Må vi male det?
Fra : Padmé Amidala

Dato : 21-04-08 07:54

Hej NG.

Som husejer, må vi så male den del af naboens murværk/træværk som vender
ind mod vores grund? Også selvom det kan ses fra vejen??

VH
Padmé

Fra : Leonard

Dato : 21-04-08 07:59

On Mon, 21 Apr 2008 08:54:11 +0200, Padmé Amidala wrote:

> Som husejer, må vi så male den del af naboens murværk/træværk som vender
> ind mod vores grund? Også selvom det kan ses fra vejen??

Da jeg går udfra at mur/træ står påp naboens grund, så må du nok ikke.
Men spørg dog naboen om du må vedligeholde ejendommen.

--
Leonard
Hellere komme for sent i dette liv

Fra : Holst

Dato : 21-04-08 08:16

Leonard wrote:

> Da jeg går udfra at mur/træ står påp naboens grund, så må du nok ikke.
> Men spørg dog naboen om du må vedligeholde ejendommen.

Væggen kan jo stå i skel. I meget rækkehus- eller tæt på
rækkehusbebyggelse ligger mange vægge i skel.

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 21-04-08 15:49

Padmé Amidala wrote:
> [...]
>
> Som husejer, må vi så male den del af naboens murværk/træværk som
> vender ind mod vores grund? Også selvom det kan ses fra vejen??

Jeg tror følgende: Hvis muren er en del af naboens bygning må du ikke. Hvis
det er en 'havemur' er den omfattet af hegnsloven, og dermed fælles
vedligehold.

--
Carsten (3600)
gunstig lejlighed... www.st-roerbaek.dk www.kokkeriet.info