"Movie" - nok engang...
Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 08-04-08 02:19

OK, her er så én for viderekomne videonørderne....

Jeg har hentet i alt 88 mindre eller lidt større videoklip fra Youtube
af varighed fra ca. 2:20 min. til ca. 7:00 min. - gennemsnitlig vil jeg
tro, de ligger på ca. 3:40 min pr. stk. - i alt ca. 325 min., - alle i
.mov format. - De kan sagtens afspilles i fx. QuickTime playe eller
andre videoafspillere...

Alle klip/sange er med en nu forlængst opløst gruppe - The Seekers - fra
Australien, og det har været mine absolutte favoritter siden de kom frem
i 1960'erne. Alle klip er dels fra australsk TV, dels højst sandsynlig
bootleg optagelser fra div. koncerter i Australien, - og det skal
absolut kun bruges til at komplettere min samling af deres officielle
udgivelser. - I parantes bemærket, så har jeg æsten alle udgivne plader,
men mangler et par musikvideoer, som jeg lige har fået titlerne på fra
en bekendt i Australien...

Men... Jeg vil egentlig gerne, de kunne samles til fx. tre større
sammenhængende 'film' - i et format, der kan afspilles på en alm. DVD
afspiller.

Findes der en let måde at gøre det på? - Eller sagt lige ud... Findes
der en 'Mac-o-fil' videopersonage', der kunne tænke sig at lave det for
et par gode flasker årgangsvin?

mvh. Erik Richard
<mac-manNOSPAM@stofanet.dk> tlf. 86136640

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 08-04-08 04:17

Erik Richard Sørensen skrev:

> Men... Jeg vil egentlig gerne, de kunne samles til fx. tre større
> sammenhængende 'film' - i et format, der kan afspilles på en alm. DVD
> afspiller.

Har du prøvet at se om iDVD kan?

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 08-04-08 13:14

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> Har du prøvet at se om iDVD kan?

Ja, iDVD kan ikke klare det. - Klippene er formentlig alle lavet med et
eller andet windows værktøj...

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-04-08 13:18

> Ja, iDVD kan ikke klare det. - Klippene er formentlig alle lavet med et
> eller andet windows værktøj...

du skal have dem igennem noget som f.eks. VisuaHub og have dem
konverteret til noget enten iMovie eller iDVD forstår

/thomas

Fra : Terje Rydland

Dato : 08-04-08 13:33

> du skal have dem igennem noget som f.eks. VisuaHub og have dem
> konverteret til noget enten iMovie eller iDVD forstår
>
> /thomas

Ja. YouTube er vel flash video. Konverter det til mpeg4 med VisualHub
(koster penger) eller iSquint (gratis) først.

Terje

Fra : Franz Berliner

Dato : 08-04-08 08:17

> Findes der en let måde at gøre det på?

Metode 1:
Hiv det hele ind i iMovie HD. Træk klippene ned i tidslinien i den
rækkefølge du vil have dem i.
Vælg "Share -> iDVD". Brænd DVD'en med iDVD.

Metode 2:
Åbn Toast.
Vælg Video DVD.
Hiv filerne ind og vælg en menutype.
Brænd.

--
Franz : http://www.berliner.dk

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 08-04-08 14:42

Franz Berliner wrote:

> Metode 1:
> Hiv det hele ind i iMovie HD. Træk klippene ned i tidslinien i den
> rækkefølge du vil have dem i.
> Vælg "Share -> iDVD". Brænd DVD'en med iDVD.

Har ikke iMovie HD - kun iMovie...

> Metode 2:
> Åbn Toast.
> Vælg Video DVD.
> Hiv filerne ind og vælg en menutype.
> Brænd.

Har ver. 8.03, - men hvilket format vil være bedst? - 'DVD Video' eller
'VIDEO TS Folder?

mvh. Erik Richard

Fra : nilsba@gmail.com

Dato : 08-04-08 01:18

On 8 Apr., 03:19, Erik Richard Sørensen <NOS...@NOSPAM.dk> wrote:
> [...]
>   NisusWriter - The Future In Multilingual Textprocessing
>   ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Du kan bare klippe dem sammen i Quicktime og så lave det om til et
format som din DVD kan se..... " 2 flasker vin ! Hvor lang tid tror du
at det tager at klippe 88 film sammen ??... )

Nils

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 08-04-08 14:50

nilsba@gmail.com wrote:

> Du kan bare klippe dem sammen i Quicktime og så lave det om til et
> format som din DVD kan se.....

Kræver Quicktime Pro, - og da jeg normalt ikke beskæftiger mig med
video/film, så har jeg hidtil ikke fundet det ødvendig at opg. til Pro
ver.....

> " 2 flasker vin ! Hvor lang tid tror du at det
> tager at klippe 88 film sammen ??... )

"årgangsvin" Nils. - Men det kan vel ikke tage længere tid end det at
drikke den ene flaske. - kort sagt, - jeg aner det ikke... - Jeg er
ikke videomand, men lydmand..-)

mvh. Erik Richard

Fra : nilsba@gmail.com

Dato : 08-04-08 09:40

On 8 Apr., 15:42, Erik Richard Sørensen <NOS...@NOSPAM.dk> wrote:

> [...]
>   NisusWriter - The Future In Multilingual Textprocessing
>   ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Jeg ved det ikke, men metode 2 lyder smart - Toast er jo utrolig smart
til at selv at lave om til de ting man siger den skal så lad det komme
an på en prøve - jeg vil tro DVD video MEN JEG VED DET IKKE....

Nils

Fra : Lyrik

Dato : 08-04-08 17:36

On Tue, 08 Apr 2008 15:49:55 +0200, Erik Richard Sørensen
<NOSPAM@nospam.dk> wrote:

> [...]
>
> "årgangsvin" Nils. - Men det kan vel ikke tage længere tid end det at
> drikke den ene flaske. - kort sagt, - jeg aner det ikke... - Jeg er

Brug dine spritpenge på VisualHub.
Smid strimler ind i den og indstil den på DVD PAL så spytter den en færdig
dvd ud med de enkelte numre som kapitler på filmen.

Det enkleste.

Hilsen Jens Erik Bech

Fra : Erik Richard Sørens~

Dato : 08-04-08 20:18

Lyrik wrote:

> Brug dine spritpenge på VisualHub.
> Smid strimler ind i den og indstil den på DVD PAL så spytter den en
> færdig dvd ud med de enkelte numre som kapitler på filmen.
>
> Det enkleste.

Det enkeleste viste sig at være Franz' forslag nr. 2 med Toast - sat til
DVD Video. - Genialt - at man bare kan fylde på op til de 2 timer på en
alm. DVD. Toast finder selv ud af, om det er PAL eller evt. NTSC, og man
beder den bare om at vælge samme format, så ændrer den selv til
ønsket/valgt format. - Og selvfølgelig har jeg valgt PAL...

Og så har Toast 8 en finesse mere. Nogle af de klip, jeg brugte som
forsøg, bliver cuttet rimeligt hårdt af i slutningen. Her laver Toast en
såkaldt 'soft cut', så der ikke bare lyder et smæld, når et givet nummer
er færdig.

Så har jeg også lært noget om video på Mac..-)

mvh. Erik Richard