| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | Sikkerhedskopi af Digital signatur fejler ~ Fra : binderup | 
  Dato :  30-03-08 03:02 |  
  |   
            Jeg har installeret en digital signatur på min PC, som bruger Vista
 Home Premium, og efter meget møje og besvær fik jeg det til at virke
 (dog kun i IE7, som jeg normalt ikke benytter).
 
 Når jeg så vil foretage en sikkerhedskopi for at kunne flytte den til
 en anden computer eller til en anden browser, så fejler Rundll32 og
 der bliver ikke foretaget en sikkerhedskopi. Vælger jeg at køre
 programmet som admin så fejler csputil.dll og der bliver heller ikke
 foretaget en kopi.
 
 Jeg har tidligere kørt en dialog med TDC om det og de gav op og
 anbefalede at jeg ventede til at der kommer en ny version af
 signaturen - men jeg ville da lige høre her om der er nogen der har en
 ide til hvordan jeg kan foretage en kopi.
 
 /Peter
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Quark987@gmail.com (22-04-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Quark987@gmail.com | 
  Dato :  22-04-08 01:37 |  
  |   
            On 30 Mar., 11:02, binderup <binde...@gmail.com> wrote:
 > Jeg har installeret en digital signatur på min PC, som bruger Vista
 > Home Premium, og efter meget møje og besvær fik jeg det til at virke
 > (dog kun i IE7, som jeg normalt ikke benytter).
 >
 > Når jeg så vil foretage en sikkerhedskopi for at kunne flytte den til
 > en anden computer eller til en anden browser, så fejler Rundll32 og
 > der bliver ikke foretaget en sikkerhedskopi. Vælger jeg at køre
 > programmet som admin så fejler csputil.dll og der bliver heller ikke
 > foretaget en kopi.
 >
 > Jeg har tidligere kørt en dialog med TDC om det og de gav op og
 > anbefalede at jeg ventede til at der kommer en ny version af
 > signaturen - men jeg ville da lige høre her om der er nogen der har en
 > ide til hvordan jeg kan foretage en kopi.
 >
 > /Peter
 
 Hej Peter,
 
 hvis det kan glæde dig :), så har jeg nøjagtig samme problem som du.
 Min signatur udløb og jeg kunne ikke forny den fordi TDC's
 fornyelsesside hele tiden klagede over at min java version ikke var
 supporteret (og det til trods for at eneste forskel mellem min version
 og dem som siden skrev var supporteret var patchniveauet. Jeg kørte
 med nyeste patch). TDC sagde at "det var fordi min signatur var for
 gammel" (de mente nok at programmellet var det). Jeg fik en ny
 signatur og fik som du selv skriver med møje og besvær installeret den
 på en vista enterprise (SP1) med IE. Men derefter kunne jeg ikke
 exportere til mine andre PC'er pga rundll32 fejlen som du skriver...
 Hvis jeg kører den som admin istedet kommer csputil.dll fejlen som du
 skriver, så det må være det samme vi oplever.
 
 ... jeg orker desværre ikke at ringe til TDC's hotline med dette, så
 jeg nøjes pt med signaturen på een maskine.
 
 hvis du finder ud af noget (eller har fundet ud af noget, så sig
 endelig til)...
 
 /Lars
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           binderup (04-05-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : binderup | 
  Dato :  04-05-08 00:17 |  
  |   
            Jeg har desværre ikke fundet en løsning på problemet, som ikke
 involverer at jeg bestiller en ny kode og installerer den på enten min
 arbejdslaptop (winxp) eller vores macbook - jeg regner dog med at jeg
 venter med dette til jeg engang skal reformatere Vista.
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           dk.henning.hansen@gm~ (20-06-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : dk.henning.hansen@gm~ | 
  Dato :  20-06-08 01:36 |  
  |   
            On 4 Maj, 08:17, binderup <binde...@gmail.com> wrote:
 > Jeg har desværre ikke fundet en løsning på problemet, som ikke
 > involverer at jeg bestiller en ny kode og installerer den på enten min
 > arbejdslaptop (winxp) eller vores macbook - jeg regner dog med at jeg
 > venter med dette til jeg engang skal reformatere Vista.
 
 Hej med Jer 2.
 Har I fundet en løsning på problemet? Jeg har selv samme problem, men
 i
 modsætning til Jer får jeg ikke fejl når jeg logger mig på som
 administrator,
 men det hjælper jo lige fedt, når det er mig som bruger og ikke
 administrator
 der har de digitale signaturer.
 Så den eneste løsning er vel stadig at reformattere Vista??
 
 /Henning
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           binderup (24-06-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : binderup | 
  Dato :  24-06-08 01:14 |  
  |  
 
            > Hej med Jer 2.
 > Har I fundet en løsning på problemet?
 Jeg har lidt opgivet - jeg håber at den nye måde som digital signatur
 kommer til at virke (hvor den kommer til at ligge på en central
 server).
 der er dog nogle sikkerhedsmæssige "udfordringer" med den nye måde at
 håndtere signaturen på, men jeg tror nu at det blot er de mere
 paranoide brugere der er nervøse   
/peter
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Jesper Lund (24-06-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jesper Lund | 
  Dato :  24-06-08 19:06 |  
  |  
 
            binderup wrote:
 > der er dog nogle sikkerhedsmæssige "udfordringer" med den nye måde at
 > håndtere signaturen på, men jeg tror nu at det blot er de mere paranoide
 > brugere der er nervøse   
Aha.
 -- 
 Jesper Lund
            
              |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |