/ Forside / Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Udbyder (ISP'er)
#NavnPoint
BjarneD 1540
EXTERMINA.. 750
stl_s 710
strarup 685
tedd 680
natmaden 660
emesen 581
dk 520
Kortoverv.. 510
10  arne.jako.. 510
DONG - Levering
Fra : Asbjorn Hojmark


Dato : 11-03-08 16:14

Faste læsere her i gruppen vil vide, at jeg for snart længe siden har
bestilt en fibernet-forbindelse hos DONG og at det efterhånden har
taget en del tid (ikke) at få den leveret.

Jeg har lige fået brev om, at det er udsat igen, så nu er forløbet:
- 01jun06: Brev med tak for tilmelding
- 12jul06: Ordrebekræftelse
- 28jul06: Regning for tilslutning
- 18dec06: Brev om forsinkelse til marts 2007
- 11apr07: Brev om forsinkelse til december 2007
- 15okt07: Brev om forsinkelse til marts 2008
- 10mar08: Brev om forsinkelse til maj 2008

Suk,
-A
--
Hvis du bruger et anti-spam program, der spammer os andre i hvert
eneste indlæg, ser jeg ikke dine indlæg. Jeg filtrerer dem bort.

 
 
Andreas Plesner Jaco~ (11-03-2008)
Kommentar
Fra : Andreas Plesner Jaco~


Dato : 11-03-08 17:44

On 2008-03-11, Asbjorn Hojmark <Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote:
>
> - 10mar08: Brev om forsinkelse til maj 2008

Står der noget om årsagen?

--
Andreas

Asbjorn Hojmark (11-03-2008)
Kommentar
Fra : Asbjorn Hojmark


Dato : 11-03-08 18:00

On Tue, 11 Mar 2008 16:43:30 +0000 (UTC), Andreas Plesner Jacobsen
<apj@daarligstil.dk> wrote:

>> - 10mar08: Brev om forsinkelse til maj 2008

> Står der noget om årsagen?

Denne gang er forklaringen noget med udskiftning af nogle fiberrør.

-A
--
Hvis du bruger et anti-spam program, der spammer os andre i hvert
eneste indlæg, ser jeg ikke dine indlæg. Jeg filtrerer dem bort.

Svend (12-03-2008)
Kommentar
Fra : Svend


Dato : 12-03-08 22:13

Asbjorn Hojmark wrote:
> On Tue, 11 Mar 2008 16:43:30 +0000 (UTC), Andreas Plesner Jacobsen
> <apj@daarligstil.dk> wrote:
>
>>> - 10mar08: Brev om forsinkelse til maj 2008
>
>> Står der noget om årsagen?
>
> Denne gang er forklaringen noget med udskiftning af nogle fiberrør.
>
> -A


Ja, dit største problem er vel at du så gerne vil have produktet og at
der ikke er noget rigtigt alternativ når først man har smagt lidt af det.

Ellers var du vel skredet forlængst.

Personligt har NES lige gravet min telefon forbindelse over ifm.
etablering af fibernet, og TDC fixede det på under 24 timer uden
specielle fejlretnings gebyrer.

Det er sgu service for en kunde der er på vej til DONG

--
Svend

Jens Åge Holm (12-03-2008)
Kommentar
Fra : Jens Åge Holm


Dato : 12-03-08 23:03

On Wed, 12 Mar 2008 22:13:20 +0100, Svend wrote:

> Personligt har NES lige gravet min telefon forbindelse over ifm.
> etablering af fibernet, og TDC fixede det på under 24 timer uden
> specielle fejlretnings gebyrer.

Mon ikke de har sendt en regning til dem der gravede kablet over? - det
kan jeg ikke forestille mig de glemmer.

De leverer jo også et produkt til dig indtil videre så de skal have
kobberet repareret lige meget hvad.

--
JÅH

Svend (13-03-2008)
Kommentar
Fra : Svend


Dato : 13-03-08 09:48

Jens Åge Holm wrote:
> On Wed, 12 Mar 2008 22:13:20 +0100, Svend wrote:
>
>> Personligt har NES lige gravet min telefon forbindelse over ifm.
>> etablering af fibernet, og TDC fixede det på under 24 timer uden
>> specielle fejlretnings gebyrer.
>
> Mon ikke de har sendt en regning til dem der gravede kablet over? - det
> kan jeg ikke forestille mig de glemmer.

Jo tak, den er jeg med på. Men jeg havde forudset at det ville tage 14
dage at få rettet nå nu jeg ikke betaler for "ekstra plus fejlretnings
service".

>
> De leverer jo også et produkt til dig indtil videre så de skal have
> kobberet repareret lige meget hvad.
>

Selvfølgelig.

--
Svend

Asbjorn Hojmark (12-03-2008)
Kommentar
Fra : Asbjorn Hojmark


Dato : 12-03-08 23:40

On Wed, 12 Mar 2008 22:13:20 +0100, Svend <2@lazy.dk> wrote:

> Ja, dit største problem er vel at du så gerne vil have produktet og
> at der ikke er noget rigtigt alternativ når først man har smagt lidt
> af det.

Næh, hvis man gerne vil have god hastighed upsteam er der ikke rigtig
noget alternativ til fiber. Det absolut bedste, der kan klemmes ud af
mit kobber er næsten-10/næsten-2, og det er der ikke meget sjov ved.

-A
--
Hvis du bruger et anti-spam program, der spammer os andre i hvert
eneste indlæg, ser jeg ikke dine indlæg. Jeg filtrerer dem bort.

Svend (13-03-2008)
Kommentar
Fra : Svend


Dato : 13-03-08 06:25

Asbjorn Hojmark wrote:
> On Wed, 12 Mar 2008 22:13:20 +0100, Svend <2@lazy.dk> wrote:
>
>> Ja, dit største problem er vel at du så gerne vil have produktet og
>> at der ikke er noget rigtigt alternativ når først man har smagt lidt
>> af det.
>
> Næh, hvis man gerne vil have god hastighed upsteam er der ikke rigtig
> noget alternativ til fiber. Det absolut bedste, der kan klemmes ud af
> mit kobber er næsten-10/næsten-2, og det er der ikke meget sjov ved.
>
> -A

Personligt synes jeg at latency er det største problem, 10/2 er ok, men
alt over 10 ms. er noget "lord" når man arbejder hjemme med remote
desktop. Jeg drømmer mig tilbage til min gamle lejlighed hvor jeg havde
4ms. over vpn'en til mit arbejde med com-x.

--
Svend

Jesper Skriver (13-03-2008)
Kommentar
Fra : Jesper Skriver


Dato : 13-03-08 11:07

On Thu, 13 Mar 2008 06:25:26 +0100, Svend wrote:
> Asbjorn Hojmark wrote:
>> On Wed, 12 Mar 2008 22:13:20 +0100, Svend <2@lazy.dk> wrote:
>>
>>> Ja, dit største problem er vel at du så gerne vil have produktet og
>>> at der ikke er noget rigtigt alternativ når først man har smagt lidt
>>> af det.
>>
>> Næh, hvis man gerne vil have god hastighed upsteam er der ikke rigtig
>> noget alternativ til fiber. Det absolut bedste, der kan klemmes ud af
>> mit kobber er næsten-10/næsten-2, og det er der ikke meget sjov ved.
>>
>> -A
>
> Personligt synes jeg at latency er det største problem, 10/2 er ok, men
> alt over 10 ms. er noget "lord" når man arbejder hjemme med remote
> desktop. Jeg drømmer mig tilbage til min gamle lejlighed hvor jeg havde
> 4ms. over vpn'en til mit arbejde med com-x.

