Hvordan shiner jeg min stålvask op???
Fra : jack

Dato : 24-03-08 11:59

Hejsa

Jeg har en stålvask i køkkenet og den er med tiden blive lidt ridset, findes
der en måde man kan få den shinet op igen, evt polering ect...

MVH
Jack

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 24-03-08 12:04

"jack" <jackvolder@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa
>
> Jeg har en stålvask i køkkenet og den er med tiden blive lidt ridset,
findes
> der en måde man kan få den shinet op igen, evt polering ect...

Du har alle muligheder fra skuresvamp og stærk sæbe, over vandslibepapir til
fint smergellærred, osv. Vælg fra den fine ende af.

--
M.V.H
Preben Riis Sørensen

Fra : Marianne

Dato : 24-03-08 13:28

> [...]
>
> Jeg har en stålvask i køkkenet og den er med tiden blive lidt ridset,
> findes der en måde man kan få den shinet op igen, evt polering ect...

Wienerkalk skulle være godt:

http://www.handyman.dk/goderaad/goderaad_raad.asp?id=26

mvh
marianne

Fra : Mads

Dato : 24-03-08 13:29

On Mon, 24 Mar 2008 11:59:15 +0100, "jack" <jackvolder@mail.dk> wrote:

> [...]
>
>Jeg har en stålvask i køkkenet og den er med tiden blive lidt ridset, findes
>der en måde man kan få den shinet op igen, evt polering ect...

Jeg plejer at bruge en fugtig skuresvamp og lidt "glaskeramisk rens",
det man også bruger til et komfur med glaskeramisk plade.
Det kan ikke fjerne dybe ridser, men med lidt knofedt kan man få
de fleste småridser næsten væk.

mvh Mads

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 24-03-08 16:03

"jack" skrev

> Jeg har en stålvask i køkkenet og den er med tiden blive lidt ridset,
> findes der en måde man kan få den shinet op igen, evt polering ect...

De polerer sæt man kan købe i byggemarkeder fungerer også
Men ellers et eller andet poleremiddel + knofedt
Poleremiddel kan være slipol, wienerkalk + sprit, stålpuds etc

- Peter

Fra : Max

Dato : 24-03-08 16:04

Hej jack

> Jeg har en stålvask i køkkenet og den er med tiden blive lidt ridset,
> findes der en måde man kan få den shinet op igen, evt polering ect...

At den bliver lidt ridset betyder jo bare at den bliver brugt, giv den
en omgang af en grydesvamp og noget flydene skurepulver, at gøre
mere ud af det er i mine øjne spild af arbejde.

--
Mvh Max

Fra : Peter Holm

Dato : 28-03-08 21:02

jack wrote:
> [...]
>
> Jeg har en stålvask i køkkenet og den er med tiden blive lidt ridset,
> findes der en måde man kan få den shinet op igen, evt polering ect...

sæbespåner

peter