Ny plæneklipper
Fra : Tina

Dato : 08-04-08 10:26

Hvilket mærke er at foretrække - eller modsat: hvilke skal jeg holde mig fra
?
Jeg vil ha en kombimaskine: opsamler-bioklip (og evt. sideudkast)....... Mvh
Tina

Fra : Anders Majland

Dato : 08-04-08 10:39

> Hvilket mærke er at foretrække - eller modsat: hvilke skal jeg holde mig
> fra ?
> Jeg vil ha en kombimaskine: opsamler-bioklip (og evt. sideudkast).......
> Mvh Tina

Og hvad skal du bruge den til ?

Nej, det er ikke et dumt spørgsmål. Det er imho stor forskel afhængigt af
plænens størrelse og hvor jævn der er. Og ikke mindst om du er til at slå
den til tiden eller skal have en plæneklipper der kan klare at den har fået
lov at står uklippet i 14dage ...

Ideen med bioklip er at det ikke skal samles op, men blot falde ned mellem
græsstråene. Og hvis du vil have sideudkast skal det så være med opsamler ?

Til en mindre "pæn" plæne så en cylinderklipper med rugbrødsmotor - evt med
elmotor (batteri) til knivene så den blot skal skubbes. Det er overraskende
let når den selv klipper.

Til en ikke for stor plæne og uden de store krav kan de tilbuds maskiner til
~1000kr sikkert være gode nok. Det er noget tyndt blik i skjoldet men hvis
man ikke knokler med dem kan de sikkert godt holder 5år eller mere. Der fåer
du bioklip men ikke opsamling.

Og ellers så følges pris og kvalitet nogenlunde deropaf ...

Fra : Tina

Dato : 08-04-08 13:00

"Anders Majland" <See.Signature@address.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> plænens størrelse og hvor jævn der er. Og ikke mindst om du er til at slå
> den til tiden eller skal have en plæneklipper der kan klare at den har

Jeg ved ikke lige størrelsen på plænen - meget "almindelig"
Jeg plejer at klippe en gang om ugen - ca.

> Ideen med bioklip er at det ikke skal samles op, men blot falde ned mellem
> græsstråene. Og hvis du vil have sideudkast skal det så være med opsamler
> ?

Nej - ingen opsamler på sideudkastet (hvis det bliver med det på)

> Og ellers så følges pris og kvalitet nogenlunde deropaf ...

Jeg har een med bioklip nu, men pga aaaalt det mos, der nu igen skal
fjernes, så vil jeg ha mig een med opsamler (når jeg nu skal til at bekæmpe
mosset, så er jeg nemlig fri for at rive bagefter).
Jeg har kig på en Ginge til knap kr. 3000, men der er osse Partner......
Jeg har INGEN forstand på de forskellige fabrikater, så derfor søger jeg råd
fra jer.
Mvh Tina

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 08-04-08 18:48

> Jeg har een med bioklip nu, men pga aaaalt det mos, der nu igen skal
> fjernes,

Næ, nej. Du gøder bare, så er det problem klaret. 2-3 kg pr 100 kvm nu og
igen om 3 uger. Så sparer du opsamleren

Mvh Maria

Fra : Leon Hulstrøm

Dato : 08-04-08 20:19

> Næ, nej. Du gøder bare, så er det problem klaret. 2-3 kg pr 100 kvm nu og
> igen om 3 uger. Så sparer du opsamleren

Men du skal så slå græsset 4 gange om ugen... ggg

-Leon

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 08-04-08 22:21

> Men du skal så slå græsset 4 gange om ugen... ggg

Så er der ikke mos nok. Har man kun en lille smule, så kan man nøjes med den
ene gang - i vores gamle græsplæne fik den 6 gange med 2 ugers mellemrum.
Det skulle så slås to gange om ugen den sommer, men flot var det.

Mvh Maria

Fra : Peter Holm

Dato : 08-04-08 20:22

> [...]
> Jeg har kig på en Ginge til knap kr. 3000, men der er osse
> Partner...... Jeg har INGEN forstand på de forskellige fabrikater, så

Bilka har en partner med 3i1 til 2999,- nedsat fra 4500,-. Den er ikke i
kataloget denne uge, men er bredere end den Ginge de har til 2999 og et
bedre køb synes jeg. Jeg har en tilsvarende med et andet klistermærke på.
Den kan varmt anbefales.

Peter

Fra : tinus nielsen

Dato : 09-04-08 14:38

En Partner er det samme som husqvarna hvilket er mærkevare

Har selv solgt plæneklippere engang og reservedelene er de samme