Jeg sidder paa Cypern og min primaere arbejds platform er Solaris
maskiner in henholdsvis England og Californien, jeg naar disse via VNC.
Round trip delay fra min laptop to England er ca 145ms og ca 310
til Californien.

Ja det virkede bedre da jeg var i England, og naaede den lokale
maskine i 50ms, men det er fuldt ud brugbart.

Proev at bruge 8 bit farver istedet for 24 bit etc, og kig evt paa
mere effektive screen sharings programmer ...

--
Jesper Skriver, CCIE #5456

Bjarke Andersen (13-03-2008)
Kommentar
Fra : Bjarke Andersen


Dato : 13-03-08 07:06

Asbjorn Hojmark <Asbjorn@Hojmark.ORG> crashed Echelon writing
news:6rmgt3hdna98h3ibig90oopcrvrnplpoq3@hojmark.net:

> Næh, hvis man gerne vil have god hastighed upsteam er der ikke rigtig
> noget alternativ til fiber. Det absolut bedste, der kan klemmes ud af
> mit kobber er næsten-10/næsten-2, og det er der ikke meget sjov ved.

Pres TDC lidt til snart at frigive 15/15Mbit VDSL, så er du da lidt på vej
:)

--
Bjarke Andersen

Asbjorn Hojmark (13-03-2008)
Kommentar
Fra : Asbjorn Hojmark


Dato : 13-03-08 07:29

On 13 Mar 2008 06:06:10 GMT, Bjarke Andersen
<bjarke.andersen@gmail.com> wrote:

>> Næh, hvis man gerne vil have god hastighed upsteam er der ikke rigtig
>> noget alternativ til fiber. Det absolut bedste, der kan klemmes ud af
>> mit kobber er næsten-10/næsten-2, og det er der ikke meget sjov ved.

> Pres TDC lidt til snart at frigive 15/15Mbit VDSL, så er du da lidt på vej
> :)

Jeg bor langt ude på landet (Lyngby nord for København), der langtfra
bliver det første sted de kommer, og jeg opfatter det som temmelig
tvivlsomt, om de kan komme op på 15/15 her, men i øvrigt har jeg ikke
lyst til at være bundet til TDC i 6 måneder.

-A
--
Hvis du bruger et anti-spam program, der spammer os andre i hvert
eneste indlæg, ser jeg ikke dine indlæg. Jeg filtrerer dem bort.

Bjarke Andersen (13-03-2008)
Kommentar
Fra : Bjarke Andersen


Dato : 13-03-08 07:47

Asbjorn Hojmark <Asbjorn@Hojmark.ORG> crashed Echelon writing
news:p9iht3tfjimhj6mmltkf8t3k7a8nmeh3c1@hojmark.net:

> Jeg bor langt ude på landet (Lyngby nord for København), der langtfra
> bliver det første sted de kommer, og jeg opfatter det som temmelig
> tvivlsomt, om de kan komme op på 15/15 her, men i øvrigt har jeg ikke
> lyst til at være bundet til TDC i 6 måneder.

Pres fruen til at flytte i et mere VDSL/Dong Energy venligt område. Dong
skulle kunne levere på Amager.

--
Bjarke Andersen

Asbjorn Hojmark (13-03-2008)
Kommentar
Fra : Asbjorn Hojmark


Dato : 13-03-08 07:52

On 13 Mar 2008 06:47:29 GMT, Bjarke Andersen
<bjarke.andersen@gmail.com> wrote:

> Pres fruen til at flytte i et mere VDSL/Dong Energy venligt område. Dong
> skulle kunne levere på Amager.

Det *skulle* de også kunne her...

-A
--
Hvis du bruger et anti-spam program, der spammer os andre i hvert
eneste indlæg, ser jeg ikke dine indlæg. Jeg filtrerer dem bort.

Dennis Pedersen (13-03-2008)
Kommentar
Fra : Dennis Pedersen


Dato : 13-03-08 12:11


"Asbjorn Hojmark" <Asbjorn@Hojmark.ORG> skrev i en meddelelse
news:6ojht35315ci3agf1t2fhdg8560tp4j0gs@hojmark.net...
> On 13 Mar 2008 06:47:29 GMT, Bjarke Andersen
> <bjarke.andersen@gmail.com> wrote:
>
>> Pres fruen til at flytte i et mere VDSL/Dong Energy venligt område. Dong
>> skulle kunne levere på Amager.
>

Ifølge mine oplysninger skulle Lyngby centralen (Toftebæksvej 6) gå i drift
med VDSL i april.
Der er en hulens masse der bliver klar med VDSL i april.


/Dennis



Asbjorn Hojmark (13-03-2008)
Kommentar
Fra : Asbjorn Hojmark


Dato : 13-03-08 16:05

On Thu, 13 Mar 2008 12:11:22 +0100, "Dennis Pedersen"
<usenetspam@*FJERN*daydreamer.dk> wrote:

> Ifølge mine oplysninger skulle Lyngby centralen (Toftebæksvej 6)
> gå i drift med VDSL i april.

Well, den sidder jeg ikke på.

-A
--
Hvis du bruger et anti-spam program, der spammer os andre i hvert
eneste indlæg, ser jeg ikke dine indlæg. Jeg filtrerer dem bort.

Andreas Plesner Jaco~ (13-03-2008)
Kommentar
Fra : Andreas Plesner Jaco~


Dato : 13-03-08 10:08

On 2008-03-13, Asbjorn Hojmark <Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote:
>
>>> Næh, hvis man gerne vil have god hastighed upsteam er der ikke rigtig
>>> noget alternativ til fiber. Det absolut bedste, der kan klemmes ud af
>>> mit kobber er næsten-10/næsten-2, og det er der ikke meget sjov ved.
>
>> Pres TDC lidt til snart at frigive 15/15Mbit VDSL, så er du da lidt på vej
>
> Jeg bor langt ude på landet (Lyngby nord for København), der langtfra
> bliver det første sted de kommer, og jeg opfatter det som temmelig
> tvivlsomt, om de kan komme op på 15/15 her, men i øvrigt har jeg ikke
> lyst til at være bundet til TDC i 6 måneder.

Jeg synes faktisk jeg har hørt Lyngby nævnt som et VDSL-pilot-område.

