gear på cykel
Fra : tnk

Dato : 30-03-08 12:33

--
Står lige med et akut problem... Gearet til min cykel er virkningsløst og
står i et at de allerlaveste gear overhovedet.

Det ser ud som om der er kommet et stykke kabel der ender i en lille rund
kugle ud ved håndtaget. Mener ikke det plejer at sidde og stritte der. Jeg
synes ikke jeg kan få det skilt ad, så jeg evt. kan sætte kablet fast igen.
Det er gear af typen Sram - altså de hvor man drejer på håndtaget for at
skifte.

Nogen der har erfaring med at skille sådan et håndtag ad.... så jeg måske
kan bruge cyklen i morgen tidlig...

Fra : Holst

Dato : 30-03-08 12:51

Det har de sikkert i news:dk.sport.cykling

Og så vil jeg anbefale dig at skrive dine indlæg OVER
signaturseparatoren, for så har man mulighed for at citere dine indlæg.

Fra : Armand

Dato : 30-03-08 16:41

Holst skrev:

> .....Og så vil jeg anbefale dig at skrive dine indlæg OVER
> signaturseparatoren, for så har man mulighed for at citere dine indlæg.

Jup!
Dét Holst snakker om er at tegnene: "--" efterfulgt af et mellemrum af
mange programmer bliver opfattet som signal om at fjerne det
efterskrevne, hvorved at nogle overhovedet ikke vil se hvad du
oprindeligt skrev

Læg i den forbindelse mærke til om DU kan se min signatur her nedenfor
og det jeg har skrevet efter!?

--
Armand.
(signaturtest)

Fra : S. Poulsen

Dato : 30-03-08 13:05

"tnk" <tnk@privat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> skilt ad, så jeg evt. kan sætte kablet fast igen. Det er gear af typen Sram - altså de
> hvor man drejer på håndtaget for at skifte.

Det tyder jo på, at kablet ikke bliver trukket tilbage igen fra navet af.
Har du tjekket ved navnet i baghjulet, at det kan trækkes ud og ind
normalt. Alternativt kan kablet være knækket nede ved hjulet.

Hvis du ikke har tjekket disse ting og fundet det som en selvfølge
er det nok bedst du stiller den til cykelhandleren i morgen

Fra : Ivar

Dato : 30-03-08 13:52

tnk skrev:

> Mener ikke det plejer at sidde og stritte der

Din måde at beskrive problemet på, får mig til at tro, at du skal
have hjælp af en cykelsmed, eller en anden der ved lidt om cykler.

Ivar Magnusson

--
Træt af Outlook Express? Prøv dog noget nyt !!!
MesNews er lige til at gå til.