Hvilken toneart er bedst?
Fra : Poul F. Andersen

Dato : 09-05-08 12:56

Hvilken toneart er den bedste til fællessang af
"Den glade vandrer"?

--
Venligst
Poul F. Andersen

OBS: Ved direkte henvendelse skal du fjerne ukrudtet fra min emailadresse...

Fra : Claus Skaarup \(Arbe~

Dato : 09-05-08 13:18

"Poul F. Andersen" <paogbaUKRUDTET@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilken toneart er den bedste til fællessang af
> "Den glade vandrer"?

Det er vel individuelt hvilke toner man har det bedst med, men hvis det er
til fællessang, ville jeg nok starte på et D. Så kan de fleste være med.
Så kommer man ikke alt for højt op under "falde ha-ha-ha-ha-stedet (H) og
den dybeste er G under D'et.

--
Mvh. Claus
www.clask.dk

Fra : Poul F. Andersen

Dato : 09-05-08 13:54

"Claus Skaarup (Arbejde)" <claus@limfjordsteatret.fejl> skrev i en
meddelelse news:482440ad$0$56776$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
> Så kommer man ikke alt for højt op under "falde ha-ha-ha-ha-stedet (H) og

Tak for rådet
Jeg havde selv tænkt på D, men det er rart at få tanken bekræftet.

Fra : Ukendt

Dato : 09-05-08 14:14

"Claus Skaarup (Arbejde)" <claus@limfjordsteatret.fejl> wrote in message

> Det er vel individuelt hvilke toner man har det bedst med, men hvis det er
> til fællessang, ville jeg nok starte på et D.

"Den glade gandrer" starter da altid på et D, uanset hvilken toneart man
synger den i

/Alex

Fra : Broegger

Dato : 09-05-08 14:34

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev

> [...]
> message news:482440ad$0$56776$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> "Den glade gandrer" starter da altid på et D, uanset hvilken toneart

*PLING* Du har vundet en million! en million hvad det aner jeg ikke, men
det finder du jo nok ud af

--
Hilsen Thomas
Gode venner kan lave alting sammen,