Ikoner?
Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 16-03-08 23:15

Hm, - sidder lige og spekulerer på, om man i OS X kan indsætte nye
ikoner på de "blessed" mapper -'Bibliotek', 'Brugere', 'Developer',
'Programmer' og 'System', - som systemet bruger - uden at risikere, at
selve blessingen forsvinder...? - Det kan man jo på alle klassiske
systemer...

Jeg er ved at lave ikoner, der er lettere for svagtseende at se - altså
ikoner med både kraftigere farver og højere kontrast - ikke de her
'moderne' lyse, blålige tingester, som Apple synes skulle være så fine
og flotte..-(

Jeg er klar over, man kan indsætte nye .icns filer i de enkelte pakker,
men det er lidt bøvlet at finde præcis, hvor de enkelte mappe-ikoner
ligger...

mvh. Erik Richard

Fra : Torben Koch

Dato : 18-03-08 22:41

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@nospam.dk> wrote:

> [...]
>
> Jeg er klar over, man kan indsætte nye .icns filer i de enkelte pakker,
> men det er lidt bøvlet at finde præcis, hvor de enkelte mappe-ikoner

Prøv at kig på CandyBar: http://www.panic.com/candybar/
Programmet koster godt nok, men det er nemt at skifte ikoner der igennem, og evt. lave en roll-back.

Alt. er der LiteIcon: http://www.freemacsoft.net/LiteIcon/index.html , den er ganske gratis, svjv.

God fornøjelse.

--
venlig hilsen/best regards:
Torben Koch

Fra : Erik Richard Sørens~

Dato : 18-03-08 23:14

Torben Koch wrote:

> Prøv at kig på CandyBar: http://www.panic.com/candybar/
> Programmet koster godt nok, men det er nemt at skifte ikoner der igennem, og evt.
> [...]

Hm, tak, dem kender jeg godt, men problemet er, at de blot lægger en
anden ikon ovenpå den eksisterende.

Min idé er helt at udskifte dem - uden at skulle ind og rette på .icns
filerne og uden at risikere at 'blessingen' forsvinder...

Jeg er ved at lave et sæt ikoner, der både er helt anderledes i design,
men med langt bedre og klarere farvekombinationer, der både gør dem
pænere, men ikke mindst langt mere brugbare for fx. svagtseende og
farveblinde...

- Men hold da helt op, hvor det tager tid.

mvh. Erik Richard