KRISE.. mislykket bootcamp install --> bla~
Fra : Jakob

Dato : 25-04-08 15:46

ARGGGHHHHHH

Jeg har netop prøvet at installere bootcamp og xp. Jeg har kørt bootcamp
install programmet, lavet en partition på 20GB, valgt denne bootcamp
partition ved opstart af winxp installation.

Etfter win xp installering havde kørt et stykke tid, skulle den
genstartes. SÅ kom der en skærm hvor jeg kunne vælge at køre fra CD, sad
og småsov så det nåede jeg ikke.

Derefter gik den bare i sort. Jeg kunne ikke komme videre. Nu booter den
op med sort skærm, XP skiven sidder i og pga det apple designpjat...
suk.. kan jeg jo ikke få den ud.

Resultatet er at der booter op i sort skærm med en blinkende prompt
totalt uden mulighed for noget input....

Damn hvad gør man så.

Macbook 2.4

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Ukendt

Dato : 25-04-08 15:56

Jakob skrev den 25-04-2008 16:46:

> Derefter gik den bare i sort. Jeg kunne ikke komme videre. Nu booter den
> op med sort skærm, XP skiven sidder i og pga det apple designpjat...
> suk.. kan jeg jo ikke få den ud.

Har du holdt musen nede mens du tænder?

Så skulle den gerne spytte den ud.

Fra : jagge

Dato : 25-04-08 16:16

Thorbjørn Ravn Andersen <thunderaxiom@gmail.com> wrote:

> Har du holdt musen nede mens du tænder?
>
> Så skulle den gerne spytte den ud.

Musen ?? Jeg bruger ingen, det er en macbook :0). Men jeg har dog fået
den ud og liv i macen igen ved nogle desperate tastekombinationer eller
rent held. Aner det ikke men efter 5 genstart skete der nye ting.

Jeg prøver igen med lidt mere sved på panden.

Men tak for tippet.

Venlighilsen

Jakob

Fra : jagge

Dato : 25-04-08 17:50

er eller
> rent held. Aner det ikke men efter 5 genstart skete der nye ting.
>
> Jeg prøver igen med lidt mere sved på panden.

Så kører det :0), helligbrøde at se en xp boote op på en macbook,
meeeeen resultatet er sateme en flexibel maskine.

Og så var installationen faktisk eminent, det var desværre mig der fik
den fucket op. Jeg ææææælsker den macbook allerede ;0)

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 25-04-08 18:50

jagge wrote:

> Så kører det :0), helligbrøde at se en xp boote op på en macbook,
> meeeeen resultatet er sateme en flexibel maskine.

Jeg synes da, det var værre, da TDC forrige år købte 2000 MacBooks, der
_kun_ skulle køre xP..

> Og så var installationen faktisk eminent, det var desværre mig der fik
> den fucket op.

Hm, det véd jeg nu ikke... Der skete nøjagtig det samme her, da vi
prøvede...

> Jeg ææææælsker den macbook allerede ;0)

Tja, hvis skæørmen havde været noget større, så havde jeg nok også købt
en istedet for en MacPro, - men jeg er nu godt tilfreds alligevel..-)

mvh. Erik Richard

Fra : jagge

Dato : 25-04-08 20:37

> Hm, det véd jeg nu ikke... Der skete nøjagtig det samme her, da vi
> prøvede...

Ok det er da lidt interessant.

> Tja, hvis skæørmen havde været noget større, så havde jeg nok også købt
> en istedet for en MacPro, - men jeg er nu godt tilfreds alligevel..-)

Skærmen er også en af mine anker, men det er der jo så ikek noget at
gøre ved. Men det er godt nok en fleksibel maskine nu med begge systemer
installeret.

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Jens Erik Bech

Dato : 25-04-08 19:47

On Fri, 25 Apr 2008 16:46:24 +0200, Jakob <nonsense@invalid.invalid> wrote:

> [...]
> suk.. kan jeg jo ikke få den ud.
>
> Resultatet er at der booter op i sort skærm med en blinkende prompt
> totalt uden mulighed for noget input....

Du starter install og når til skærmen med partitioner i XP. Der peger du
bootcamp partitionen ud! Her kommer breakpoint: Du må ikke bare pege den
ud og fortsætte som du har gjort. Du skal vælge at genformatere den og
vælge FAT32."Jam'n det har bootcamp jo gjort?-OK men på side 13 i
bootcampmanualen står at det ikke virker med den foramtering og at du
derfor skal genformatere den i XP ved install!"

Så kører den første afdeling og lukker og genstarter. CD-en er stadig i
drevet og det skal den være. Nu må du manuelt trykke "Alt" og vælge
"Windows" så starter den op for anden gang -pladen er i-men du trykker
ikke nogen tast for den skal starte på partitionen med-pladen i. Så
fortsætter alt normalt og gør install færdig!

--
Greetings Jens "Lyrik" Bech

Fra : jagge

Dato : 25-04-08 20:37

Jens Erik Bech <lyrik@heaven.dk> wrote:

> [...]
> ikke nogen tast for den skal starte på partitionen med-pladen i. Så
> fortsætter alt normalt og gør install færdig!

ja det lykkedes perfekt.

Tak for tippet

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Jens Erik Bech

Dato : 25-04-08 21:25

On Fri, 25 Apr 2008 21:37:19 +0200, jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> ja det lykkedes perfekt.
>
> Tak for tippet
>
> Venlig hilsen
>
> Jakob
Selvtak! Og du huskede at lægge "Leopard-skiven" i tilsidst når Windows
var opstartet, således at den kunne installere Win-driverne, formoder jeg.

--
Greetings Jens "Lyrik" Bech

Fra : jagge

Dato : 26-04-08 06:53

> Selvtak! Og du huskede at lægge "Leopard-skiven" i tilsidst når Windows
> var opstartet, således at den kunne installere Win-driverne, formoder jeg.

Yes Jens, det var det elegante synes jeg. Det fungerede sgu godt :0)

Venlig hilsen

jakob