Vandbesparende blandingsbatteri
Fra : TC

Dato : 31-03-08 12:29

Hej
Jeg skal til at skifte blandingsbatterier i min badeværelse og
gæstetoilet, er der nogen der kan anbefale nogen mærker som er
vandbesparende.
Jeg har er stødt på på Oras Electra berøringsfri håndvaskblander,
http://butikintra.dk/default.aspx?tabid=7212&ProductID=3ce5b5d0-542d-429d-9e21-14c878a7acaa

Er der nogen som har erfaring med denne. Den koster en 2000-2500 kr.,
men det er vel hurtig tjent hjem når man som husejer betaler for
vandet.
Hvor ofte skal man skifte batteri i sådan en tings.
Tak på forhånd.

Fra : Michael

Dato : 31-03-08 20:24

"TC" <thomascoldingdk@yahoo.dk> wrote in message
[...]

Har ingen erfaringer med vandhanen, men undrer mig bare over hvorfor man
egentlig skulle spare vand med sådan en fætter? Ingen forhindrer mig da i at
slukke for vandet mens jeg børster tænder med min nuværende manuelle hane?!
Selv om der skulle være en besparelse tager det formentlig LAAANG tid at
hente 1500-2000 hjem ifht. anden kvalitetshane. Måske endda længere tid end
hanens levetid.

Fra : J W Nielsen

Dato : 31-03-08 22:25

[...]

Hej...
Præcis sådan een har vi nu haft i et års tid og den fungerer til UG.
Det er svært at vurdere om den er vandbesparende - det er jo ligesom
afhængig af, om man lader vandet løbe meget til daglig. Vi har en del unger
i huset, så jeg vil da tro, at det har sparet noget.
Det har nu haft en anden sideeffekt: Det er ikke noget problem at få ungerne
til at vaske hænder før spisning, efter toiletbesøg (også det lille) mm - nu
er det jo sjovt... Ja, selv kammerater på besøg, har gang i vandhanen, når
de har været på toiletbesøg
Batteriet siges at kunne køre i 4 år.

Mvh Jørgen