Hvordan importerer vi alle billig vin af e~
Fra : famegan

Dato : 18-07-01 12:51

Hej
Jeg har lige været i Venedig (dejlig, men dyr by .... 5 dage .... )
Vi spiste på en god (turist, men meget fin mad) restaurant hvor de kun
serverede vine fra noger der
hedder

mosole ... (www.mosole.com)

RIGTIG god frisk vin ......... er der et fællesskan hvor vi alle kan
bestille vin, men få det fragtet hjem i en fælles lastvogn for at
spare transporten ?????

Jeg kan virkelig anbefale vinene fra mosole ....

Ville nok ikke kunne sælges i DK , men .... let perlende .... serveret
kølig bedre en sommeaften end selv Barolo som er en af mine tunge
ynglingsvine

mvh
Mogens

ted to dk.kultur.mad+drikke and a copy was sent to the cited author.]

--
Mogens Egan
Denmark

Fra : Jan Boegh

Dato : 18-07-01 15:10

"famegan" <mogens@egan.dk> wrote in message

> mosole ... (www.mosole.com)
>

> RIGTIG god frisk vin ......... er der et fællesskan hvor vi alle kan
> bestille vin, men få det fragtet hjem i en fælles lastvogn for at
> spare transporten ?????

Det med den fælles lastvogn er nok noget af et projekt - men er det ikke
muligt at få Mosole til at sende vinen til dig. Jeg undersøgte engang noget
tilsvarende, og det virkede ikke helt urimeligt dyrt - men noget besværligt.
Min vurdering var at man skulle købe i palle-kvanti før der blev ide i det.

Så jeg har valgt at køre i en bil, der er stor nok til selv at kunne
hjembringe dråberne
Det skal nævnes at vinsmagning - og køb - indgår som en vigtig del af den
årlige ferie.

I år er horisonten udvidet med vin fra Marche - prøv en Rosso Conero, hvis
du støder på en sådan. Masser vin for pengene i forhold til de mere kendte
områder. Eller en god Verdicchio dei Castelli di Jesi. Uhm!

> Ville nok ikke kunne sælges i DK , men .... let perlende .... serveret
> kølig bedre en sommeaften end selv Barolo som er en af mine tunge
> ynglingsvine

Er det ikke som at sammenligne højden af rundetårn med et tordenskrald?
(Umiddelbart kunne jeg slet ikke forestille mig en kølig Amarone en
sommeraften - men veltempereret til en solid vildtgryderet en vinteraften
lyder det godt).

mvh
Jan

Fra : Renate Jacobsen

Dato : 19-07-01 09:23

"Jan Boegh" <jan@boegh.X_net> skrev i en meddelelse
> "famegan" <mogens@egan.dk> wrote in message

> Er det ikke som at sammenligne højden af rundetårn med et tordenskrald?

Hehe....mener bestemt du har ret, Jan.

> (Umiddelbart kunne jeg slet ikke forestille mig en kølig Amarone en
> sommeraften - men veltempereret til en solid vildtgryderet en vinteraften
> lyder det godt).

Ja, eller veltempereret til et enkelt stykke god ost og gerne på en lun
sommeraften på terassen.
Det er mig en gåde hvorfor nogle mener at rødvin skal have en temp. 16-18
grader?? Synes selv det er frygtelig synd.
De fleste danskere ynder også at drikke deres snaps fra fryser eller
køleskab. Efter min mening burde det være forbundt ved lov. Den smager
jo ikke af en disse ved disse temperaturer. Det er selvfølgelig godt for
folk som ikke bryder sig om snaps eller rødvin for den sags skyld.

Mvh. Renate