--
Andreas

-- (11-03-2008)
Kommentar
Fra : --


Dato : 11-03-08 18:54

On Tue, 11 Mar 2008 16:13:54 +0100, Asbjorn Hojmark
<Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote:

>Faste læsere her i gruppen vil vide, at jeg for snart længe siden har
>bestilt en fibernet-forbindelse hos DONG og at det efterhånden har
>taget en del tid (ikke) at få den leveret.
>
>Jeg har lige fået brev om, at det er udsat igen, så nu er forløbet:
>- 01jun06: Brev med tak for tilmelding
>- 12jul06: Ordrebekræftelse
>- 28jul06: Regning for tilslutning
>- 18dec06: Brev om forsinkelse til marts 2007
>- 11apr07: Brev om forsinkelse til december 2007
>- 15okt07: Brev om forsinkelse til marts 2008
>- 10mar08: Brev om forsinkelse til maj 2008
>
>Suk,
>-A

Ja, der ser du selv. Sådan går det nemlig, når det skal være så
billigt. Men hvor er IT- og Telestyrelsen lige henne i sådan en sag?
De er stadig for andet år i træk i gang med at diskutere en lille
samlerabat hos TDC, i stedet for at tage ordentlig fat i de nye
internetudbydere, der lader som om, de er konkurrenter, men i stedet
blot bondefanger kunderne.

Hvis elselskaberne blot holdt sig til at lave strøm, og
teleselskaberne holdt sig til at lave kommunikationsløsninger, så var
meget vundet.


Asbjorn Hojmark (11-03-2008)
Kommentar
Fra : Asbjorn Hojmark


Dato : 11-03-08 20:15

On Tue, 11 Mar 2008 17:54:04 GMT, -- <-@-.dk> wrote:

>> Suk,

> Ja, der ser du selv. Sådan går det nemlig, når det skal være så
> billigt.

Jeg har skam ikke bestilt en fiberforbindelse for at det skal være
billigt. Jeg har bestilt forbindelsen for at få noget, der er bedre
end det jeg kan få i dag på kobber og coax.

> Men hvor er IT- og Telestyrelsen lige henne i sådan en sag?

Ingen steder, og heldigvis for det. Men hvis det var fordi man som
forbruger ville klage, var det stadig ikke ITST.

-A
--
Hvis du bruger et anti-spam program, der spammer os andre i hvert
eneste indlæg, ser jeg ikke dine indlæg. Jeg filtrerer dem bort.

-- (11-03-2008)
Kommentar
Fra : --


Dato : 11-03-08 22:02

On Tue, 11 Mar 2008 20:15:10 +0100, Asbjorn Hojmark
<Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote:

>On Tue, 11 Mar 2008 17:54:04 GMT, -- <-@-.dk> wrote:
>
>>> Suk,
>
>> Ja, der ser du selv. Sådan går det nemlig, når det skal være så
>> billigt.
>
>Jeg har skam ikke bestilt en fiberforbindelse for at det skal være
>billigt. Jeg har bestilt forbindelsen for at få noget, der er bedre
>end det jeg kan få i dag på kobber og coax.

Fair nok. Det forstår sig!

>
>> Men hvor er IT- og Telestyrelsen lige henne i sådan en sag?
>
>Ingen steder, og heldigvis for det. Men hvis det var fordi man som
>forbruger ville klage, var det stadig ikke ITST.
>
>-A

Men at klage ville da være helt rimeligt. Den behandling som du og, så
vidt jeg kan læse mig til, også andre her i gruppen har fået af DONG
er jo fuldstændig urimelig. Grunden til, at det ikke har været i
Kontant eller basta endnu skyldes formentlig, at det er uhyre svært at
formidle den slags sager om internetudbydere på en sådan måde, at også
hr. og fru Jensen kan forstå det. I mange tilfælde forstår
journalisterne det ikke engang selv, som vi så det i det seneste
tilfælde, hvor begrebet overhead på internetforbindelser skulle
forklares.


Jens Fallesen (14-03-2008)
Kommentar
Fra : Jens Fallesen


Dato : 14-03-08 22:44

> Men at klage ville da være helt rimeligt. Den behandling som du og, så
> vidt jeg kan læse mig til, også andre her i gruppen har fået af DONG
> er jo fuldstændig urimelig.

Men hvad vil man egentlig få ud af at klage?

Det er jo desværre Dong, der har fat i den lange ende. Hvis du klager og
får ret, betyder det jo bare, at de skal betale dine penge tilbage. Så
har du så lånt dem nogle penge i lang tid – men du har stadig ikke fået
noget fiber …

Nå, jeg er da i det mindste glad. Min forbindelse kom online i forgårs,
og det kun med omtrent en måneds forsinkelse (og de havde endda skrevet,
at det ville blive forsinket med to måneder).


--
Jens

Jørgen Rasmussen (16-03-2008)
Kommentar
Fra : Jørgen Rasmussen


Dato : 16-03-08 16:55

Asbjorn Hojmark wrote:
> Faste læsere her i gruppen vil vide, at jeg for snart længe siden har
> bestilt en fibernet-forbindelse hos DONG og at det efterhånden har
> taget en del tid (ikke) at få den leveret.

Du må være en af DONG's favorit kunder!! Superloyal. Det må være rart
at få kunder som dig....

Holder bare fast, uaanset hvad de lover dig.!!!! Fantastisk.


.. Har du overvejet at droppe dem.?

- Ved du hvad D O N G står for.?

- Har du overvejet at de ikke skal sælge internet til dig, men holde sig
til olie og gas, som er deres hovedområde?


(Vi har det samme problem hvor jeg bor: Elselskabet som jeg er medejer
af, mener at vi med al "vold og magt" skal have internet og telefom fra dem)
Jeg håber de får fiasko, og kan sælge deres fibernet til nogle der har
det som deres kerneopgave.


Mvh.

Jørgen

Asbjorn Hojmark (16-03-2008)
Kommentar
Fra : Asbjorn Hojmark


Dato : 16-03-08 17:12

On Sun, 16 Mar 2008 16:55:13 +0100, Jørgen Rasmussen
<rjo_ra@tdect-net.dk> wrote:

> . Har du overvejet at droppe dem.?

Ja, men jeg kan ikke finde andre udbydere, der kan levere en ordentlig
upstream hastighed til en fornuftig pris.

-A
--
Hvis du bruger et anti-spam program, der spammer os andre i hvert
eneste indlæg, ser jeg ikke dine indlæg. Jeg filtrerer dem bort.

Svend (02-04-2008)
Kommentar
Fra : Svend


Dato : 02-04-08 12:12

Asbjorn Hojmark wrote:
> Faste læsere her i gruppen vil vide, at jeg for snart længe siden har
> bestilt en fibernet-forbindelse hos DONG og at det efterhånden har
> taget en del tid (ikke) at få den leveret.
>
> Jeg har lige fået brev om, at det er udsat igen, så nu er forløbet:
> - 01jun06: Brev med tak for tilmelding
> - 12jul06: Ordrebekræftelse
> - 28jul06: Regning for tilslutning
> - 18dec06: Brev om forsinkelse til marts 2007
> - 11apr07: Brev om forsinkelse til december 2007
> - 15okt07: Brev om forsinkelse til marts 2008
> - 10mar08: Brev om forsinkelse til maj 2008
>
> Suk,
> -A

Er du frisk på et vædemål ?

Jeg har gravet min fiber ind for et par uger siden, men den er ikke
splejset.

Få jeg hul igennem før dig ?

--
Svend


Mogens Kjaer (02-04-2008)
Kommentar
Fra : Mogens Kjaer


Dato : 02-04-08 12:21

Svend wrote:
....
> Jeg har gravet min fiber ind for et par uger siden, men den er ikke
> splejset.
>
> Få jeg hul igennem før dig ?
>

Jeg bor ca. 500 m fra Asbjørn og fik hul igennem fiberen
i februar 2007.

Mogens
--
Mogens Kjaer, mk@lemo.dk
http://www.lemo.dk

Svend (02-04-2008)
Kommentar
Fra : Svend


Dato : 02-04-08 13:06

Mogens Kjaer wrote:
> Svend wrote:
> ...
>> Jeg har gravet min fiber ind for et par uger siden, men den er ikke
>> splejset.
>>
>> Få jeg hul igennem før dig ?
>>
>
> Jeg bor ca. 500 m fra Asbjørn og fik hul igennem fiberen
> i februar 2007.
>
> Mogens

Det gør da kun væddemålet mere spændende

--
Svend

Asbjorn Hojmark (02-04-2008)
Kommentar
Fra : Asbjorn Hojmark


Dato : 02-04-08 17:28

On Wed, 02 Apr 2008 13:21:14 +0200, Mogens Kjaer <mk@lemo.dk> wrote:

> Jeg bor ca. 500 m fra Asbjørn og fik hul igennem fiberen
> i februar 2007.

Nu skal du bare vade i det.

-A
--
Hvis du bruger et anti-spam program, der spammer os andre i hvert
eneste indlæg, ser jeg ikke dine indlæg. Jeg filtrerer dem bort.

Asbjorn Hojmark (02-04-2008)
Kommentar
Fra : Asbjorn Hojmark


Dato : 02-04-08 17:28

On Wed, 02 Apr 2008 13:11:42 +0200, Svend <2@lazy.dk> wrote:

>> - 10mar08: Brev om forsinkelse til maj 2008

> Er du frisk på et vædemål ?

Næh, jeg tør ikke gætte på, hvor lang maj måned bliver i år.

-A
--
Hvis du bruger et anti-spam program, der spammer os andre i hvert
eneste indlæg, ser jeg ikke dine indlæg. Jeg filtrerer dem bort.

Svend (16-04-2008)
Kommentar
Fra : Svend


Dato : 16-04-08 14:23

Asbjorn Hojmark wrote:
> On Wed, 02 Apr 2008 13:11:42 +0200, Svend <2@lazy.dk> wrote:
>
>>> - 10mar08: Brev om forsinkelse til maj 2008
>
>> Er du frisk på et vædemål ?
>
> Næh, jeg tør ikke gætte på, hvor lang maj måned bliver i år.
>
> -A

Ok, Nu har jeg så fået min fiber, det var også et tarveligt væddemål.

Men jeg undrer mig. Før i tiden da jeg havde com-x var der kun 4 ms. til
mit arbejde, nu er der en 13 stykker.

Og det ser ud til af det meste tidspilde foregår hos Dansk Bredbånd

1 1 ms <1 ms <1 ms 89.239.195.1
2 1 ms <1 ms <1 ms 10.55.0.1
3 1 ms <1 ms <1 ms 10.3.0.49
4 1 ms 1 ms 1 ms 82.143.217.37
5 1 ms 1 ms 1 ms Ten2-1.br2.taa1.dbnet.dk [82.143.217.154]
6 8 ms 8 ms 8 ms Ge1-2.br2.arh1.dbnet.dk [82.143.217.121]
7 8 ms 8 ms 8 ms 89.150.89.82
......


--
Svend



Jesper Skriver (16-04-2008)
Kommentar
Fra : Jesper Skriver


Dato : 16-04-08 14:38

On Wed, 16 Apr 2008 15:22:53 +0200, Svend wrote:
> Asbjorn Hojmark wrote:
>> On Wed, 02 Apr 2008 13:11:42 +0200, Svend <2@lazy.dk> wrote:
>>
>>>> - 10mar08: Brev om forsinkelse til maj 2008
>>
>>> Er du frisk på et vædemål ?
>>
>> Næh, jeg tør ikke gætte på, hvor lang maj måned bliver i år.
>>
>> -A
>
> Ok, Nu har jeg så fået min fiber, det var også et tarveligt væddemål.
>
> Men jeg undrer mig. Før i tiden da jeg havde com-x var der kun 4 ms. til
> mit arbejde, nu er der en 13 stykker.
>
> Og det ser ud til af det meste tidspilde foregår hos Dansk Bredbånd

Lys bevaeger sig med en endelig hastighed, i fiber endnu
langsommere end i vaccuum, nedenfor ser det ud til at du gaar fra
Taastrup til Aarhus, og det tager ca. 7-8 ms, det er langsommere
end in TDC's net, men sikkert inden for hvad der kan forklares med
en laengere fiber path.

2 ge-1-0-0-501.1000M.sltnxj2.ip.tele.dk (83.88.31.229) 0.862 ms 0.845 ms 0.867 ms
3 pos0-0.622M.arcnxg4.ip.tele.dk (83.88.29.133) 1.456 ms 1.061 ms 1.139 ms
4 pos0-0-4-0.2488M.arcnqh1.ip.tele.dk (83.88.14.113) 4.374 ms 4.648 ms 4.085 ms
5 pos0-2-0-0.9953M.boanqh1.ip.tele.dk (83.88.27.17) 4.666 ms 4.065 ms 4.376 ms
6 pos2-0.2488M.boanxg4.ip.tele.dk (83.88.12.42) 3.351 ms 3.332 ms 3.355 ms
7 ge-0-1-0.1000M.glnqu1.ip.tele.dk (83.88.31.58) 3.787 ms 3.624 ms 3.548 ms
8 taanqu1.ip.tele.dk (83.88.48.189) 4.353 ms 4.063 ms 4.084 ms

/Jesper

> 1 1 ms <1 ms <1 ms 89.239.195.1
> 2 1 ms <1 ms <1 ms 10.55.0.1
> 3 1 ms <1 ms <1 ms 10.3.0.49
> 4 1 ms 1 ms 1 ms 82.143.217.37
> 5 1 ms 1 ms 1 ms Ten2-1.br2.taa1.dbnet.dk [82.143.217.154]
> 6 8 ms 8 ms 8 ms Ge1-2.br2.arh1.dbnet.dk [82.143.217.121]
> 7 8 ms 8 ms 8 ms 89.150.89.82
> .....
>
>


