/ Forside / Teknologi / Internet / Sikkerhed / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Sikkerhed
#NavnPoint
stl_s 37026
arlet 26827
miritdk 20260
o.v.n. 12167
als 8951
refi 8694
tedd 8272
BjarneD 7338
Klaudi 7257
10  molokyle 6481
Netværksgrupper - hacket?
Fra : lisbet.ol@gmail.com


Dato : 10-03-08 06:22

Jeg spekulerer på om min pc er blevet hacket. I Netværkssteder finder
jeg en masse underlige, f.eks. Albums på Michael, Chat på Michael,
SharedDocs på hej (Yvonne) (11 i alt). Og under printer: Automatisk
Microsoft XPS Document Writer på Michael.

Mvh. Lisbet

 
 
lisbet.ol@gmail.com (10-03-2008)
Kommentar
Fra : lisbet.ol@gmail.com


Dato : 10-03-08 06:27

On 10 Mar., 13:22, lisbet...@gmail.com wrote:
> Jeg spekulerer på om min pc er blevet hacket. I Netværkssteder finder
> jeg en masse underlige, f.eks. Albums på Michael, Chat på Michael,
> SharedDocs på hej (Yvonne) (11 i alt). Og under printer: Automatisk
> Microsoft XPS Document Writer på Michael.

Jeg kan tilføje at jeg for nylig har reinstalleret Windows efter en
masse problemer med blå skærm, men at disse fortsætter trods download
af diverse MS KB rettelser.

Desuden skal jeg nu hver gang jeg starter pc'en logge på mit
brugernavn, det plejer jeg ikke.

Mvh. Lisbet


Søren Blom (10-03-2008)
Kommentar
Fra : Søren Blom


Dato : 10-03-08 16:55

<lisbet.ol@gmail.com> skrev

Jeg kan tilføje at jeg for nylig har reinstalleret Windows efter en
masse problemer med blå skærm, men at disse fortsætter trods download
af diverse MS KB rettelser.

Har du nogensinde prøvet at google de fedjlkoder der står på en fejl blå
skærm, hvis man googler fejlkoderne, kan amn tit og ofte finder du af hvad
der skyldes dine problemer, ofte lægger problemerne i din hardware.

--
Venlig Hilsen

Søren Blom
soren@blom.dk
mail med spamfilter besvares ikke


lisbet.ol@gmail.com (10-03-2008)
Kommentar
Fra : lisbet.ol@gmail.com


Dato : 10-03-08 10:54

On 10 Mar., 16:55, Søren Blom <so...@blom.dk> wrote:
> <lisbet...@gmail.com> skrev
>
> Jeg kan tilføje at jeg for nylig har reinstalleret Windows efter en
> masse problemer med blå skærm, men at disse fortsætter trods download
> af diverse MS KB rettelser.
>
> Har du nogensinde prøvet at google de fedjlkoder der står på en fejl blå
> skærm, hvis man googler fejlkoderne, kan amn tit og ofte finder du af hvad
> der skyldes dine problemer, ofte lægger problemerne i din hardware.

Jeg har prøvet en masse, først og fremmest teknisk support, som jeg
har et serviceabonnement på plus Belarc Advisor, Microsoft Support,
Google osv. Jeg har nu igen haft teknisk support i røret, som igen
igen vil forsøge at finde en løsning.

Mht. de andre computere på netværket, som jeg kan se, er der åbenbart
tale om et sikkerhedshul hos udbyderen - stort! (Jeg kan se billeder
på andre menneskers computere!)

Mvh. Lisbet

Max (10-03-2008)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 10-03-08 18:04

Hej Lisbet

> tale om et sikkerhedshul hos udbyderen - stort! (Jeg kan se billeder
> på andre menneskers computere!)

Lad være med det, det betragtes som indbrud :)

--
Mvh Max



Andreas Plesner Jaco~ (10-03-2008)
Kommentar
Fra : Andreas Plesner Jaco~


Dato : 10-03-08 18:17

On 2008-03-10, lisbet.ol@gmail.com <lisbet.ol@gmail.com> wrote:

> Jeg har prøvet en masse, først og fremmest teknisk support, som jeg
> har et serviceabonnement på plus Belarc Advisor, Microsoft Support,
> Google osv. Jeg har nu igen haft teknisk support i røret, som igen
> igen vil forsøge at finde en løsning.
>
> Mht. de andre computere på netværket, som jeg kan se, er der åbenbart
> tale om et sikkerhedshul hos udbyderen - stort! (Jeg kan se billeder
> på andre menneskers computere!)

Det er ikke et sikkerhedshul hos udbyderen, det er blot
Windows-maskiner, der har meget travlt med at fortælle hinanden, hvad de
har af delte mapper.

Tværtimod ville jeg faktisk finde det problematisk hvis min udbyder
havde blokeret for den slags.

--
Andreas

Asbjorn Hojmark (10-03-2008)
Kommentar
Fra : Asbjorn Hojmark


Dato : 10-03-08 19:20

On Mon, 10 Mar 2008 09:54:27 -0700 (PDT), lisbet.ol@gmail.com wrote:

> Mht. de andre computere på netværket, som jeg kan se, er der åbenbart
> tale om et sikkerhedshul hos udbyderen - stort! (Jeg kan se billeder
> på andre menneskers computere!)

Nej, der er tale om et sikkerhedshul hos de andre *brugere*.

Udbyderen skal ikke forhindre to maskiner i at snakke med hinanden.
Faktisk er det primære formål med en Internet-forbindelse, at give
mulighed for, at maskiner kan snakke med hinanden.

-A
--
Hvis du bruger et anti-spam program, der spammer os andre i hvert
eneste indlæg, ser jeg ikke dine indlæg. Jeg filtrerer dem bort.

Peter Brodersen (10-03-2008)
Kommentar
Fra : Peter Brodersen


Dato : 10-03-08 20:28

On Mon, 10 Mar 2008 19:20:13 +0100, Asbjorn Hojmark <Asbjorn@Hojmark.ORG>
wrote:

>Udbyderen skal ikke forhindre to maskiner i at snakke med hinanden.
>Faktisk er det primære formål med en Internet-forbindelse, at give
>mulighed for, at maskiner kan snakke med hinanden.

Men der er vel forskel på, om udbyderen filtrerer, eller om kunderne
sidder på samme netværks-segment og modtage broadcast-pakker fra hinanden?

Nu ved jeg ikke hvilken forbindelse, Lisbet bruger. Det kan selvfølgelig
tænkes, at der rent faktisk er tale om et lokalnet i en boligforening, som
her kan virke som designet.

--
- Peter Brodersen
Kendt fra Internet

Asbjorn Hojmark (10-03-2008)
Kommentar
Fra : Asbjorn Hojmark


Dato : 10-03-08 21:48

On Mon, 10 Mar 2008 20:28:01 +0100, Peter Brodersen
<usenet2008@ter.dk> wrote:

>> Udbyderen skal ikke forhindre to maskiner i at snakke med hinanden.

> Men der er vel forskel på, om udbyderen filtrerer, eller om kunderne
> sidder på samme netværks-segment og modtage broadcast-pakker fra
> hinanden?

Ja, det kan du selvfølgelig have ret i... Jeg synes ikke, der er en
*stor* forskel fra et sikkerheds-synspunkt (og nu er vi jo i en gruppe
om sikkerhed), men det er selvfølgelig en forskel.

> Nu ved jeg ikke hvilken forbindelse, Lisbet bruger. Det kan selvfølgelig
> tænkes, at der rent faktisk er tale om et lokalnet i en boligforening, som
> her kan virke som designet.

Det ser ud til, Lisbet har Dansk Bredbånd, og der er lidt forskel på
deres setup i forskellige dele af nettet pga. deres forskellige
eksterne samarbejdspartnere.

-A
--
Hvis du bruger et anti-spam program, der spammer os andre i hvert
eneste indlæg, ser jeg ikke dine indlæg. Jeg filtrerer dem bort.

Stig Johansen (11-03-2008)
Kommentar
Fra : Stig Johansen


Dato : 11-03-08 08:12

Asbjorn Hojmark wrote:

> On Mon, 10 Mar 2008 20:28:01 +0100, Peter Brodersen
> <usenet2008@ter.dk> wrote:
>
>>> Udbyderen skal ikke forhindre to maskiner i at snakke med hinanden.
>
>> Men der er vel forskel på, om udbyderen filtrerer, eller om kunderne
>> sidder på samme netværks-segment og modtage broadcast-pakker fra
>> hinanden?
>
> Ja, det kan du selvfølgelig have ret i... Jeg synes ikke, der er en
> *stor* forskel fra et sikkerheds-synspunkt (og nu er vi jo i en gruppe
> om sikkerhed), men det er selvfølgelig en forskel.

Sikkerhedsmæssigt - nej.
Men jeg er gået over til Fullrate, og sidder nu på et /23 net.
Jeg har lige tjekket loggen i Zyxel'en, og jeg fik 15 entries på eet sekund.
En gang imellem vil jeg gerne lige teste noget, og der er det, rent ud sagt,
pisseirriterende med alle de logs der fylder, så jeg ikke kan nå at se min
egen test entry.

Der er foriøvrigt en helvede masse af de der 239.255..:1900 ud over µBlød's
SMB/CIFS.

Jeg mener den har været vendt med port 1900, men jeg kan ikke huske om det
var en good guy eller en bad guy?

Er der nogen, der kan genopfriske min hukommelse?

--
Med venlig hilsen
Stig Johansen

Asbjorn Hojmark (11-03-2008)
Kommentar
Fra : Asbjorn Hojmark


Dato : 11-03-08 15:03

On Tue, 11 Mar 2008 08:11:35 +0100, Stig Johansen <wopr.dk@gmaill.com>
wrote:

> Der er foriøvrigt en helvede masse af de der 239.255..:1900 ud over µBlød's
> SMB/CIFS.
>
> Jeg mener den har været vendt med port 1900, men jeg kan ikke huske om det
> var en good guy eller en bad guy?

239.255.255.250:1900/udp er SSDP (UPnP), der kører på multicast.

-A
--
Hvis du bruger et anti-spam program, der spammer os andre i hvert
eneste indlæg, ser jeg ikke dine indlæg. Jeg filtrerer dem bort.

Kent Friis (11-03-2008)
Kommentar
Fra : Kent Friis


Dato : 11-03-08 16:36

Den Tue, 11 Mar 2008 08:11:35 +0100 skrev Stig Johansen:
> Asbjorn Hojmark wrote:
>
>> On Mon, 10 Mar 2008 20:28:01 +0100, Peter Brodersen
>> <usenet2008@ter.dk> wrote:
>>
>>>> Udbyderen skal ikke forhindre to maskiner i at snakke med hinanden.
>>
>>> Men der er vel forskel på, om udbyderen filtrerer, eller om kunderne
>>> sidder på samme netværks-segment og modtage broadcast-pakker fra
>>> hinanden?
>>
>> Ja, det kan du selvfølgelig have ret i... Jeg synes ikke, der er en
>> *stor* forskel fra et sikkerheds-synspunkt (og nu er vi jo i en gruppe
>> om sikkerhed), men det er selvfølgelig en forskel.
>
> Sikkerhedsmæssigt - nej.
> Men jeg er gået over til Fullrate, og sidder nu på et /23 net.
> Jeg har lige tjekket loggen i Zyxel'en, og jeg fik 15 entries på eet sekund.
> En gang imellem vil jeg gerne lige teste noget, og der er det, rent ud sagt,
> pisseirriterende med alle de logs der fylder, så jeg ikke kan nå at se min
> egen test entry.

Så få dig noget med et ordentligt filter. Der vil alligevel være tonsvis
af skrammel (portscans, forkert nummer osv).

> Der er foriøvrigt en helvede masse af de der 239.255..:1900 ud over µBlød's
> SMB/CIFS.

Multicast UPnP.

> Jeg mener den har været vendt med port 1900, men jeg kan ikke huske om det
> var en good guy eller en bad guy?
>
> Er der nogen, der kan genopfriske min hukommelse?

Det er UPnP. Der er nok en eller anden der har en hjemme-router.

Mvh
Kent
--
"So there I was surrounded by all these scary creatures
They were even scarier than what Microsoft call features"
- C64Mafia: Forbidden Forest (Don't Go Walking Slow).

Stig Johansen (11-03-2008)
Kommentar
Fra : Stig Johansen


Dato : 11-03-08 08:21

Asbjorn Hojmark wrote:

> Ja, det kan du selvfølgelig have ret i... Jeg synes ikke, der er en
> *stor* forskel fra et sikkerheds-synspunkt (og nu er vi jo i en gruppe
> om sikkerhed), men det er selvfølgelig en forskel.

Jeg har lige et følgespørgsmål i forbindelse med mit andet indlæg.
Som jeg har nævnt der, irriterer det mig med alle de UDP pakker.
Jeg prøvede at sende en mail til Fullrate, hvor jeg foreslog, at de
filtrerede SMB/CIFS fra, med det argument, at det må da degradere
performance.

Jeg er ikke 100% sikker, men da det er UDP, så bliver payloaden da sendt til
hver eneste af broadcastmodtagerne, ikk?

Det eneste svar jeg fik fra Fullrate var:
'Tak for forslaget, men vi har fantastiske ping tider... ' bladr bladr..osv.

--
Med venlig hilsen
Stig Johansen

Asbjorn Hojmark (11-03-2008)
Kommentar
Fra : Asbjorn Hojmark


Dato : 11-03-08 15:05

On Tue, 11 Mar 2008 08:21:03 +0100, Stig Johansen <wopr.dk@gmaill.com>
wrote:

> Jeg er ikke 100% sikker, men da det er UDP, så bliver payloaden da sendt
> til hver eneste af broadcastmodtagerne, ikk?

Nej.

UDP siger ikke noget om, om det er unicast, multicast eller broadcast.
Til gengæld angav du en multicast-adresse, og som udgangspunkt betyder
det betyder, at pakken bliver sendt til alle, der har bedt om den. Der
vil dog være udstyr, der ikke fatter multicast og flooder det. (Om FRs
DSLAM'er gør det, ved jeg ikke).

-A
--
Hvis du bruger et anti-spam program, der spammer os andre i hvert
eneste indlæg, ser jeg ikke dine indlæg. Jeg filtrerer dem bort.

Stig Johansen (11-03-2008)
Kommentar
Fra : Stig Johansen


Dato : 11-03-08 23:50

Asbjorn Hojmark wrote:

>> Jeg er ikke 100% sikker, men da det er UDP, så bliver payloaden da sendt
>> til hver eneste af broadcastmodtagerne, ikk?
>
> Nej.
>
> UDP siger ikke noget om, om det er unicast, multicast eller broadcast.
> Til gengæld angav du en multicast-adresse, og som udgangspunkt betyder
> det betyder, at pakken bliver sendt til alle, der har bedt om den.

Lige for at uddybe.
Jeg sidder på dette net:
90.184.112.0/23
Pakkerne (UDP/137,UDP/138) bliver sendt til broadcastafressen:
90.184.113.255

Er det ikke 'er der nogen server'? - pakker.

Det er ikke noget, der generer mig, men jeg kan ikke rigtig se formålet med,
at jeg skal kunne dele filer med alle på centralen.
( Hvis jeg skulle finde på at installere SMB på Linuxdunken )

--
Med venlig hilsen
Stig Johansen

Asbjorn Hojmark (12-03-2008)
Kommentar
Fra : Asbjorn Hojmark


Dato : 12-03-08 07:39

On Tue, 11 Mar 2008 23:49:57 +0100, Stig Johansen <wopr.dk@gmaill.com>
wrote:

> Jeg sidder på dette net:
> 90.184.112.0/23
> Pakkerne (UDP/137,UDP/138) bliver sendt til broadcastafressen:
> 90.184.113.255
>
> Er det ikke 'er der nogen server'? - pakker.

Det er muligt. Man ville skulle se sniffer-trace'et for at kunne sige
det med sikkerhed. Men den trafik du nævnte tidligere var ikke af
samme slags.

-A
--
Hvis du bruger et anti-spam program, der spammer os andre i hvert
eneste indlæg, ser jeg ikke dine indlæg. Jeg filtrerer dem bort.

Kent Friis (11-03-2008)
Kommentar
Fra : Kent Friis


Dato : 11-03-08 16:39

Den Tue, 11 Mar 2008 08:21:03 +0100 skrev Stig Johansen:
> Asbjorn Hojmark wrote:
>
>> Ja, det kan du selvfølgelig have ret i... Jeg synes ikke, der er en
>> *stor* forskel fra et sikkerheds-synspunkt (og nu er vi jo i en gruppe
>> om sikkerhed), men det er selvfølgelig en forskel.
>
> Jeg har lige et følgespørgsmål i forbindelse med mit andet indlæg.
> Som jeg har nævnt der, irriterer det mig med alle de UDP pakker.
> Jeg prøvede at sende en mail til Fullrate, hvor jeg foreslog, at de
> filtrerede SMB/CIFS fra, med det argument, at det må da degradere
> performance.

For hver person der har klaget over at de ikke filtrerer SMB fra,
skal der nok være tre der klager hvis de gør det. "Min kammarat kan
ikke se mine delte filer, og det virkede fint i sidste uge".

Mvh
Kent
--
"So there I was surrounded by all these scary creatures
They were even scarier than what Microsoft call features"
- C64Mafia: Forbidden Forest (Don't Go Walking Slow).

lisbet.ol@gmail.com (10-03-2008)
Kommentar
Fra : lisbet.ol@gmail.com


Dato : 10-03-08 11:12

On 10 Mar., 18:03, "Max" <Max_J...@post9.tele.dk.invalid> wrote:
> Hej Lisbet
>
> > tale om et sikkerhedshul hos udbyderen - stort! (Jeg kan se billeder
> > på andre menneskers computere!)
>
> Lad være med det, det betragtes som indbrud :)
>
> --
> Mvh Max

Ja, men jeg troede det var ham der havde begået indbrud hos mig!

Mvh. Lisbet

lisbet.ol@gmail.com (10-03-2008)
Kommentar
Fra : lisbet.ol@gmail.com


Dato : 10-03-08 11:39

On 10 Mar., 18:16, Andreas Plesner Jacobsen <a...@daarligstil.dk>
wrote:
> On 2008-03-10, lisbet...@gmail.com <lisbet...@gmail.com> wrote:
>
> > Jeg har prøvet en masse, først og fremmest teknisk support, som jeg
> > har et serviceabonnement på plus Belarc Advisor, Microsoft Support,
> > Google osv. Jeg har nu igen haft teknisk support i røret, som igen
> > igen vil forsøge at finde en løsning.
>
> > Mht. de andre computere på netværket, som jeg kan se, er der åbenbart
> > tale om et sikkerhedshul hos udbyderen - stort! (Jeg kan se billeder
> > på andre menneskers computere!)
>
> Det er ikke et sikkerhedshul hos udbyderen, det er blot
> Windows-maskiner, der har meget travlt med at fortælle hinanden, hvad de
> har af delte mapper.
>
> Tværtimod ville jeg faktisk finde det problematisk hvis min udbyder
> havde blokeret for den slags.
>
> --
> Andreas

Tja, du har måske ret. Men jeg finder det alligevel ret problematisk
hvis fremmede kan kigge f.eks. i mine billeder! Og i min printermappe
er der også oprettet en Automatisk Microsoft XPS Document Writer på xx
(en andens navn - et navn som også er navnet på en af de computere jeg
kan se).
I øvrigt finder jeg det irriterende at jeg skal til at logge på med
mit brugernavn - men det har måske ikke noget med det at gøre?

Mvh. Lisbet

Kent Friis (10-03-2008)
Kommentar
Fra : Kent Friis


Dato : 10-03-08 18:45

Den Mon, 10 Mar 2008 10:38:37 -0700 (PDT) skrev lisbet.ol@gmail.com:
> On 10 Mar., 18:16, Andreas Plesner Jacobsen <a...@daarligstil.dk>
> wrote:
>> On 2008-03-10, lisbet...@gmail.com <lisbet...@gmail.com> wrote:
>>
>> > Jeg har prøvet en masse, først og fremmest teknisk support, som jeg
>> > har et serviceabonnement på plus Belarc Advisor, Microsoft Support,
>> > Google osv. Jeg har nu igen haft teknisk support i røret, som igen
>> > igen vil forsøge at finde en løsning.
>>
>> > Mht. de andre computere på netværket, som jeg kan se, er der åbenbart
>> > tale om et sikkerhedshul hos udbyderen - stort! (Jeg kan se billeder
>> > på andre menneskers computere!)
>>
>> Det er ikke et sikkerhedshul hos udbyderen, det er blot
>> Windows-maskiner, der har meget travlt med at fortælle hinanden, hvad de
>> har af delte mapper.
>>
>> Tværtimod ville jeg faktisk finde det problematisk hvis min udbyder
>> havde blokeret for den slags.
>
> Tja, du har måske ret. Men jeg finder det alligevel ret problematisk
> hvis fremmede kan kigge f.eks. i mine billeder!

Så må du jo lade være med at slå fildeling til.

> I øvrigt finder jeg det irriterende at jeg skal til at logge på med
> mit brugernavn - men det har måske ikke noget med det at gøre?

Skrev du ikke det begyndte da du geninstallerede? Der er sikker en
eller anden lille detalje du har gjort anderledes end sidst du
installerede Windows.

Mvh
Kent
--
"So there I was surrounded by all these scary creatures
They were even scarier than what Microsoft call features"
- C64Mafia: Forbidden Forest (Don't Go Walking Slow).

Max (10-03-2008)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 10-03-08 18:53

Hej Lisbet

> I øvrigt finder jeg det irriterende at jeg skal til at logge på med
> mit brugernavn - men det har måske ikke noget med det at gøre?

Installere TweakUi og sæt den til at huske sidste bruger.

--
Mvh Max



Asbjorn Hojmark (10-03-2008)
Kommentar
Fra : Asbjorn Hojmark


Dato : 10-03-08 19:21

On Mon, 10 Mar 2008 10:38:37 -0700 (PDT), lisbet.ol@gmail.com wrote:

>
> Tja, du har måske ret. Men jeg finder det alligevel ret problematisk
> hvis fremmede kan kigge f.eks. i mine billeder!

Så lad være med at dele dem! Så simpelt er det.

> I øvrigt finder jeg det irriterende at jeg skal til at logge på med
> mit brugernavn - men det har måske ikke noget med det at gøre?

Nej.

-A
--
Hvis du bruger et anti-spam program, der spammer os andre i hvert
eneste indlæg, ser jeg ikke dine indlæg. Jeg filtrerer dem bort.

HBB (10-03-2008)
Kommentar
Fra : HBB


Dato : 10-03-08 19:42


I øvrigt finder jeg det irriterende at jeg skal til at logge på med
mit brugernavn - men det har måske ikke noget med det at gøre?

Nej du har bare DL NET. Framework
den kræver du logger på en bruger profil og jeg vil ikke anbefale at fjerne
den

VH
Henrik



lisbet.ol@gmail.com (10-03-2008)
Kommentar
Fra : lisbet.ol@gmail.com


Dato : 10-03-08 12:30

On 10 Mar., 18:44, Kent Friis <nos...@nospam.invalid> wrote:
> Den Mon, 10 Mar 2008 10:38:37 -0700 (PDT) skrev lisbet...@gmail.com:
>
>
>
> > On 10 Mar., 18:16, Andreas Plesner Jacobsen <a...@daarligstil.dk>
> > wrote:
> >> On 2008-03-10, lisbet...@gmail.com <lisbet...@gmail.com> wrote:
>
> >> > Jeg har prøvet en masse, først og fremmest teknisk support, som jeg
> >> > har et serviceabonnement på plus Belarc Advisor, Microsoft Support,
> >> > Google osv. Jeg har nu igen haft teknisk support i røret, som igen
> >> > igen vil forsøge at finde en løsning.
>
> >> > Mht. de andre computere på netværket, som jeg kan se, er der åbenbart
> >> > tale om et sikkerhedshul hos udbyderen - stort! (Jeg kan se billeder
> >> > på andre menneskers computere!)
>
> >> Det er ikke et sikkerhedshul hos udbyderen, det er blot
> >> Windows-maskiner, der har meget travlt med at fortælle hinanden, hvad de
> >> har af delte mapper.
>
> >> Tværtimod ville jeg faktisk finde det problematisk hvis min udbyder
> >> havde blokeret for den slags.
>
> > Tja, du har måske ret. Men jeg finder det alligevel ret problematisk
> > hvis fremmede kan kigge f.eks. i mine billeder!
>
> Så må du jo lade være med at slå fildeling til.
>
> > I øvrigt finder jeg det irriterende at jeg skal til at logge på med
> > mit brugernavn - men det har måske ikke noget med det at gøre?
>
> Skrev du ikke det begyndte da du geninstallerede? Der er sikker en
> eller anden lille detalje du har gjort anderledes end sidst du
> installerede Windows.

Næ, det kom et par dage efter at jeg geninstallerede.

Mvh. Lisbet

lisbet.ol@gmail.com (10-03-2008)
Kommentar
Fra : lisbet.ol@gmail.com


Dato : 10-03-08 12:34

On 10 Mar., 19:20, Asbjorn Hojmark <Asbj...@Hojmark.ORG> wrote:
> On Mon, 10 Mar 2008 09:54:27 -0700 (PDT), lisbet...@gmail.com wrote:
> > Mht. de andre computere på netværket, som jeg kan se, er der åbenbart
> > tale om et sikkerhedshul hos udbyderen - stort! (Jeg kan se billeder
> > på andre menneskers computere!)
>
> Nej, der er tale om et sikkerhedshul hos de andre *brugere*.
>
> Udbyderen skal ikke forhindre to maskiner i at snakke med hinanden.
> Faktisk er det primære formål med en Internet-forbindelse, at give
> mulighed for, at maskiner kan snakke med hinanden.

Jo, det er jeg med på. Men det skal vel være på frivillig basis?
>
> -A
> --
> Hvis du bruger et anti-spam program, der spammer os andre i hvert
> eneste indlæg, ser jeg ikke dine indlæg. Jeg filtrerer dem bort.

Mener du at jeg har spammet dig med et anti-spam program? Hvis du
mener det, må du gerne fortælle hvordan det kan undgås. Jeg bruger her
google groups.


Kent Friis (10-03-2008)
Kommentar
Fra : Kent Friis


Dato : 10-03-08 21:03

Den Mon, 10 Mar 2008 11:34:07 -0700 (PDT) skrev lisbet.ol@gmail.com:
> On 10 Mar., 19:20, Asbjorn Hojmark <Asbj...@Hojmark.ORG> wrote:
>> On Mon, 10 Mar 2008 09:54:27 -0700 (PDT), lisbet...@gmail.com wrote:
>> > Mht. de andre computere på netværket, som jeg kan se, er der åbenbart
>> > tale om et sikkerhedshul hos udbyderen - stort! (Jeg kan se billeder
>> > på andre menneskers computere!)
>>
>> Nej, der er tale om et sikkerhedshul hos de andre *brugere*.
>>
>> Udbyderen skal ikke forhindre to maskiner i at snakke med hinanden.
>> Faktisk er det primære formål med en Internet-forbindelse, at give
>> mulighed for, at maskiner kan snakke med hinanden.
>
> Jo, det er jeg med på. Men det skal vel være på frivillig basis?

Der er vel ingen der ufrivilligt sætter kryds i "del denne mappe"?

>> -A
>> --
>> Hvis du bruger et anti-spam program, der spammer os andre i hvert
>> eneste indlæg, ser jeg ikke dine indlæg. Jeg filtrerer dem bort.
>
> Mener du at jeg har spammet dig med et anti-spam program? Hvis du
> mener det, må du gerne fortælle hvordan det kan undgås. Jeg bruger her
> google groups.

Det der hedder en signatur, og er noget der automatisk bliver sat på
alle indlæg man sender, og er altså ikke rettet mod en bestemt person.
Min kan du fx se nedenfor.

Mvh
Kent
--
"So there I was surrounded by all these scary creatures
They were even scarier than what Microsoft call features"
- C64Mafia: Forbidden Forest (Don't Go Walking Slow).

Peter Larsen (10-03-2008)
Kommentar
Fra : Peter Larsen


Dato : 10-03-08 19:36

lisbet.ol@gmail.com wrote:

> Jeg spekulerer på om min pc er blevet hacket. I Netværkssteder finder
> jeg en masse underlige, f.eks. Albums på Michael, Chat på Michael,
> SharedDocs på hej (Yvonne) (11 i alt). Og under printer: Automatisk
> Microsoft XPS Document Writer på Michael.

Det betyder bare at der i folder options er valgt at den selv leder efter
shares på netværket. Du har nævnt en udbyder, men ikke fortalt os n o g e t
s o m h e l s t om det netværk, din maskine er tilsluttet.

Indtil det er forklaret er det svært at skrive andet end en lang række "hvis
så, ellers så, medmindre at også" svar ...

> Mvh. Lisbet

Med venlig hilsen

Peter Larsen




lisbet.ol@gmail.com (10-03-2008)
Kommentar
Fra : lisbet.ol@gmail.com


Dato : 10-03-08 13:15

On 10 Mar., 19:42, "HBB" <hbbFJ...@sport.dk> wrote:
> I øvrigt finder jeg det irriterende at jeg skal til at logge på med
> mit brugernavn - men det har måske ikke noget med det at gøre?
>
> Nej du har bare DL NET. Framework
> den kræver du logger på en bruger profil og jeg vil ikke anbefale at fjerne
> den

Så kan det måske have noget at gøre med de talrige Windowsopdateringer
jeg har foretaget efter reinstalleringen?

Undskyld at jeg spørger dumt, jeg er bare ude efter at løse evt.
problemer og at lære nyt.

Mvh. Lisbet

Kent Friis (10-03-2008)
Kommentar
Fra : Kent Friis


Dato : 10-03-08 21:04

Den Mon, 10 Mar 2008 12:15:18 -0700 (PDT) skrev lisbet.ol@gmail.com:
> On 10 Mar., 19:42, "HBB" <hbbFJ...@sport.dk> wrote:
>> I øvrigt finder jeg det irriterende at jeg skal til at logge på med
>> mit brugernavn - men det har måske ikke noget med det at gøre?
>>
>> Nej du har bare DL NET. Framework
>> den kræver du logger på en bruger profil og jeg vil ikke anbefale at fjerne
>> den
>
> Så kan det måske have noget at gøre med de talrige Windowsopdateringer
> jeg har foretaget efter reinstalleringen?
>
> Undskyld at jeg spørger dumt, jeg er bare ude efter at løse evt.
> problemer og at lære nyt.

Jep, .NET framework findes på Windows Update. Og bliver installeret
sammen med programmer af nyere dato.

Mvh
Kent
--
"So there I was surrounded by all these scary creatures
They were even scarier than what Microsoft call features"
- C64Mafia: Forbidden Forest (Don't Go Walking Slow).

lisbet.ol@gmail.com (18-03-2008)
Kommentar
Fra : lisbet.ol@gmail.com


Dato : 18-03-08 03:29

On 10 Mar., 13:22, lisbet...@gmail.com wrote:
> Jeg spekulerer på om min pc er blevet hacket. I Netværkssteder finder
> jeg en masse underlige, f.eks. Albums på Michael, Chat på Michael,
> SharedDocs på hej (Yvonne) (11 i alt). Og under printer: Automatisk
> Microsoft XPS Document Writer på Michael.

Dansk Bredbånd oplyser (noget i retning af) at man, hvis man vil dele
sine mapper, selv må anskaffe en router for at uvedkommende ikke skal
kunne se dem.

Mvh. Lisbet


Asbjorn Hojmark (18-03-2008)
Kommentar
Fra : Asbjorn Hojmark


Dato : 18-03-08 18:18

On Tue, 18 Mar 2008 02:28:40 -0700 (PDT), lisbet.ol@gmail.com wrote:

> Dansk Bredbånd oplyser (noget i retning af) at man, hvis man vil dele
> sine mapper, selv må anskaffe en router for at uvedkommende ikke skal
> kunne se dem.

Det er i hvert fald brugerens egen opgave at sikre sit udstyr til det
ønskede niveau. Det skal udbyderen ikke gøre, tak.

-A
--
Hvis du bruger et anti-spam program, der spammer os andre i hvert
eneste indlæg, ser jeg ikke dine indlæg. Jeg filtrerer dem bort.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177579
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409073
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste