| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | TDC bredbånd? Fra : @ndersen | 
  Dato :  11-04-08 11:22 |  
  |   
            Hej i gruppen
 
 Kan det virkelig passe, at man ikke kan få 20MB bredbånd hos TDC når man bor 
 så tæt som 1000 meter fra centralen?
 
 Mvh
 @ndersen 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Asbjorn Hojmark (11-04-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Asbjorn Hojmark | 
  Dato :  11-04-08 11:44 |  
  |   
            On Fri, 11 Apr 2008 12:22:16 +0200, "@ndersen" <p.e@andersen.mail.dk>
 wrote:
 
 > Kan det virkelig passe, at man ikke kan få 20MB bredbånd hos TDC når
 > man bor så tæt som 1000 meter fra centralen?
 
 Afstand er langtfra den eneste parameter for kvaliteten af kobberet.
 
 Hvis du har spurgt, og ikke kan få mere end X, så er det ganske givet,
 fordi de ikke kan levere mere end X. De har intet som helst incitament
 til at sælge dig noget billigere, end det du beder om.
 
 -A
 -- 
 Hvis du bruger et anti-spam program, der spammer os andre i hvert 
 eneste indlæg, ser jeg ikke dine indlæg. Jeg filtrerer dem bort.
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           @ndersen (11-04-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : @ndersen | 
  Dato :  11-04-08 13:10 |  
  |   
            
"Asbjorn Hojmark" <Asbjorn@Hojmark.ORG> skrev i meddelelsen 
 news:m3guv3pctpfckv40u3m98pd84894opll68@hojmark.net...
 > Afstand er langtfra den eneste parameter for kvaliteten af kobberet.
 >
 > Hvis du har spurgt, og ikke kan få mere end X, så er det ganske givet,
 > fordi de ikke kan levere mere end X. De har intet som helst incitament
 > til at sælge dig noget billigere, end det du beder om.
 Jeg har kontaktet TDC, fordi jeg min 8MB forbindelse ikke er opgraderest til
 20MB til samme pris som lovet. Man oplysr mig så om, at jeg ikke kan få 20MB
 pga. afstanden (1000 meter fra centralen).
 Man sendte så en tekniker ud til centralen, som oplyste mig om, at jeg kørte
 på en gammel port som man stort sikkert ikke anvender mere. Han koplede min
 forbindelse op på en ny port, hvor jeg målte min hastighed til omkring 17MB
 ned og over 1MB op. Dagen efter havde jeg ingen forbindelse.
 Jeg kontaktede TDC igen og forelagde dem problemet og bad om at få en
 forbindelse på 10MB ned og 1MB op til nedsat pris ( kr. 399,- pr. måned )
 som de lover man kan få hvis det er umuligt at få 20MB. TDC påstår så, at
 det kan jeg heller ikke få, til trods for, at jeg målte hastigheder højere
 end inden de lukkede den ned igen.
 Derfor er jeg interesseret i at høre, om andre har været ude for, at de ikke
 kan få mere end 8MB når de bor så tæt på centralen som 1000 meter?
 Afslutningsvis skal det lige nævnes, at den 8MB forbindelse til kr. 399,-
 pr. måned jeg nu har, aldrig kommer meget over 6MB i hastighed. Deftor vil
 jeg da hellere have en 10MB forbindelse til samme pris, som så måske ikke
 kommer helt op på 10MB ned og 1MB op. Det må enhver da kunne forstå. Men det
 vil TDC altså ikke gi' mig   
Mvh
 @ndersen
 -- 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Sune (11-04-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Sune | 
  Dato :  11-04-08 15:35 |  
  |   
            On Fri, 11 Apr 2008 14:09:38 +0200, "@ndersen" <p.e@andersen.mail.dk>
 wrote:
 
 >Jeg kontaktede TDC igen og forelagde dem problemet og bad om at få en
 >forbindelse på 10MB ned og 1MB op til nedsat pris ( kr. 399,- pr. måned )
 >som de lover man kan få hvis det er umuligt at få 20MB.
 
 Hvorhenne gør TDC det?
 
 Mvh
 Sune
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             @ndersen (11-04-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : @ndersen | 
  Dato :  11-04-08 16:43 |  
  |   |   |   
            
        
 
            
         
              Sune (11-04-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Sune | 
  Dato :  11-04-08 17:08 |  
  |  
 
            On Fri, 11 Apr 2008 17:42:59 +0200, "@ndersen" <p.e@andersen.mail.dk>
 wrote:
 >> Hvorhenne gør TDC det?
 >
 >Det gør de her  http://privat.tdc.dk/popups/publish.php?id=15930
Ja, måske er jeg ved at blive blind men der står så vidt jeg kan se
 højest at man kan få opgraderet hvis linien kan klare det.
 Jeg ser ingen garanti for 10Mbit.
 Mvh
 Sune
            
              |   |   
            
        
 
            
         
               @ndersen (11-04-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : @ndersen | 
  Dato :  11-04-08 17:31 |  
  |   
            
 "Sune" <april2007@tdcadslw.dk> skrev i meddelelsen 
 news:453vv3lmc4f0gbnusdu9ncfh1rnlbt6mbb@4ax.com...
 
 
 > Ja, måske er jeg ved at blive blind men der står så vidt jeg kan se
 > højest at man kan få opgraderet hvis linien kan klare det.
 
 Korrekt
 
 
 > Jeg ser ingen garanti for 10Mbit.
 
 Der står følgende - Nogle forbindelser har ikke mulighed for at blive 
 opgraderet efter ovenstående oversigt. Disse vil blive opgraderet efter 
 nedenstående oversigt.
       8064/512 til 429 kr. ?
      10240/1024 til 399 kr. pr. første april.
 
 Da jeg i fredags blev koplet op på en ny port på centralen kunne jeg måle 
 min hastighed til ca. 17MB ned og over 1MB op. Det er vel garanti for at det 
 kan lade sig gøre.
 
 Mvh
 @ndersen
 --
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                Sune (11-04-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Sune | 
  Dato :  11-04-08 18:14 |  
  |   
            On Fri, 11 Apr 2008 18:31:28 +0200, "@ndersen" <p.e@andersen.mail.dk>
 wrote:
 
 >Der står følgende - Nogle forbindelser har ikke mulighed for at blive 
 >opgraderet efter ovenstående oversigt. Disse vil blive opgraderet efter 
 >nedenstående oversigt.
 >      8064/512 til 429 kr. ?
 >     10240/1024 til 399 kr. pr. første april.
 
 Ja og nedenunder står:
 "Såfremt din forbindelse af tekniske årsager ikke kan opgraderes, vil du
 få en lavere pris".
 
 Og TDCs system siger - ved en fejl ser det ud til - at din linie ikke
 kan opgraderes.
 
 Og da der ikke står noget om en garanti, skal TDC naturligvis ikke leve
 op til den.
 
 >Da jeg i fredags blev koplet op på en ny port på centralen kunne jeg måle 
 >min hastighed til ca. 17MB ned og over 1MB op. Det er vel garanti for at det 
 >kan lade sig gøre.
 
 Ja, det kan vel lade sig gøre, men der står stadig ikke noget om en
 garanti for 10mbit.
 
 Mvh
 Sune
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                 @ndersen (12-04-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : @ndersen | 
  Dato :  12-04-08 10:31 |  
  |   
            
 "Sune" <april2007@tdcadslw.dk> skrev i meddelelsen 
 news:1t6vv3hmondualmadiid43vjh34tttr35b@4ax.com...
 
 > Ja, det kan vel lade sig gøre, men der står stadig ikke noget om en
 > garanti for 10mbit.
 
 ????
 
 Mvh
 @ndersen
 --
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                  Sune (12-04-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Sune | 
  Dato :  12-04-08 11:40 |  
  |  
 
            On Sat, 12 Apr 2008 11:31:27 +0200, "@ndersen" <p.e@andersen.mail.dk>
 wrote:
 >> Ja, det kan vel lade sig gøre, men der står stadig ikke noget om en
 >> garanti for 10mbit.
 >
 >????
 Skal jeg skære det ud i pap og sende det til dig?
  
På de sider du henviser til står der noget om nogle opgraderinger.
 Der står også noget om nogle forbehold.
 Derimod står der INTET om en garanti for 10mbit.
 Mvh
 Sune
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                   @ndersen (13-04-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : @ndersen | 
  Dato :  13-04-08 06:48 |  
  |   
            
"Sune" <april2007@tdcadslw.dk> skrev i meddelelsen 
 news:5a4104t81vbrhgv6mt9g1u9j7rfpj21u9f@4ax.com...
 > On Sat, 12 Apr 2008 11:31:27 +0200, "@ndersen" <p.e@andersen.mail.dk>
 > wrote:
 >
 >>> Ja, det kan vel lade sig gøre, men der står stadig ikke noget om en
 >>> garanti for 10mbit.
 >>
 >>????
 >
 > Skal jeg skære det ud i pap og sende det til dig?
 >   
>
 > På de sider du henviser til står der noget om nogle opgraderinger.
 > Der står også noget om nogle forbehold.
 Ja der står om nogle forbehold som de henholder sig til, hvis de ikke kan 
 levere hastigheden. Men i mit tilfælde kan de levere hastigheden, men de vil 
 bare ikke. Så enkelt er det   
Mvh
 @ndersen
 -- 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                    Kent Oldhøj (14-04-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kent Oldhøj | 
  Dato :  14-04-08 20:33 |  
  |  
 
            "@ndersen" <p.e@andersen.mail.dk> wrote in
 news:48019e90$0$2092$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk: 
 > Ja der står om nogle forbehold som de henholder sig til, hvis de ikke
 > kan levere hastigheden. Men i mit tilfælde kan de levere hastigheden,
 > men de vil bare ikke. Så enkelt er det   
TDC er mærkelige på mange måder, men at de bevidst forsøger at sælge et 
 billigere produkt end kunden ønsker, har jeg dog aldrig oplevet.
 Præcis som du fra den ene dag til den anden oplevede et boost i hastighed, 
 ja så kan du fra den ene dag til den anden opleve det modsatte.
 Der kan være sket alverdens ting: Ændringer på centralen, nye kunder, 
 ændringer på eller i nærheden af kabelføringen etc.
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                Jesper Skriver (12-04-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jesper Skriver | 
  Dato :  12-04-08 11:11 |  
  |   
            On Fri, 11 Apr 2008 18:31:28 +0200, @ndersen wrote:
 >
 > "Sune" <april2007@tdcadslw.dk> skrev i meddelelsen 
 > news:453vv3lmc4f0gbnusdu9ncfh1rnlbt6mbb@4ax.com...
 >
 >
 >> Ja, måske er jeg ved at blive blind men der står så vidt jeg kan se
 >> højest at man kan få opgraderet hvis linien kan klare det.
 >
 > Korrekt
 >
 >
 >> Jeg ser ingen garanti for 10Mbit.
 >
 > Der står følgende - Nogle forbindelser har ikke mulighed for at blive 
 > opgraderet efter ovenstående oversigt. Disse vil blive opgraderet efter 
 > nedenstående oversigt.
 >       8064/512 til 429 kr. ?
 >      10240/1024 til 399 kr. pr. første april.
 >
 > Da jeg i fredags blev koplet op på en ny port på centralen kunne jeg måle 
 > min hastighed til ca. 17MB ned og over 1MB op. Det er vel garanti for at det 
 > kan lade sig gøre.
 
 Blot fordi linien kan koere en givet hastighed i en kort periode,
 er det ingen garanti for at det vil koere stabilt.
 
 Herudover er det meget sandsynligt at problemet er upstream, og
 saa goer det ingen forskel om du koere 20/1 eller 10/1
 
 -- 
 Jesper Skriver, CCIE #5456
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                Rado (12-04-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Rado | 
  Dato :  12-04-08 15:36 |  
  |   
            On Fri, 11 Apr 2008 18:31:28 +0200, "@ndersen" <p.e@andersen.mail.dk>
 wrote:
 
 >Da jeg i fredags blev koplet op på en ny port på centralen kunne jeg måle 
 >min hastighed til ca. 17MB ned og over 1MB op. Det er vel garanti for at det 
 >kan lade sig gøre.
 
 TDC roder rundt i det m.h.t. hastigheder. Jeg har fået flere
 forskellig svar ved forskellige lejligheder, m.h.t hvad min linie
 kunne klare. Den færste tekninker der målte den sagde den kunne klare
 17 mbit,, de næste to sagde omkring 15. Så bestilte jeg15 Mbit City
 men fik afslag med den begrundelse at min linje kke kunne klare
 hastigheden. Så bestilte jeg 20 Mbit for at se hvad der skete, den
 bestilling gik lige igennem og linjen har kørt på fuldt drøn (18+ i
 reel hastighed) uden problemer i flere måneder nu.
 
 Ligger iøvrigt selv 1.1 km fra centralen. 
 
 
 
 -- 
 Rado
 
  The greatest obstacle to discovery is not ignorance
  but the illusion of knowledge.
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             @ndersen (11-04-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : @ndersen | 
  Dato :  11-04-08 16:49 |  
  |   |   |   
            
        
 
            
         
           Sørensen (11-04-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Sørensen | 
  Dato :  11-04-08 13:39 |  
  |   
            
 "@ndersen" > skrev >
 > Kan det virkelig passe, at man ikke kan få 20MB bredbånd hos TDC når man 
 > bor så tæt som 1000 meter fra centralen?
 >
 >
 så skal det være noget meget dårlig kobber eller linien skal gå en stor 
 omvej, jeg skal lige være sikker på at du har rigtig bredbånd og ikke city 
 eller lign ?, Jeg køre 15 m.bit ude på 2,5 km og det er ikke specielt gode 
 kabler.
 
 Problemet er nogle gange  at der står forkerte oplysninger i systemet og så 
 er det svært at overbevise sælgeren om at det kan lade sig gøre... bed om en 
 manuel måling.
 
 Jeg havde en ven som blev afvist til ADSL, efter en manuel måling kunne han 
 få 8 m.bit.
 
 vh.
 Sørensen 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Asbjorn Hojmark (11-04-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Asbjorn Hojmark | 
  Dato :  11-04-08 14:12 |  
  |   
            On Fri, 11 Apr 2008 14:39:23 +0200, "Sørensen" <nogen@microsoft.com>
 wrote:
 
 > bed om en manuel måling.
 
 Her har de jo faktisk prøvet, og ikke bare gættet eller målt...
 
 -A
 -- 
 Hvis du bruger et anti-spam program, der spammer os andre i hvert 
 eneste indlæg, ser jeg ikke dine indlæg. Jeg filtrerer dem bort.
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           @ndersen (11-04-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : @ndersen | 
  Dato :  11-04-08 14:17 |  
  |   
            
 "Sørensen" <nogen@microsoft.com> skrev i meddelelsen 
 news:47ff5bf5$0$15897$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 
 > så skal det være noget meget dårlig kobber eller linien skal gå en stor 
 > omvej, jeg skal lige være sikker på at du har rigtig bredbånd og ikke city 
 > eller lign ?,
 
 Jeg har almindeligt 8MB bredbånd. Teknikeren som var ude på centralen sagde, 
 at jeg kørte på en gammel flex forbindelse som man ikke længere anvender, 
 hvorefter han satte min forbindelse over på en ny port hvor jeg fik 
 hastigheder jeg aldrig får har haft. Men glæden var kort, dagen efter havde 
 jeg ingen forbindelse overhovedet.
 
 Jeg ventede  4 dage på at tekninkeren kunne ordne forbindelsen og da han 
 havde fået hul igennem haltede jeg igen på min gamle hastighed, som burde 
 være 8MB men aldrig kommer meget over 6MB.
 
 Det besynderlige ved det hele er, at efter jeg har kontaktet TDCf or at 
 blive opgraderet fra 8MB til de lovede 20MB, har jeg modtaget en 
 specifikation, hvor i TDC kviterer for min ordre på nedtagning at 1 stk. 
 20/1mbit/s forbindelse og oprettelse af 1 stk. TDC bredbånd 8064/512. Lige 
 nøjagtig det modsatte af hvad jeg bad om. Goddag mand økseskaft!!
 
 Mvh
 @ndersen
 --
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Rado (12-04-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Rado | 
  Dato :  12-04-08 15:43 |  
  |   
            On Fri, 11 Apr 2008 15:17:16 +0200, "@ndersen" <p.e@andersen.mail.dk>
 wrote:
 
 >Det besynderlige ved det hele er, at efter jeg har kontaktet TDCf or at 
 >blive opgraderet fra 8MB til de lovede 20MB, har jeg modtaget en 
 >specifikation, hvor i TDC kviterer for min ordre på nedtagning at 1 stk. 
 >20/1mbit/s forbindelse og oprettelse af 1 stk. TDC bredbånd 8064/512. Lige 
 >nøjagtig det modsatte af hvad jeg bad om. Goddag mand økseskaft!!
 
 Prøv evt. dansknet.dk, de tilbyder op til 2 mbit upload også på lavere
 hastigheder hvis det er det du er ude efter. Og så er de en hel del
 billigere end TDC, og har vist efterhånden samme dækning. 
 
 
 
 -- 
 Rado
 
  The greatest obstacle to discovery is not ignorance
  but the illusion of knowledge.
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           SubShin@gmail.com (12-04-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : SubShin@gmail.com | 
  Dato :  12-04-08 16:05 |  
  |   
            On 12 Apr., 16:35, Rado <r...@fjernpost1.tele.dk> wrote:
 > On Fri, 11 Apr 2008 18:31:28 +0200, "@ndersen" <p...@andersen.mail.dk>
 > wrote:
 >
 > >Da jeg i fredags blev koplet op på en ny port på centralen kunne jeg måle
 > >min hastighed til ca. 17MB ned og over 1MB op. Det er vel garanti for at det
 > >kan lade sig gøre.
 >
 > TDC roder rundt i det m.h.t. hastigheder. Jeg har fået flere
 > forskellig svar ved forskellige lejligheder, m.h.t hvad min linie
 > kunne klare. Den færste tekninker der målte den sagde den kunne klare
 > 17 mbit,, de næste to sagde omkring 15. Så bestilte jeg15 Mbit City
 > men fik afslag med den begrundelse at min linje kke kunne klare
 > hastigheden. Så bestilte jeg 20 Mbit for at se hvad der skete, den
 > bestilling gik lige igennem og linjen har kørt på fuldt drøn (18+ i
 > reel hastighed) uden problemer i flere måneder nu.
 >
 > Ligger iøvrigt selv 1.1 km fra centralen.
 
 Havde præcist samme problem som dig. TDCs medarbejdere kunne ej heller
 blive enige om hvor meget jeg kunne få på min adresse. Èn sagde 13mbit
 en anden sagde 6mbit og en helt 3. sagde 7-8mbit.
 
 @ndersen>>> Mit net gik også ned flere gange, da jeg blev opgraderet
 til en 15mbit forbindelse. Havde utroligt meget bøvl med TDCs
 fejlsupport, der gentagende gange påstod, at NU virkede det.. Men
 nej... Jeg ringede i alt 5 gange til deres fejlsupport og snakkede med
 5 forskellige supportere (hvoraf én af dem var ganske ubehøvlet.)
 
 Til sidst fik jeg en af de flinke overtalt til at give mig en 7mbit
 forbindelse (selvom den ikke findes), men stadigvæk med 1mbit i upload
 - jeg fik så bare lov til at betale for en 15/1mbit forbindelse,
 selvom jeg ikke engang får halvdelen. Selv denne 7mbit forbindelse går
 fra 2mbit til 5mbit (meget ustabil).
 Jeg har aldrig været oppe at røre 7mbit forbindelsen, selvom de var
 HELT sikre på, at 7mbit ville jeg kunne få (de testede min forbindelse
 flere gange).
 Uploadforbindelsen virker dog fint.
 
 Problemet var dog ikke afstanden for mit vedkommende - det var
 simplethen deres central, der afviste bestillingen fordi den er
 "forældet". Og det kunne de ikke gøre noget ved.
 
 Er parat til alternativer. Er virkelig utilfreds med TDC - både
 servicen og produktet.
 
 M.v.h
 KJ.
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           @ndersen (13-04-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : @ndersen | 
  Dato :  13-04-08 06:42 |  
  |   
            
 <SubShin@gmail.com> skrev i meddelelsen 
 news:b8ee30c0-6cbe-40f9-ba2e-3fbe4554a637@w1g2000prd.googlegroups.com...
 
 Problemet var dog ikke afstanden for mit vedkommende - det var
 simplethen deres central, der afviste bestillingen fordi den er
 "forældet". Og det kunne de ikke gøre noget ved.
 
 Er parat til alternativer. Er virkelig utilfreds med TDC - både
 servicen og produktet.
 
 Jeg er overbevist om at teknikeren, da han var på centralen sidste gang, 
 satte mig tilbage på den gamle forældede port igen. Derfor ser det ud som om 
 jeg ikke kan få forbindelsen når TDC medarbejderne måler forbindelsen.
 
 Havde de målt den dag kan satte mig op på en ny port havde det set helt 
 anderledes ud.
 
 Jeg har tænkt mig at ringe igen på mandag og så ellers blive ved til jeg får 
 fat i en TDC medarbejder som er til at tale med.
 
 Er der i øvrigt nogen her som ved, om man kan få fat i teknikeren ud fra det 
 TDC-ID nummer som står på den sms meddelelse de sender når starter og 
 slutter deres arbejde på centralen?
 
 Mvh
 @ndersen
 -- 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |