OpenOffice guru søges
Fra : Karl Antz

Dato : 15-03-08 15:54

Er der nogen der kender openoffice godt? Jeg skal sætte sidetal i en bog
på en sådan måde at de altid står i ydermargen - og det lader til at
være ekstremt kompliceret i dette ellers udemærkede program

kh karl

--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Karl Antz

Dato : 15-03-08 16:58

Karl Antz <karl@antz.dk> wrote:

> [...]
> på en sådan måde at de altid står i ydermargen - og det lader til at
> være ekstremt kompliceret i dette ellers udemærkede program

Problemet er løst

Men kors hvor er det bøvlet ...

vælg format/styles and formatting/page/right page

sørg for at følgende sidestil er left page

aktiver footer

husk at slå Same content left/right fra

Insert/fields/page number

åsså det hele engang til for venstre side ...

sæt til sidst sidetallet venstrejusteret på venstre sider og
højrejusteret på højre sider.

Tænk om man bare havde en kommando der hedder indsæt/sidetal/yderst ...

Og nej - jeg vil ikke bruge word, da openoffice på mange andre punkter
er mere praktisk når det drejer sig om lange dokumenter

kh karl
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th