AbiWord stavecheck amok - alternativ tekst~
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 09-03-08 21:34

Jeg har overdraget en af de aldrende iMacs til en god men fattig
veninde, og nu siger hun at AbiWord - som hun har været glad for før -
insisterer på at stavechecke hendes skriblerier på engelsk.

Det kan jeg ikke lige hitte en løsning på "udefra", og så var
spørgsmålet om der er en enkel og gratis tekstbehandler til OS X.

Behovet er ikke større end at hun gerne vil skrive småting som dagbog og
sådan.

Jeg kiggede på Nisus Writer men den koster penge, og AbiWord er vist
ikke sårn at slå stavecheck fra på.

Gode forslag?

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 09-03-08 21:37

On Sun, 09 Mar 2008 21:34:10 +0100, Thorbjørn wrote:

> Jeg kiggede på Nisus Writer men den koster penge, og AbiWord er vist
> ikke sårn at slå stavecheck fra på.

At fjerne hakket i "Check spelling as you type" i tab'en "Spell
Checking" i "Preferences" vinduet der åbnes via "Edit" menuen, virker
hos mig - måske det også virker hos din veninde?

Mvh.

Adam

--
"Sorry, no one's allowed to question the masks." Adam Sjøgren
asjo@koldfront.dk

Fra : Mogens Thyregod

Dato : 09-03-08 23:02

Thorbjørn Ravn Andersen <thunderaxiom@gmail.com> wrote:

> Behovet er ikke større end at hun gerne vil skrive småting som dagbog og
> sådan.

Så ville MacJounal 2.6.1 som stadig er freeware og blot kræver Jaguar

<http://www.mothsoft.dk/osx/mj.html#mj261>

Mogens Thyregod
www.mothsoft.dk¨
moth@mothsoft.dk

Fra : Mogens Thyregod

Dato : 09-03-08 23:04

> [...]

> sådan.

Så ville MacJounal 2.6.1 som stadig er freeware og blot kræver Jaguar
være et oplagt valg:

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 09-03-08 23:59

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:
> [...]
> sådan.
>
> Jeg kiggede på Nisus Writer men den koster penge, og AbiWord er vist

Nisuswriter Pro og Express er godt, men ikke det billigste at købe. Hvis
hun vil ofre pengene på det, så er MarinerWrite rigtig godt, og der
findes dansk stavekontrol til den. Demo kan hentes her og virker uden
reg.nr., dog uden stvekontrol...
http://www.marinersoftware.com/sitepage.php?page=12

Mht. Abiword... Åbn Aboword -> Preferences, vælg fanebladet 'Spell
Checking'. Fjern hak i 'Check spelling as you type' og 'Check grammar as
you type', - så skulle den være så god som ny...

mvh. Erik Richard

Fra : Morten Lind

Dato : 10-03-08 04:38

> [...]

> spørgsmålet om der er en enkel og gratis tekstbehandler til OS X.
>
> Behovet er ikke større end at hun gerne vil skrive småting som dagbog og

TextEdit i Mac OS X?

M.