--
Jesper Skriver, CCIE #5456

Svend (16-04-2008)
Kommentar
Fra : Svend


Dato : 16-04-08 14:52

Jesper Skriver wrote:
> On Wed, 16 Apr 2008 15:22:53 +0200, Svend wrote:
>> Asbjorn Hojmark wrote:
>>> On Wed, 02 Apr 2008 13:11:42 +0200, Svend <2@lazy.dk> wrote:
>>>
>>>>> - 10mar08: Brev om forsinkelse til maj 2008
>>>> Er du frisk på et vædemål ?
>>> Næh, jeg tør ikke gætte på, hvor lang maj måned bliver i år.
>>>
>>> -A
>> Ok, Nu har jeg så fået min fiber, det var også et tarveligt væddemål.
>>
>> Men jeg undrer mig. Før i tiden da jeg havde com-x var der kun 4 ms. til
>> mit arbejde, nu er der en 13 stykker.
>>
>> Og det ser ud til af det meste tidspilde foregår hos Dansk Bredbånd
>
> Lys bevaeger sig med en endelig hastighed, i fiber endnu
> langsommere end i vaccuum, nedenfor ser det ud til at du gaar fra
> Taastrup til Aarhus, og det tager ca. 7-8 ms, det er langsommere
> end in TDC's net, men sikkert inden for hvad der kan forklares med
> en laengere fiber path.
>
> 2 ge-1-0-0-501.1000M.sltnxj2.ip.tele.dk (83.88.31.229) 0.862 ms 0.845 ms 0.867 ms
> 3 pos0-0.622M.arcnxg4.ip.tele.dk (83.88.29.133) 1.456 ms 1.061 ms 1.139 ms
> 4 pos0-0-4-0.2488M.arcnqh1.ip.tele.dk (83.88.14.113) 4.374 ms 4.648 ms 4.085 ms
> 5 pos0-2-0-0.9953M.boanqh1.ip.tele.dk (83.88.27.17) 4.666 ms 4.065 ms 4.376 ms
> 6 pos2-0.2488M.boanxg4.ip.tele.dk (83.88.12.42) 3.351 ms 3.332 ms 3.355 ms
> 7 ge-0-1-0.1000M.glnqu1.ip.tele.dk (83.88.31.58) 3.787 ms 3.624 ms 3.548 ms
> 8 taanqu1.ip.tele.dk (83.88.48.189) 4.353 ms 4.063 ms 4.084 ms
>
> /Jesper

Nå ok, det kunne da ellers være rart hvis man kunne blande jyderne helt
uden om mine ip pakker.

Men er det ikke lidt besynderligt at dbnet sender al trafikken til århus
og retur ?

--
Svend

Asbjorn Hojmark (16-04-2008)
Kommentar
Fra : Asbjorn Hojmark


Dato : 16-04-08 14:50

On Wed, 16 Apr 2008 15:22:53 +0200, Svend <2@lazy.dk> wrote:

>>>> - 10mar08: Brev om forsinkelse til maj 2008

>>> Er du frisk på et vædemål ?

>> Næh, jeg tør ikke gætte på, hvor lang maj måned bliver i år.

> Ok, Nu har jeg så fået min fiber, det var også et tarveligt væddemål.

Grr.

-A
--
Hvis du bruger et anti-spam program, der spammer os andre i hvert
eneste indlæg, ser jeg ikke dine indlæg. Jeg filtrerer dem bort.

Ukendt (16-04-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 16-04-08 17:33

Svend skrev:
> Asbjorn Hojmark wrote:
>> On Wed, 02 Apr 2008 13:11:42 +0200, Svend <2@lazy.dk> wrote:
>>
>>>> - 10mar08: Brev om forsinkelse til maj 2008
>>
>>> Er du frisk på et vædemål ?
>>
>> Næh, jeg tør ikke gætte på, hvor lang maj måned bliver i år.
>>
>> -A
>
> Ok, Nu har jeg så fået min fiber, det var også et tarveligt væddemål.
>
> Men jeg undrer mig. Før i tiden da jeg havde com-x var der kun 4 ms. til
> mit arbejde, nu er der en 13 stykker.
>
> Og det ser ud til af det meste tidspilde foregår hos Dansk Bredbånd
>
> 1 1 ms <1 ms <1 ms 89.239.195.1
> 2 1 ms <1 ms <1 ms 10.55.0.1
> 3 1 ms <1 ms <1 ms 10.3.0.49
> 4 1 ms 1 ms 1 ms 82.143.217.37
> 5 1 ms 1 ms 1 ms Ten2-1.br2.taa1.dbnet.dk [82.143.217.154]
> 6 8 ms 8 ms 8 ms Ge1-2.br2.arh1.dbnet.dk [82.143.217.121]
> 7 8 ms 8 ms 8 ms 89.150.89.82
> .....
>
>
8 ms, er da acceptabelt, er det ikke?
Jeg har ca. 17 ms fra perspektivbredbaand til "89.150.89.82"...

Asbjorn Hojmark (16-04-2008)
Kommentar
Fra : Asbjorn Hojmark


Dato : 16-04-08 17:57

On Wed, 16 Apr 2008 18:33:02 +0200, Jacob Fich
<jacob_duvednok_brafi.dk> wrote:

> 8 ms, er da acceptabelt, er det ikke?
> Jeg har ca. 17 ms fra perspektivbredbaand til "89.150.89.82"...

Mjo, men fibernet-brugere bliver forvænt med meget lav latency, og i
den sammenhæng kan 8 ms se ud af meget, hvis man forventer, at ens
trafik bliver i Danmark. 17 ms er pænt for DSL.

-A
--
Hvis du bruger et anti-spam program, der spammer os andre i hvert
eneste indlæg, ser jeg ikke dine indlæg. Jeg filtrerer dem bort.

Ukendt (16-04-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 16-04-08 18:20

Asbjorn Hojmark skrev:
> Mjo, men fibernet-brugere bliver forvænt med meget lav latency, og i
> den sammenhæng kan 8 ms se ud af meget, hvis man forventer, at ens
> trafik bliver i Danmark. 17 ms er pænt for DSL.
>
> -A

Okay. Super. Havde ingen anelse om, hvad der er "acceptabelt" på en DSL. :)

Svend (16-04-2008)
Kommentar
Fra : Svend


Dato : 16-04-08 21:01

Jacob Fich wrote:
> Svend skrev:
>> Asbjorn Hojmark wrote:
>>> On Wed, 02 Apr 2008 13:11:42 +0200, Svend <2@lazy.dk> wrote:
>>>
>>>>> - 10mar08: Brev om forsinkelse til maj 2008
>>>
>>>> Er du frisk på et vædemål ?
>>>
>>> Næh, jeg tør ikke gætte på, hvor lang maj måned bliver i år.
>>>
>>> -A
>>
>> Ok, Nu har jeg så fået min fiber, det var også et tarveligt væddemål.
>>
>> Men jeg undrer mig. Før i tiden da jeg havde com-x var der kun 4 ms.
>> til mit arbejde, nu er der en 13 stykker.
>>
>> Og det ser ud til af det meste tidspilde foregår hos Dansk Bredbånd
>>
>> 1 1 ms <1 ms <1 ms 89.239.195.1
>> 2 1 ms <1 ms <1 ms 10.55.0.1
>> 3 1 ms <1 ms <1 ms 10.3.0.49
>> 4 1 ms 1 ms 1 ms 82.143.217.37
>> 5 1 ms 1 ms 1 ms Ten2-1.br2.taa1.dbnet.dk [82.143.217.154]
>> 6 8 ms 8 ms 8 ms Ge1-2.br2.arh1.dbnet.dk [82.143.217.121]
>> 7 8 ms 8 ms 8 ms 89.150.89.82
>> .....
>>
>>
> 8 ms, er da acceptabelt, er det ikke?
> Jeg har ca. 17 ms fra perspektivbredbaand til "89.150.89.82"...

