratoriexGEORGE.W.BUSH@gmail.com> wrote:

> Ingen problemer her?
>
> http://usenet.ducktrucks.dk/sort.jpg

hmmmm... hvorfor er den på engelsk?

Stig Leerbeck
--
www.simplesoft.dk - www.fileoffice.dk

Fra : Palle Jensen

Dato : 02-05-08 11:51

On 2008-05-02 11:22:04 +0200, stigleerbeck@nypost.dk (Stig Leerbeck) said:

> hmmmm... hvorfor er den på engelsk?

Fordi jeg har valgt engelsk som sprog?

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 03-05-08 13:12

Palle Jensen <laboratoriexGEORGE.W.BUSH@gmail.com> wrote:

> Fordi jeg har valgt engelsk som sprog?

Well, jeg tænker at vi står med et problem der afgrænser sig til visse
sprogversioner og som bl.a. hænger på at Mail benytter sig af
adressebogen, som åbenbart kan lave ged i sorteringen.

Afventer opdatering.

Tak for opmærksomheden

Stig Leerbeck
--