jp.dk og safari..
Fra : Ukendt

Dato : 20-03-08 01:29

Hejsa,

Jeg er ny på macen og har derfor ikke alting under huden endnu. Jeg har
dog fået en del hjælp fra macnyt. Anyway jeg glemte jeg jo lige nger..
:)

Jeg kan ikke forstå at nå jeg klikker på et indlandsk link på jp.dk og
kigger man så i toppen hvor der er 4 billeder med tekst.. Der mangler
der noget af teksten. Hvorfor?

Jesper

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 20-03-08 03:33

Jesper Nielsen wrote:
> Jeg kan ikke forstå at nå jeg klikker på et indlandsk link på jp.dk og
> kigger man så i toppen hvor der er 4 billeder med tekst.. Der mangler
> der noget af teksten. Hvorfor?

Det er ikke bare i Safari - også i SeaMonkey (Mozilla). Fejlen skyldes,
at JP ikke overholder W3C standaderne for HTML. - Jeg har brokket mig
til dem over det.... Det er i øvrigt samme fejl i den såkaldt
'læsevenlige' udgave for svagtseende. - Men de gider åbenbart ikke rette
det, - og så længe, de ikke kan overholde alm. std. formater, gider jeg
heller ikke betale for noget dérfra!

mvh. Erik Richard

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 20-03-08 10:56

On 2008-03-20 03:32:38 +0100, Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> said:

> [...]
> tte det, - og så længe, de ikke kan overholde alm. std. formater, gider
> j eg heller ikke betale for noget dérfra!

Det er vel også forklaringen for Bonanaza (under dr.dk) - der er mit
problem at jeg ikke kan deltage i bloggen da jeg ikke kan aktivere
knappen "kommentér" og der mangler også noget af teksten i bloggen i
højre side..

Nu har jeg brugt jp.dk i lang tid, de får også lige en kommentar fra
mig. Fordi jeg lige er skiftet til mac kan jeg ikke acceptere at man
skal nøjes med!

Jesper

Fra : Martin Bech

Dato : 20-03-08 10:17

In article <47e1afda$0$5187$9a6e19ea@unlimited.newshosting.com>,
Jesper Nielsen wrote:

> Jeg kan ikke forstå at nå jeg klikker på et indlandsk link på jp.dk og
> kigger man så i toppen hvor der er 4 billeder med tekst.. Der mangler
> der noget af teksten. Hvorfor?

Du har ret, der mangler det meste af en linie. Du kan se hele teksten,
hvis du taster "æble"+"-" (eller vælger "gør teksten mindre" i
oversigtsmenuen). Det er vist et gammelt problem, at tekst ikke fylder
præcist det samme på forskellige platforme.
--
Med venlig hilsen / Greetings

Martin Bech
Mail: post@FornavnEfternavn.dk / post@FirstnameLastname.dk

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 20-03-08 10:52

On 2008-03-20 10:16:41 +0100, Martin Bech <post@FornavnEfternavn.dk> said:

> [...]
> oversigtsmenuen). Det er vist et gammelt problem, at tekst ikke fylder
> præcist det samme på forskellige platforme.

Ok takker. :)

Jesper