Stort vinduesproblem
Fra : Morten Frederiksen

Dato : 21-04-08 03:51

I min ejerforening skal vi have skiftet nogle vinduer af ret stor
dimension. Desværre er det ikke lykkedes os af finde en
vinduesproducent, der vil producere et oplukkeligt vindue, som er 160
cm bredt og 140 cm højt, uden opdeling i flere fag på langs eller på
tværs.

Da det kun er nogle får vinduer, der skal skiftes på samme facade, er
det nødvendigt at vinduet ikke opdeles i flere fag, så det fremstår
som de øvrige vinduer.

Er det nogen der har erfaringer med en sådan problemstilling eller
kender producenter, der kan fremstille vinduer i sådanne dimensioner?

Mvh
Morten Frederiksen

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 21-04-08 04:03

On Apr 21, 11:51 am, Morten Frederiksen <mort...@gmail.com> wrote:
> Er det nogen der har erfaringer med en sådan problemstilling eller
> kender producenter, der kan fremstille vinduer i sådanne dimensioner?

Velux burde kunne klare det.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....

Fra : Morten Frederiksen

Dato : 21-04-08 04:46

On Apr 21, 12:03 pm, "Christian B. Andresen" <t...@tiscali.dk> wrote:

> Velux burde kunne klare det.

Velux laver da vist kun ovenlysvinduer...

Jeg har talt med følgende vinduesproducenter, som ikke kan levere
vinduet i 160x140 cm:

Velfac
JNA
Jydsk Vinduekompagni
Vinduet.dk
Kipa
Kernevinduet
Storke Vinduer.

Fra : mugge

Dato : 21-04-08 12:36

Er det træ eller plast vinduer du mangler?

mugge

Fra : Morten Frederiksen

Dato : 21-04-08 12:41

On Apr 21, 1:35 pm, "mugge" <mogenslarsen2...@FJERNyahoo.dk> wrote:
> Er det træ eller plast vinduer du mangler?

Træ eller træ-alu.

Fra : Heidi

Dato : 21-04-08 19:55

Morten Frederiksen wrote:
> [...]
> vinduesproducent, der vil producere et oplukkeligt vindue, som er 160
> cm bredt og 140 cm højt, uden opdeling i flere fag på langs eller på

Har du prøvet Rationel? Deres oversigt viser godt nok kun at de går op
til 1488 mm i bredden, men det kunne jo være de var til at snakke med.

--
Heidi

Fra : Ukendt

Dato : 22-04-08 05:16

Prøv www.lysgaard-vinduer.dk

de løste mit "problem"

Fra : Morten Frederiksen

Dato : 22-04-08 01:52

On Apr 21, 8:54 pm, "Heidi" <xNOSP...@fjomp.com> wrote:

> Har du prøvet Rationel? Deres oversigt viser godt nok kun at de går op
> til 1488 mm i bredden, men det kunne jo være de var til at snakke med.

Ja, de er da til at snakke med, men de kunne desværre ikke gå med til
et vindue i den størrelse i 2. sals højde, pga. sikkerhedshensyn.

/Morten

Fra : Ole V Jensen

Dato : 23-04-08 21:03

Morten Frederiksen <mortenf@gmail.com> wrote:

> Er det nogen der har erfaringer med en sådan problemstilling eller
> kender producenter, der kan fremstille vinduer i sådanne dimensioner?

Prøv at kontakte TL-Byg
http://www.tlbyg.dk/TLVDefault.aspx?pagetype=6&custID=35

De skriver selv, at kun fantasien sætter grænserne, så hvis de ikke vil
producere det, så holder de ikke hvad de lover

mvh
Ole-J