Time Capsual
Fra : Henrik Palshøj

Dato : 12-03-08 17:41

Hej NG'er

Kan man egentlig bruge TC og bruge en anden router til selve internet
forbindelsen? Således at TC kun tager sig af Time Machien og netværs
disk? Vil det være muligt og praktisk!

Hilsen Henrik

Fra : Thomas Løjmann Jørge~

Dato : 12-03-08 18:16

Jeg har lige fået min TC, havde en ASUS router som jeg tænkte at koble
min TC på, så min ASUS styre internet og TC bare bruges til at smide
backup på samt lidt USB og lokal printer opkobling.

Det virkede ikke! Om det virker med en Appel -> TC ved jeg ikke. Har
heller ikke - endnu - testet om min ASUS kan blive en bridge til min TC,
men jeg skal lege med det når jeg får tid efter påske engang :)

/Thomas

Fra : Henrik Palshøj

Dato : 12-03-08 18:18

On 2008-03-12 18:15:57 +0100, Thomas Løjmann Jørgensen
<lojmann@lojmann.dk> said:

> [...]
> heller ikke - endnu - testet om min ASUS kan blive en bridge til min
> TC, men jeg skal lege med det når jeg får tid efter påske engang :)

Ja jeg havde nok en fornemmelse af at det ikke var så lige til..

Henrik :(

Fra : KentBM

Dato : 13-03-08 12:26

Thomas Løjmann Jørgensen wrote:
> [...]
> heller ikke - endnu - testet om min ASUS kan blive en bridge til min TC,
> men jeg skal lege med det når jeg får tid efter påske engang :)
Jeg havde nogle problemer med min AirPort Express Base, da jeg første
gang skulle sætte den op. Jeg går ud fra, at den den går igen i TC?

Hvis dette er tilfældet, så prøv manuelt at sætte "Deling af
forbindelse" til "Fra (brofunktion)". Så vil første router eller i mit
tilfælde ZyXel2000-modem sørge for, at tildele ip-adresser til alle
enheder inkl. TC. Dette løste problemerne i mit tilfælde, da det viste
sig, at AEB blev sat op med IP-adresse 192.168.1.1, hvilket også bruges
af modemet (eller hvad sådan noget ADSL nu hedder).

--

Kent