Opgradering til iTunes Plus lykkedes
Fra : Henrik Münster

Dato : 01-04-08 22:26

Dengang Apple lavede iTunes Plus på iTunes Music Store, hvor man kunne
få numrene i bedre kvalitet uden kopisikring, opgraderede jeg straks de
musiknumre, hvor det var muligt. Der var åbenbart meget stort pres på
serverne i de dage, for mine download blev hele tiden afbrudt. Nogle
numre ville slet ikke, og jeg måtte forsøge igen dagen efter. I løbet af
et par dage lykkedes det heldigvis at få hentet dem alle.
Efter nogen tid opdagede jeg, at endnu mere af min musik var
kommet på iTunes Plus. Da jeg ville opgradere til iTunes Plus, opdagede
jeg, at flere af de numre, jeg allerede havde opgraderet, stod til at
blive opgraderet igen. Umiddelbart ville jeg ikke betale for dem to
gange, men da de ikke forsvandt efter nogle dage, prøvede jeg alligevel
at opgradere til iTunes Plus. Man kan ikke udvælge enkelte numre, men er
nødt til at opgradere det hele. Det var trods alt ikke så mange penge,
det drejede sig om.
Det viste sig desværre, at de allerede opgraderede numre
"blokerede" for, at jeg kunne opgradere de andre. Jeg klagede min nød
til Apple, og fik flere e-mail om, at de arbejdede på sagen. Der skete
desværre ikke nogen ændring, selv om jeg jævnligt prøvede at opgradere.
Her til aften ville jeg så prøve for 117. gang, og nu lykkedes
det minsandten. iTunes hentede alle numrene, så det er jo rigtig
dejligt. Nu skulle min musik være up to date, som det hedder. Hvis andre
har haft samme problem, kan de jo prøve, om de kan opgradere musikken
nu.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : David Blangstrup

Dato : 02-04-08 06:50

On 2008-04-01 23:26:14 +0200, henrik@muenster.dk (Henrik Münster) said:

> [...]
> dejligt. Nu skulle min musik være up to date, som det hedder. Hvis andre
> har haft samme problem, kan de jo prøve, om de kan opgradere musikken

Jeg har lige opgraderet mine Mùm albums, og det gik fint. ;) Jeg har
aldrig haft vrøvl med det, heldigvis.
- David
--
Læs min blog
http://david.blangstrup.info

Fra : Anna Margrethe Ander~

Dato : 02-04-08 13:16

On 2008-04-02 07:50:22 +0200, David Blangstrup <no@no.no> said:

> [...]

Underligt... at du havde bøvl med det. Jeg opgraderede selv mit uden
problemer.... eller retere: Itunes stoppede et par gange i download af
sangene men genoptog selv jobbet uden jeg foretog mig noget....

Jeg oplevede dog at jeg havde dubletter af enkelte numre som jeg nu
havde i både 128 og 256... har i andre oplevet det?

Anna

Fra : Henrik Münster

Dato : 02-04-08 22:14

Anna Margrethe Andersen <noname@noone.com> wrote:

> Underligt... at du havde bøvl med det. Jeg opgraderede selv mit uden
> problemer.... eller retere: Itunes stoppede et par gange i download af
> sangene men genoptog selv jobbet uden jeg foretog mig noget....

Jeg går ud fra, at det skyldtes, at jeg opgraderede med det samme. Der
var så meget pres på iTunes Music Store i de dage, at min download blev
afbrudt mange gange, og det tog mig flere dage. Det har sikkert givet
problemer med at registrere, hvilke numre, jeg havde hentet. Jeg var
ikke den eneste, der skrev til Apple Support om det.

> Jeg oplevede dog at jeg havde dubletter af enkelte numre som jeg nu
> havde i både 128 og 256... har i andre oplevet det?

Det har jeg flere gange og også i går. Jeg sletter bare de numre, der
kun er på 128 kbit/s. Sjovt nok har numrene ikke altid samme længde, men
den varierer et sekund eller to.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : KentBM

Dato : 03-04-08 16:02

Henrik Münster wrote:
> [...]
> at opgradere til iTunes Plus. Man kan ikke udvælge enkelte numre, men er
> nødt til at opgradere det hele. Det var trods alt ikke så mange penge,
Jeg har betalt for opgradering 2 gange og kan se, at nogle numre går
igen i 2. opdatering. Men alting er på plads nu.

Men hvordan ser i egentlig, at det er et iTunes Plus nummer?

Den eneste måde, som jeg kan se det er ved at gå ind på det enkelte
nummer og bruge æble + i. Der er ingen anden markering, så vidt jeg kan se.

--

Kent

Fra : Palle Jensen

Dato : 03-04-08 18:05

On 2008-04-03 17:02:16 +0200, KentBM <kentF_JERNmagnussen@aim.com> said:

> Den eneste måde, som jeg kan se det er ved at gå ind på det enkelte
> nummer og bruge æble + i. Der er ingen anden markering, så vidt jeg kan
> se.

Sådan kan jeg ikke engang se det.

Har et nummer jeg ved er iTunes plus, og der er intet der indikerer det
er et plus nummer hvis jeg laver en æble + i.

--
Venlig hilsen / Best regards
Palle Jensen

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 03-04-08 19:27

Palle Jensen <laboratoriexGEORGE.W.BUSH@gmail.com> wrote:

> Sådan kan jeg ikke engang se det.
>
> Har et nummer jeg ved er iTunes plus, og der er intet der indikerer det
> er et plus nummer hvis jeg laver en æble + i.

Klik på "resume" fanen. Se på bithastighed.

Fra : Palle Jensen

Dato : 03-04-08 18:48

On 2008-04-03 20:26:51 +0200, nospam@ab-katrinedal.dk (Niels Jørgen
Kruse) said:

> Klik på "resume" fanen. Se på bithastighed.

Har ikke en "resume" fane. Har en UK version, men

Måske mener du så "summary"?

Bitraten er rigtignok 256 kbps, men det er jo ikke en direkte
indikation på at det er et itunes plus track?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 03-04-08 19:11

> [...]

> Måske mener du så "summary"?
>
> Bitraten er rigtignok 256 kbps, men det er jo ikke en direkte
> indikation på at det er et itunes plus track?

Jo, Kind: står til "Purchased AAC Audio File" og dit iTunes kontonavn
står også i filen ..

/thomas

Fra : Palle Jensen

Dato : 03-04-08 19:29

On 2008-04-03 20:10:53 +0200, thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) said:

> Jo, Kind: står til "Purchased AAC Audio File" og dit iTunes kontonavn
> står også i filen ..

Ville der ikke også stå det hvis det ikke var et iTunes + track?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 03-04-08 19:34

Palle Jensen <laboratoriexGEORGE.W.BUSH@gmail.com> wrote:

> Ville der ikke også stå det hvis det ikke var et iTunes + track?

Så ville der står "Protected AAC audio file"

/thomas

Fra : Palle Jensen

Dato : 03-04-08 21:07

On 2008-04-03 20:33:49 +0200, thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) said:

> Så ville der står "Protected AAC audio file"

Allllllllllllllllllrighty then!

Fra : KentBM

Dato : 04-04-08 15:22

Palle Jensen wrote:
> [...]
Hvilket så leder frem til mit oprindelige spørgsmål, nemlig at type skal
være valgt i listen, så der på dansk enten vil stå "Købt AAC-lydarkiv"
for 256 kbps eller "Beskyttet AAC-lydarkiv" for 128 kbps.

Tak for hjælpen Nogle gange glemmer jeg, hvor nemt det egentlig er
med en Mac. Det svære er nogle gange at få idéen om løsningen.

--

Kent