Køkkenvægt
Fra : Christian Hansen

Dato : 27-05-08 11:44

Hej

Hvis man ønsker sig en god køkkenvægt, hvilken vælger man så?

Jeg har følgende krav til en køkkenvægt:

1. Nøjagtig - dvs en usikkerhed på 1g
2. Veje op til 5kg ( eller mere )
3. Nulstille undervejs
4. Nem at rengøre
5. updatere display øjeblikkeligt, mens man hælder eller lign.
6. Huske sidst vejede resultat, selvom den slukker.

Jeg har i mange år haft en phillips hr 2389 i stål, som faktisk opfyldte
ovenstående krav. den model er desværre svær at få i dag. Deres nye
model fungere ikke så godt som den gamle. Den holdt til meget, men min
2årige datter har fået endelig has på den :)

På forhånd tak for input.

Mvh Christian

Fra : Max

Dato : 27-05-08 12:00

Hej Christian

> Hvis man ønsker sig en god køkkenvægt, hvilken vælger man så?

Jeg er rigtig glad for min OBH 9809.

--
Mvh Max

Fra : Sybil

Dato : 27-05-08 20:45

"Max" <max_jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i meddelelsen
> Hej Christian

> Jeg er rigtig glad for min OBH 9809.

Er også glad for min OBH 9809

Majken

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 27-05-08 16:55

Christian Hansen wrote:

> Hvis man ønsker sig en god køkkenvægt, hvilken vælger man så?
>
> Jeg har følgende krav til en køkkenvægt:
>
> 1. Nøjagtig - dvs en usikkerhed på 1g

Det tvivler jeg på du kan få.

Usikkerhed/fejl forveksles oftest med opløsning.

Dvs. at der kan udlæses med 1 gram opløsning. Folk tror dermed at vægten
er meget nøjagtigt.!

Mvh. Jørgen

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 27-05-08 18:46

Christian Hansen skrev:

> [...]
> 5. updatere display øjeblikkeligt, mens man hælder eller lign.
> 6. Huske sidst vejede resultat, selvom den slukker.

Vægten 'Ordning' fra IKEA er ganske billig, men lever ikke op til
kravene 2 (den kan kun klare op til 3 kg) og 6 (den husker ikke
det sidste resultat):

· http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/90100057

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
http://klaus.seistrup.dk/

Fra : Christian Hansen

Dato : 27-05-08 18:54

Klaus Alexander Seistrup wrote:

> Vægten 'Ordning' fra IKEA er ganske billig, men lever ikke op til
> kravene 2 (den kan kun klare op til 3 kg) og 6 (den husker ikke
> det sidste resultat):

6. er faktisk også kun interessant dersom vægten finder på at selvslukke
efter evt. 3 minutter. Det er irriterende, hvis man er lidt længe om at
veje, eller lige bliver distraheret af børn, at vægten så i mellemtiden
glemmer, hvad man har vejet op. - selvslukker ikea-vægten?

Mvh Christian

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 27-05-08 18:56

Christian Hansen skrev:

> selvslukker ikea-vægten?

Ja, men jeg har ikke taget tid på hvor lang tid der går.

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
http://klaus.seistrup.dk/

Fra : Lars

Dato : 27-05-08 22:52

Christian Hansen skrev:
> [...]
> 5. updatere display øjeblikkeligt, mens man hælder eller lign.
> 6. Huske sidst vejede resultat, selvom den slukker.

Eva Turmalin - http://www.evadenmark.dk/704

Opfylder dine krav 2.- 5.

Har 1 grams interval, men jeg kender ikke afvigelsen, hvis det er det du
mener med usikkerhed.

Fra : Emil

Dato : 28-05-08 19:31

Christian Hansen wrote:

>Jeg har følgende krav til en køkkenvægt:

>2. Veje op til 5kg ( eller mere )

>Jeg har i mange år haft en phillips hr 2389 i stål, som faktisk opfyldte
>ovenstående krav.

Den kan faktisk veje op til 10 kg. Det kræver så, at man kan regne
lidt på plus og minus. Man gør således:

1) Tænd og nulstil vægten
2) Belast den med 5 kg (gryde med vand er nemt at styre)
3) Nulstil vægten og fjern gryden, så vægten viser -5 kg (minus 5 kg)
4) Belast vægten med 9 kg, og den vil nu vise +4 kg.

Alt herimellem virker også. Nøjagtigheden har jeg ikke kontrolleret;
men det virker fint med juice-kartonner (1 liter´s).

> den model er desværre svær at få i dag.

Måske virker tricket også for andre vægte?

> Deres nye model fungere ikke så godt som den gamle.

Nu fungerer min fint; men jeg gad nok vide hvilke indvendinger du har.

>Den holdt til meget, men min 2årige datter har fået endelig has på den :)

Endeligt et barn, som kun spiser kvallitetsfoder.

m.v.h. Emil

Fra : Christian Hansen

Dato : 29-05-08 05:45

Emil wrote:

> [...]
>
> Alt herimellem virker også. Nøjagtigheden har jeg ikke kontrolleret;
> men det virker fint med juice-kartonner (1 liter´s).

Jeps - det trick brugte jeg også flere gange - ret så praktisk

> Måske virker tricket også for andre vægte?

> Nu fungerer min fint; men jeg gad nok vide hvilke indvendinger du har.

Den jeg fik fat i opdaterede ikke displayet mens man hældte på - men i
stedet i spring. Det var irriterende, da man så ikke kunne følge med i,
hvor meget man faktisk havde doseret. Hvis du ikke oplever det problem
med din nyere model, har min muligvis være behæftet med fejl. Jeg fik
pengene igen i den inspiration, hvor jeg havde købt den, men kun efter
jeg selv henvente mig, efter de havde haft til den reparation i næsten
et år!!!

> Endeligt et barn, som kun spiser kvallitetsfoder.

:)

Mvh Christian