Det du ikke kan se er det sidste hop hvor den kommer op på 13 ms.

Jeg er sikkert ganske forkælet.

Det var mere fordi at jeg havde engang 4ms. til mit arbejde, og selvom
jeg har fiber nu er der 13, og det er vel strengt taget lidt mere end
nødvendigt.


--
Svend

Mogens Kjaer (17-04-2008)
Kommentar
Fra : Mogens Kjaer


Dato : 17-04-08 07:01

Svend wrote:
....
> Det var mere fordi at jeg havde engang 4ms. til mit arbejde, og selvom
> jeg har fiber nu er der 13, og det er vel strengt taget lidt mere end
> nødvendigt.

Fra Lyngby til Valby har jeg 2,2 ms:

$ traceroute 130.226.184.8
traceroute to 130.226.184.8 (130.226.184.8), 30 hops max, 40 byte packets
1 1.49-48-86.jay.net (86.48.49.1) 0.389 ms 0.535 ms 0.521 ms
2 10.24.0.21 (10.24.0.21) 0.973 ms 1.203 ms 1.276 ms
3 10.24.0.17 (10.24.0.17) 1.179 ms 1.204 ms 1.231 ms
4 10.24.0.13 (10.24.0.13) 1.148 ms 1.163 ms 1.174 ms
5 10.24.0.9 (10.24.0.9) 1.069 ms 1.089 ms 1.090 ms
6 10.24.0.1 (10.24.0.1) 1.081 ms 0.524 ms 0.514 ms
7 10.3.0.17 (10.3.0.17) 0.955 ms 1.162 ms 1.161 ms
8 10.1.1.1 (10.1.1.1) 0.855 ms 0.865 ms 1.063 ms
9 10g.core.glo-2.jay.net (81.7.154.6) 1.066 ms 1.053 ms 1.231 ms
10 ge-dix.ly3.core.fsknet.dk (192.38.7.1) 1.478 ms 1.693 ms 1.679 ms
11 ge-lgb.dpu.core.fsknet.dk (130.225.245.78) 1.643 ms 1.871 ms 2.101 ms
12 * * *
13 ge-ver.kvlg.core.fsknet.dk (130.226.249.62) 2.341 ms 2.776 ms
2.754 ms
14 gw.crc.dk (130.226.249.10) 1.977 ms 2.206 ms 2.194 ms
15 gw.crc.dk (130.226.249.10) 2.182 ms 2.166 ms 2.150 ms

Måske en ny måde at beregne transportfradrag på?

Mogens

--
Mogens Kjaer, mk@lemo.dk
http://www.lemo.dk

Asbjorn Hojmark (17-04-2008)
Kommentar
Fra : Asbjorn Hojmark


Dato : 17-04-08 07:28

On Thu, 17 Apr 2008 08:00:37 +0200, Mogens Kjaer <mk@lemo.dk> wrote:

> Måske en ny måde at beregne transportfradrag på?

Og så skulle man have højere transportfradrag, hvis man sidder på en
DSL, der har høj latency? Det er da lige før, man i stedet skulle
betale en grøn afgift for at have en gammeldags forbindelse.

-A
--
Hvis du bruger et anti-spam program, der spammer os andre i hvert
eneste indlæg, ser jeg ikke dine indlæg. Jeg filtrerer dem bort.

Svend (17-04-2008)
Kommentar
Fra : Svend


Dato : 17-04-08 17:26

Mogens Kjaer wrote:
> Svend wrote:
> ...
>> Det var mere fordi at jeg havde engang 4ms. til mit arbejde, og selvom
>> jeg har fiber nu er der 13, og det er vel strengt taget lidt mere end
>> nødvendigt.
>
> Fra Lyngby til Valby har jeg 2,2 ms:
>
hvad siger 83.136.88.132 ?

--
Svend

Mogens Kjaer (18-04-2008)
Kommentar
Fra : Mogens Kjaer


Dato : 18-04-08 14:50

Svend wrote:
....
> hvad siger 83.136.88.132 ?
>

$ traceroute 83.136.88.132
traceroute to 83.136.88.132 (83.136.88.132), 30 hops max, 40 byte packets
1 1.49-48-86.jay.net (86.48.49.1) 0.388 ms 0.818 ms 0.806 ms
2 10.24.0.21 (10.24.0.21) 1.032 ms 1.031 ms 1.014 ms
3 10.24.0.17 (10.24.0.17) 0.940 ms 0.948 ms 0.936 ms
4 10.24.0.13 (10.24.0.13) 1.130 ms 1.121 ms 1.351 ms
5 10.24.0.9 (10.24.0.9) 1.341 ms 1.328 ms 1.317 ms
6 10.24.0.1 (10.24.0.1) 1.253 ms 0.564 ms 0.480 ms
7 10.3.0.17 (10.3.0.17) 1.546 ms 1.476 ms 1.666 ms
8 10.1.1.1 (10.1.1.1) 1.931 ms 2.124 ms 2.119 ms
9 10g.core.glo-2.jay.net (81.7.154.6) 1.083 ms 1.315 ms 1.304 ms
10 gig0-1.br1.lyns.ip.nianet.dk (192.38.7.58) 1.774 ms 1.758 ms 1.744 ms
11 vlan487.dr1.hors.ip.nianet.dk (83.136.88.130) 20.933 ms 20.921 ms
21.137 ms
12 nianet-gw.pallas.dk (83.136.88.132) 2.629 ms 2.441 ms 2.795 ms

--
Mogens Kjaer, mk@lemo.dk
http://www.lemo.dk

Svend (19-04-2008)
Kommentar
Fra : Svend


Dato : 19-04-08 06:08

Mogens Kjaer wrote:
> Svend wrote:
> ...
>> hvad siger 83.136.88.132 ?
>>
>
> $ traceroute 83.136.88.132
> traceroute to 83.136.88.132 (83.136.88.132), 30 hops max, 40 byte packets
> 1 1.49-48-86.jay.net (86.48.49.1) 0.388 ms 0.818 ms 0.806 ms
> 2 10.24.0.21 (10.24.0.21) 1.032 ms 1.031 ms 1.014 ms
> 3 10.24.0.17 (10.24.0.17) 0.940 ms 0.948 ms 0.936 ms
> 4 10.24.0.13 (10.24.0.13) 1.130 ms 1.121 ms 1.351 ms
> 5 10.24.0.9 (10.24.0.9) 1.341 ms 1.328 ms 1.317 ms
> 6 10.24.0.1 (10.24.0.1) 1.253 ms 0.564 ms 0.480 ms
> 7 10.3.0.17 (10.3.0.17) 1.546 ms 1.476 ms 1.666 ms
> 8 10.1.1.1 (10.1.1.1) 1.931 ms 2.124 ms 2.119 ms
> 9 10g.core.glo-2.jay.net (81.7.154.6) 1.083 ms 1.315 ms 1.304 ms
> 10 gig0-1.br1.lyns.ip.nianet.dk (192.38.7.58) 1.774 ms 1.758 ms
> 1.744 ms
> 11 vlan487.dr1.hors.ip.nianet.dk (83.136.88.130) 20.933 ms 20.921 ms
> 21.137 ms
> 12 nianet-gw.pallas.dk (83.136.88.132) 2.629 ms 2.441 ms 2.795 ms
>


Hej,

Det er da meget godt, dbnet tager 4-5 gange så lang tid .


