Hvad sker der hos apple ?
Fra : Jan Richardy

Dato : 18-07-01 15:40

Deres højeste processor er på 867 .... Hmmm ... Man skulle tro at de snart
kunne ramme 1 ghz.

Desuden kom der heller ikke noget redesign på deres 3 år gamle iMac.
Hmmmmmm.

Men ellers ser det sådan ud:

Imac:
500 mhz (128MB, 20GB, CDRW)
600 mhz (256MB, 40GB, CDRW)
700 mhz (256MB, 60GB, CDRW)

(så vidt jeg husker)

G4:
733 mhz (128MB, 40GB, CDRW, GeForce2)
867 mhz (128MB, 60GB, SuperDrive, Geforce2)
Dual 800 mhz (256MB, 80GB, SuperDrive, GeForce2 Dualhead)

(så vidt jeg husker)

Og den dyreste Mac koster selvfølgelig 3500 dollars...

---

JanR

Fra : Andreas N Rasmussen

Dato : 18-07-01 16:19

Jan Richardy <jan@richardy.dk> wrote:

> Deres højeste processor er på 867 .... Hmmm ... Man skulle tro at de snart
> kunne ramme 1 ghz.

Alt i alt en meget skuffende keynote. Havde dog idet mindste forventet
at MacOs9.2 skulle dukke op.

Desuden lykkedes det mig aldrig at få forbindelse - det er altså en lidt
mærkelig fornemmelse at høre om en keynote igennem andres reaktioner på
chatten på irc.get2net.dk

Skal min router (cybercity adsl 256/128 med Cisco 677) indstilles
specielt for at få forbindelse til streaming quicktime? Jeg nåede aldrig
nogensinde længere end til 'requested data'.

Andre der havde lignende problemer?

MVH ANR

"You're damned if you do, and you're damned if you don't"
-Bart Simpson

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 18-07-01 16:30

Andreas N Rasmussen <anrNOTPART@OFMAILmac.com> wrote:

> Skal min router (cybercity adsl 256/128 med Cisco 677) indstilles
> specielt for at få forbindelse til streaming quicktime? Jeg nåede aldrig
> nogensinde længere end til 'requested data'

med mindre du åbner for nogle porte på routeren kan du sansynligvis ikke
modtage streams via udp, vælg i stedet http eller endnu lettere:

under "Streaming Transport" i kontrolpanelet QuickTime Settings bør du
vælge "Auto Configure"

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

jeg har fået et sted at bo, men leder stadig efter en lejlighed

Fra : Andreas N Rasmussen

Dato : 18-07-01 18:28

Morten Reippuert Knudsen <reippuert@mac.com> wrote:

> [...]
> modtage streams via udp, vælg i stedet http eller endnu lettere:
>
> under "Streaming Transport" i kontrolpanelet QuickTime Settings bør du

Rigtig mange tak - desværre lidt for sent, men lækkert

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 18-07-01 18:52

> [...]

> Andre der havde lignende problemer?
>
> MVH ANR
>
> "You're damned if you do, and you're damned if you don't"

Jeg koblede mig tilfældigt på kl. 16.45 og så så den sidste halve time
uden problemer overhovedet.

Mac OS 9.1 US på en opgraderet 7500 og en 2 MB linie.

--
Cordiali saluti Jesper
mailto:jesper@gylling.net

Fra : Anders

Dato : 18-07-01 16:43

Jan Richardy skrev:

> Deres højeste processor er på 867 .... Hmmm ... Man skulle tro at de snart
> kunne ramme 1 ghz.

Nu er jeg ikke selv i gamet efter en ny mac foreløbig, så jeg var mest
interesseret i X og 9.2. På trods af at 10.1 først kommer om to måneder, så
ligner det mere 9 end 10.0.3, så det er et stort plus. Og de har godt nok
optimeret grufuldt meget. Bare det ikke er rent altivec...

Men selv om jeg ikke er ved at skulle have nyt hardware, så er det altid
interessant, hvis der kommer noget nyt. Og PowerMac har lige fået et lidt
grimmere design efter min mening. Men de billeder, der var på nettet var jo
åbenbart ægte nok.

Så alt i alt var det et positivt show egoistisk set, for det største skridt
frem var 10.1...

Fra : Jesper Ørsted

Dato : 18-07-01 17:08

> [...]

> kunne ramme 1 ghz.
>
> Desuden kom der heller ikke noget redesign på deres 3 år gamle iMac.

Kun G3, kun speedbump på 100 MHz, ingen fladskærm, ingen DVD, ikke
engang på topmodellen

> [...]
>
> (så vidt jeg husker)
>
> Og den dyreste Mac koster selvfølgelig 3500 dollars...

Og her 134 MHz speedbump til hurtigste processor. Eftersom 128 MB er
absolut minimum for at køre OS X er en 128 MB RAM konfiguration absolut
i underkanten.Ejendommeligt når man tænker på hvor billigt SDRAM er for
tiden, jeg havde forventet 256-512 MB konfigurationer.

Mest positivt er det med OS X 10.1 opdateringen til sept. der er meget
optimeret og inkluderer klassisk AppleShare filserver og Windows
filserver.

--
Jesper Oersted.
"Linux is a cancer that attaches itself in an intellectual property

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 18-07-01 19:24

Jesper Ørsted <triton@titancity.com> wrote:

> Kun G3, kun speedbump på 100 MHz, ingen fladskærm, ingen DVD, ikke
> engang på topmodellen

Det er nok et image-problem, hvis iMac'erne får samme processor som
tower-modellerne, men det ser efterhånden også ud til at
G3-processorerne snart overhaler G4'ere i Mhz... nåeh nej: Mhz betyder
ingenting

> [...]
> i underkanten.Ejendommeligt når man tænker på hvor billigt SDRAM er for
> tiden, jeg havde forventet 256-512 MB konfigurationer.

Apple har vist ikke så meget at gøre med selve udviklingen af
processoren, så man kan næppe bebrejde dem for den langsomme udvikling.
SJ's klassiske Photoshop-demonstrationer er ofte kritiseret, men faktum
er at mange sidder timer i Photoshop hver dag og her er Mac'erne altså
hurtigst.

En dual-800 maskiner er lækker, men hvis man skal tage priserne fra de
"gamle" modeller, så kommer den altså til at koste næsten 40.000 kr.
inkl. moms og det er helt vildt for meget. 25.000 kr. er maks. for en
"personlig computer" efter min mening.

At de sparer på RAM'en virker også lidt besynderligt på mig, når nu
maskinerne er så dyre, for et par hundrede kroner mere kunne de da godt
overse. Heldigvis kan vi da nu købe maskiner med minimum RAM-mængder
pga. forhandler AppleStore'n.

> Mest positivt er det med OS X 10.1 opdateringen til sept. der er meget
> optimeret og inkluderer klassisk AppleShare filserver og Windows
> filserver.

DEN ser jeg også frem til, men stor var skuffelsen, da ordet "sneaky
peek" dukkede op på storskærmen. Allerede der vidste man, at man skulle
vente et godt stykke tid endnu...

--
René