Jeg har leget lidt med Blender/OpenGL her på det sidste og bl.a. skrevet 
et C-program til indlæsning af .obj-filer hvorefter jeg kan vise 
objekter med OpenGL. Jeg er dog stødt ind i lidt praktiske problemer 
grundet manglende rutine inden for feltet.
I praksis har jeg en model af en jeep* som består af flere objekter i 
blender. I mit C-program skal jeepen sådan set være ét objekt som 
transformeres samlet. I blender kan jeg gøre selve kroppen af bilen til 
sædets "parent" osv. men det hjælper mig vist ikke i min eksporterede 
..obj-fil.
Jeg kan også bruge "join objects" for at få alle dele af jeepen til at 
blive ét objekt. Så skal jeg dog først sørge for at trykke "apply 
modifier" på sæderne. Ellers mister jeg min subsurf modifier når jeg 
joiner med kroppen af bilen.
Hvordan gør men dette i praksis? Der er velsagtens en standard metode i 
filformatet til håndtering af objekter bestående af flere objekter (evt. 
med parent/child forhold eller sådan noget).
Bør jeg bruge et helt andet format? Jeg vil nu helst holde mig til .obj 
men gode råd kan altid bruges.
Her er et billede af jeep'en.
* 
http://en.wikibooks.org/wiki/Blender_3D:_Noob_to_Pro/Simple_Vehicle
--
Jacob