Men Dong gør da heftigt brug af private adresser på deres udstyr.

--
Svend

Asbjorn Hojmark (19-04-2008)
Kommentar
Fra : Asbjorn Hojmark


Dato : 19-04-08 06:31

On Sat, 19 Apr 2008 07:08:23 +0200, Svend <2@lazy.dk> wrote:

> Det er da meget godt, dbnet tager 4-5 gange så lang tid .

Hvad laver du, hvor 12 ms betyder noget i praksis?

-A
--
Hvis du bruger et anti-spam program, der spammer os andre i hvert
eneste indlæg, ser jeg ikke dine indlæg. Jeg filtrerer dem bort.

Svend (19-04-2008)
Kommentar
Fra : Svend


Dato : 19-04-08 08:57

Asbjorn Hojmark wrote:
> On Sat, 19 Apr 2008 07:08:23 +0200, Svend <2@lazy.dk> wrote:
>
>> Det er da meget godt, dbnet tager 4-5 gange så lang tid .
>
> Hvad laver du, hvor 12 ms betyder noget i praksis?
>
> -A


He, det er vel mere princippet om at ikke at spilde tiden Når det nu
kan gøres hurtigere.

2 dage om ugen arbejder jeg hjemme med remote desktop, og det kører ok
med 13 ms.

Men når man også kører vmware i den anden ende bliver det hele meget
elastisk og opdateringerne er langsomme.

vmware har dog en indbygget vnc server som gør det rigtigt godt, men der
er tasturet helt i skoven.

Jeg kunne selvfølgelig hente mine maskiner hjem men så har jeg det samme
arbejde liggende 2 steder, og det tager også tid at synkronisere.


--
Svend

Asbjorn Hojmark (19-04-2008)
Kommentar
Fra : Asbjorn Hojmark


Dato : 19-04-08 21:02

On Sat, 19 Apr 2008 09:56:30 +0200, Svend <2@lazy.dk> wrote:

> Men når man også kører vmware i den anden ende bliver det hele meget
> elastisk og opdateringerne er langsomme.

Ja, det er rigtigt, at det kan køre halv-skidt remote. Jeg har selv
bedre erfaring med at RDP'e, SSH'e eller VNC'e ind til de virtuelle
maskiner isf. at køre via VMware-konsollen.

.... Men jeg var bare nysgerrig.

-A
--
Hvis du bruger et anti-spam program, der spammer os andre i hvert
eneste indlæg, ser jeg ikke dine indlæg. Jeg filtrerer dem bort.

Svend (21-04-2008)
Kommentar
Fra : Svend


Dato : 21-04-08 14:28

Asbjorn Hojmark wrote:
> On Sat, 19 Apr 2008 09:56:30 +0200, Svend <2@lazy.dk> wrote:
>
>> Men når man også kører vmware i den anden ende bliver det hele meget
>> elastisk og opdateringerne er langsomme.
>
> Ja, det er rigtigt, at det kan køre halv-skidt remote. Jeg har selv
> bedre erfaring med at RDP'e, SSH'e eller VNC'e ind til de virtuelle
> maskiner isf. at køre via VMware-konsollen.
>

Ja det kan jeg godt følge dig i, men en del af klienterne er også win2k.

Men på de andre vil jeg nok begynde at enable rdp for at se hvorda det
kører.

--
Svend

Jens Fallesen (19-04-2008)
Kommentar
Fra : Jens Fallesen


Dato : 19-04-08 06:53

Svend wrote:

> Det er da meget godt, dbnet tager 4-5 gange så lang tid .

Her er tiderne gennem FastTV (A+):

dogbert$ traceroute 83.136.88.132
traceroute to 83.136.88.132 (83.136.88.132), 64 hops max, 52 byte packets
1 85.24.84.225.generic-hostname.arrownet.dk (85.24.84.225) 0.802 ms
0.554 ms 0.408 ms
2 10.51.2.21 (10.51.2.21) 0.868 ms 0.582 ms 0.398 ms
3 10.51.2.17 (10.51.2.17) 0.710 ms 0.584 ms 0.558 ms
4 10.51.2.13 (10.51.2.13) 0.709 ms 0.597 ms 1.333 ms
5 10.51.2.9 (10.51.2.9) 0.710 ms 0.580 ms 0.554 ms
6 10.51.2.1 (10.51.2.1) 1.177 ms 0.735 ms 0.710 ms
7 10.3.0.53 (10.3.0.53) 1.020 ms 1.984 ms 0.866 ms
8 10.3.0.10 (10.3.0.10) 1.489 ms 1.208 ms 1.178 ms
9 10.3.0.14 (10.3.0.14) 2.268 ms 1.672 ms 2.114 ms
10 ser03-00-00.ch-e1.rc01.core.dk02630hrsk003.arrownet.dk
(62.61.128.22) 1.801 ms 1.987 ms 1.959 ms
11 rc04.peri.dk02605vstg018.arrownet.dk (62.61.128.250) 3.986 ms
3.859 ms 3.986 ms
12 pos00-02-00.stm01.rc00.core.dk04700ornv100.arrownet.dk
(62.61.128.33) 2.737 ms 2.766 ms 2.738 ms
13 gig0-1.br1.lyns.ip.nianet.dk (192.38.7.58) 3.205 ms 2.923 ms 3.362 ms
14 vlan487.dr1.hors.ip.nianet.dk (83.136.88.130) 3.674 ms 3.683 ms
3.518 ms
15 * * *
16 * * *
17 *^C

Selve hosten kom aldrig med, men ping giver følgende resultat:

dogbert$ ping 83.136.88.132
PING 83.136.88.132 (83.136.88.132): 56 data bytes
64 bytes from 83.136.88.132: icmp_seq=0 ttl=242 time=4.369 ms
64 bytes from 83.136.88.132: icmp_seq=1 ttl=242 time=4.400 ms
64 bytes from 83.136.88.132: icmp_seq=2 ttl=242 time=4.445 ms
64 bytes from 83.136.88.132: icmp_seq=3 ttl=242 time=4.403 ms
64 bytes from 83.136.88.132: icmp_seq=4 ttl=242 time=4.401 ms
64 bytes from 83.136.88.132: icmp_seq=5 ttl=242 time=4.400 ms
64 bytes from 83.136.88.132: icmp_seq=6 ttl=242 time=4.413 ms
64 bytes from 83.136.88.132: icmp_seq=7 ttl=242 time=4.713 ms
64 bytes from 83.136.88.132: icmp_seq=8 ttl=242 time=4.401 ms
64 bytes from 83.136.88.132: icmp_seq=9 ttl=242 time=4.245 ms
^C
--- 83.136.88.132 ping statistics ---
10 packets transmitted, 10 packets received, 0% packet loss
round-trip min/avg/max/stddev = 4.245/4.419/4.713/0.110 ms

> Men Dong gør da heftigt brug af private adresser på deres udstyr.

Ja. Det er, efter min mening, lidt af en uskik. Men når man nettet er
opbygget som lag 3-net hele vejen til den enkelte 24-ports access
switch, sådan som en PacketFront-løsning fungerer, giver det et højt
forbrug af IP-adresser.


--
Jens

Jesper Arenskov (21-04-2008)
Kommentar
Fra : Jesper Arenskov


Dato : 21-04-08 21:02

Hej Svend

Din trafik kommer lige en tur over Sverige det er derfra de ca. 9 ms af dit
delay kommer fra

Mvh

Jesper



Svend (21-04-2008)
Kommentar
Fra : Svend


Dato : 21-04-08 22:04

Jesper Arenskov wrote:
> Hej Svend
>
> Din trafik kommer lige en tur over Sverige det er derfra de ca. 9 ms af dit
> delay kommer fra
>
> Mvh
>
> Jesper
>
>

Du må næsten have inside viden for at kunne se det

Øv, skal mine fine bitpakker både blive snavset i sverige OG jylland !?

Så vidt jeg kan se er FastTV, jay.net og Cybercity bedre på lige det her
punkt.

--
Svend

Svend (28-04-2008)
Kommentar
Fra : Svend


Dato : 28-04-08 11:12

Jesper Arenskov wrote:
> Hej Svend
>
> Din trafik kommer lige en tur over Sverige det er derfra de ca. 9 ms af dit
> delay kommer fra
>
> Mvh
>
> Jesper
>
>


Så vidt jeg kan se er der 7 msek på db eget net fra tåstrup til århus ....

1 <1 ms <1 ms <1 ms 89.239.195.1
2 1 ms <1 ms <1 ms 10.55.0.1
3 1 ms <1 ms <1 ms 10.3.0.49
4 1 ms 1 ms 1 ms Ten2-4.302.br1.taa1.dbnet.dk
[82.143.217.37]
5 8 ms 8 ms 8 ms Ge1-1.br1.arh1.dbnet.dk [82.143.217.158]
6 8 ms 8 ms 8 ms Ten2-1.br2.arh1.dbnet.dk [82.143.217.162]
7 8 ms 8 ms 8 ms 89.150.89.82
8 13 ms 13 ms 12 ms nianet-gw.pallas.dk [83.136.88.132]



og 4 sek. fra århus til 83.136.88.132, hvis det indebærer en tur i
sverige er det fint for mig, men det undrer mig at så stor en del at
tiden bliver brugt hos dbnet.

--
Svend

Jesper Arenskov (01-05-2008)
Kommentar
Fra : Jesper Arenskov


Dato : 01-05-08 13:34

Hej Svend

Det er fordi vi skal en tur gennem en fiber som går over Sverige.

Mvh

Jesper



Svend (03-05-2008)
Kommentar
Fra : Svend


Dato : 03-05-08 19:13

Jesper Arenskov wrote:
> Hej Svend
>
> Det er fordi vi skal en tur gennem en fiber som går over Sverige.
>
> Mvh
>
> Jesper
>
>


Er det jeres svenske historie ? (i havde vist svenske ejere engang ?)

--
Svend

Svend (05-06-2008)
Kommentar
Fra : Svend


Dato : 05-06-08 22:24

Jesper Arenskov wrote:
> Hej Svend
>
> Det er fordi vi skal en tur gennem en fiber som går over Sverige.
>
> Mvh
>
> Jesper
>
>


Det bliver spændende at se hvad
<http://yro.slashdot.org/yro/08/06/05/037201.shtml> kommer til at betyde
for svartiderne. Det kunne være endnu en grund til at droppe Dansk
Bredbånd når der er andre leverandører der til mine behov gør det så
meget bedre.

--
Svend

Benny Amorsen (06-06-2008)
Kommentar
Fra : Benny Amorsen


Dato : 06-06-08 08:43

Svend <2@lazy.dk> writes:

> Det bliver spændende at se hvad
> <http://yro.slashdot.org/yro/08/06/05/037201.shtml> kommer til at
> betyde for svartiderne. Det kunne være endnu en grund til at droppe
> Dansk Bredbånd når der er andre leverandører der til mine behov gør
> det så meget bedre.

Hvis du er bange for overvågning, så har du mere at frygte fra Danmark
end fra Sverige.


/Benny


Asbjorn Hojmark (06-06-2008)
Kommentar
Fra : Asbjorn Hojmark


Dato : 06-06-08 23:03

On Thu, 05 Jun 2008 23:24:14 +0200, Svend <2@lazy.dk> wrote:

> Det bliver spændende at se hvad
> <http://yro.slashdot.org/yro/08/06/05/037201.shtml> kommer til at betyde
> for svartiderne.

De danske udbydere har allerede implementeret lognings- og aflytnings-
systemer, der, så vidt jeg kan vurdere, er mere omfattende, end det de
har i Sverige. (Man kalder det anti-terror lovgivning).

> Det kunne være endnu en grund til at droppe Dansk Bredbånd når der er
> andre leverandører der til mine behov gør det så meget bedre.

Du bliver hverken mere eller mindre overvåget pga. fiberens
føringsvej.


.... Og inden du tuder alt for meget over, at DBnet har en forbindelse
via Sverige til Jylland, så husk lige, at alternativet kunne være, at
man kun havde en enkelt forbindelse over Storebælt. Forbindelsen er
mildt sagt ikke gratis, og de har ikke lavet den for at genere dig.

-A
--
Hvis du bruger et anti-spam program, der spammer os andre i hvert
eneste indlæg, ser jeg ikke dine indlæg. Jeg filtrerer dem bort.

Mogens Kjaer (31-05-2008)
Kommentar
Fra : Mogens Kjaer


Dato : 31-05-08 11:52

Asbjorn Hojmark wrote:
....
> Næh, jeg tør ikke gætte på, hvor lang maj måned bliver i år.

Er det stadigvæk maj måned i morgen?

Mogens

--
Mogens Kjaer, mk@lemo.dk
http://www.lemo.dk

Asbjorn Hojmark (31-05-2008)
Kommentar
Fra : Asbjorn Hojmark


Dato : 31-05-08 12:33

On Sat, 31 May 2008 12:51:40 +0200, Mogens Kjaer <mk@lemo.dk> wrote:

> Er det stadigvæk maj måned i morgen?

Nej! Se min source-adresse.

-A
--
Hvis du bruger et anti-spam program, der spammer os andre i hvert
eneste indlæg, ser jeg ikke dine indlæg. Jeg filtrerer dem bort.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177580
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409078
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste