Flæaskefars
Fra : Harry Lund

Dato : 08-05-08 09:55

Goddag NG,
i brugsen ligger store pakker fars.
Kan en sådan pakke deles og lægges i fryser for det er jo ikke nemt at spise
det hele.
Harry

Fra : Tove Krieger

Dato : 08-05-08 10:18

"Harry Lund" <hcnl@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Goddag NG,
> i brugsen ligger store pakker fars.
> Kan en sådan pakke deles og lægges i fryser for det er jo ikke
> nemt at spise det hele.
> Harry

Selvfølgelig kan den da det. Jeg gør det hele tiden. Alt kød der
ikke har været nedfrosset tidligere kan fryses.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Harry Lund

Dato : 08-05-08 16:23

Javel, men hvordan ved man det ikke har været frosset ned tidligere,......
før det blev til fars ?
Harry

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 08-05-08 16:41

"Harry Lund" <hcnl@mail.dk> skrev i meddelelsen
> Javel, men hvordan ved man det ikke har været frosset ned tidligere,......
> før det blev til fars ?

Det har du ganske ret i. Man ved ingen ting. Derfor er det sikreste at smide
det ud med det samme man kommer hjem med det.

Steen.

Fra : Ralph

Dato : 08-05-08 17:03

"Harry Lund" <hcnl@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Javel, men hvordan ved man det ikke har været frosset ned tidligere,......
> før det blev til fars ?

Det står på pakken, som regel er kyllingebryst frosset og må ikke genfryses,
den eneste undtagelse JEG kender er lever, den kan man optø, lave
leverpostej af det og fryse postejerne rå.

--
Ralph

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 09-05-08 08:33

"Harry Lund" <hcnl@mail.dk> wrote in

> Javel, men hvordan ved man det ikke har været frosset ned
> tidligere,...... før det blev til fars ?

Hvis kød har været frosset tidligere, så SKAL det oplyses på varen.

Og hvis det har været frosset, så kan du blot tilberede kødet (lave
frikadeller f.eks). Så er det OK at fryse frikadellerne.

Fra : Ralph

Dato : 08-05-08 17:06

"Harry Lund" <hcnl@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Goddag NG,
> i brugsen ligger store pakker fars.

Det har jeg aldrig set, hakket kød måske, men fars det er da vist kun ved
fiskehandleren.
Køb ALDRIG noget der kaldes fars, det betyder at der måske er iblandet mel,
vand og en masse tilsætningsstoffer. ELLER at slagteren ikke kender forskel
på hakket kød og fars, jeg ved ikke hvad der er værst.

--
Ralph

Fra : Tina.

Dato : 08-05-08 21:07

> [...]
> mel, vand og en masse tilsætningsstoffer. ELLER at slagteren ikke kender
> forskel på hakket kød og fars, jeg ved ikke hvad der er værst.

Der er rigtig, rigtig mange mennesker i alle aldre (ikke fagfolk), der
kalder en alm. pakke hakket gris, ko, kalv og blandinger heraf for fars.

Føtex har ofte frikadellefars, lige til at forme og lægge på panden, stege
og trylle trylle, så er der "hjemmelavede" frikadeller.

Tina