Yamaha Tzr50
Fra : TheDevil

Dato : 17-07-01 15:56

Hey ng!

Jeg har lige besluttet at jeg vil ud og købe mig en Yamaha Tzr50 :0)

Så hvis der er nogen derude, som har dårlige eller gode erfaringer med denne
maskine, så skriv endelig.....

Skal den tunes? Selvfølgelig skal den da også pumpes!
Men hvad er godt at smide på denne maskine?

Jeg har før pumpet en BigMax op på nåsten maximum, men tzr50 er jo ikke det
samme!

På forhånd tak!

Mvh Jonas

Fra : RpR

Dato : 17-07-01 19:44

> Jeg har lige besluttet at jeg vil ud og købe mig en Yamaha Tzr50 :0)

Tillykke, sød maskine =)

> Skal den tunes? Selvfølgelig skal den da også pumpes!
> Men hvad er godt at smide på denne maskine?

Den yder ca 7hk på baghjulet afdroslet. Motoren er magen til den fra Aprilia
RS 50, så der er et ret bredt udvalg af stumper.
Top Performances laver et meget hæftigt cylinderkit, ved desværre ikke hvor
det fås her i DK :/

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : TheDevil

Dato : 17-07-01 21:10

> Tillykke, sød maskine =)

Takker! må da ærlig indrømme, at da jeg så din maskine på Mopedgallery.com
fik jeg da vildt meget lyst til at prøve denne her! især fordi det er en
kraftig motor den kører rundt med :0)

> [...]
> RS 50, så der er et ret bredt udvalg af stumper.
> Top Performances laver et meget hæftigt cylinderkit, ved desværre ikke

www.skandinavisktuningscenter.m.se
De har nok det sæt du tænker på her! nemlig Ø 49,5mm fra topperformances, og
synes da også at det ser lidt heftigt ud! så skal der bare en delórto 21
samt MK racing potte på den, så burde den æde byens scootere til morgenmad!

Best Regards TheDevil

Ps. hvad tror du den vil rende...?

Fra : RpR

Dato : 18-07-01 03:43

> Takker! må da ærlig indrømme, at da jeg så din maskine på Mopedgallery.com
> fik jeg da vildt meget lyst til at prøve denne her! især fordi det er en
> kraftig motor den kører rundt med :0)

Tak for roserne, men bare afdroslet har Derbi'en nu den stærkeste, da den
har 17,5mm karburator mod Yamaha / Aprilia's 12mm ;}
Men det er jo lidt ligemeget hvis du skifter den!

> [...]
> synes da også at det ser lidt heftigt ud! så skal der bare en delórto 21
> samt MK racing potte på den, så burde den æde byens scootere til

Yep, det er det jeg mener.
Ville dog nok smide enten en Gianelli eller Jolly Moto potte på i stedet.
Mange har gode erfaringer med Gianelli potten og TP's cylinder. Jolly Moto's
drejer også meget højt, så den er nok heller ikke i skoven.

> Ps. hvad tror du den vil rende...?

Med en høj gearing burde 130km/t ikke være et problem.

Fra : TheDevil

Dato : 18-07-01 08:32

> Tak for roserne, men bare afdroslet har Derbi'en nu den stærkeste, da den
> har 17,5mm karburator mod Yamaha / Aprilia's 12mm ;}
> Men det er jo lidt ligemeget hvis du skifter den!

Ja da, fuldstændig :0)

> [...]
Moto's
> drejer også meget højt, så den er nok heller ikke i skoven.

Du nævner den der Jolly Moto... hvor finder man sådan en så? Der ska jo det
bedste på sådan en maskine... Så må det (næsten) koste hva det koste vil!

> Med en høj gearing burde 130km/t ikke være et problem.

Det lyder da godt... Så tror folk jo bare at det er en 125ccm maskine :0)

Fra : RpR

Dato : 18-07-01 12:10

> Du nævner den der Jolly Moto... hvor finder man sådan en så? Der ska jo
det
> bedste på sådan en maskine... Så må det (næsten) koste hva det koste vil!

Mener at http://www.morganracing.cc forhandler dem til RS 50, så de burde
passe på TZR 50.
Hvilken årgang der har 100% magen til motor og ophæng som din TZR må du vist
hellere køre lidt rundt ved diverse scooter / mc forhandlere er så efter. En
eller anden skal nok ha' en RS 50'er til reparation.

> Det lyder da godt... Så tror folk jo bare at det er en 125ccm maskine :0)

Nu ved jeg ikke hvordan en TZR 50 lyder hvis den er grov tunet, men min
Derbi lyder fuldstændig som en 125'er GP maskine =)

Fra : Torben E

Dato : 18-07-01 14:15

RpR <rpr@mopedgallery.com> skrev i en

> Tak for roserne, men bare afdroslet har Derbi'en nu den stærkeste, da den
> har 17,5mm karburator mod Yamaha / Aprilia's 12mm ;}
> Men det er jo lidt ligemeget hvis du skifter den!

Hejsa

Har en GPR 17.5 mm karb standart.

Torben E

Fra : RpR

Dato : 18-07-01 23:21

> Har en GPR 17.5 mm karb standart.

Yep.

Fra : Torben E

Dato : 19-07-01 04:50

> Yep.
>
> --

Strange, jeg er helt sikker på senda´an kun havde ca 12. mm. på. anyone.

Så hjælper det jo også mere at skifte på senda´en (jfr. anden tråd)

Torben E

Fra : RpR

Dato : 19-07-01 14:18

> Strange, jeg er helt sikker på senda´an kun havde ca 12. mm. på. anyone.
>
> Så hjælper det jo også mere at skifte på senda´en (jfr. anden tråd)

Se her: http://www.derbi.com/eng/modelos/gpr/gpr2.htm og så klikker du dig
ind på specificationer.
17,5mm og 9hk.
Jeg ved ikke hvad der står under Senda, men den har "kun" 8,5hk.