Sykroniser mapper mellem Linux og Mac
Fra : Michael Knudsen

Dato : 09-03-08 06:39

Hej,

Findes der en smart måde at synkronisere en mappe mellem en Linux-
maskine og en Mac? Indtil videre monterer jeg Linux-maskinen på min
Mac og arbejder med filerne på den måde. Desværre arbejder jeg af og
til med ret store datafiler, så selv en hurtig netforbindelse volder
mig problemer. Jeg kunne derfor godt tænke mig at have en lokal kopi
af Linux-maskinens filer på min Mac. Så er de der jo også, når jeg er
på farten og ikke er i nærheden af et netværk.

/Michael Knudsen

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 09-03-08 13:54

Michael Knudsen wrote:

> [...]
> af Linux-maskinens filer på min Mac. Så er de der jo også, når jeg er
> på farten og ikke er i nærheden af et netværk.

rsync er fint til den slags.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 09-03-08 14:14

Michael Knudsen <micknudsen@gmail.com> wrote:
> [...]
> af Linux-maskinens filer på min Mac. Så er de der jo også, når jeg er
> på farten og ikke er i nærheden af et netværk.

rsync.

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 09-03-08 15:05

On Sun, 9 Mar 2008 05:39:24 -0700 (PDT), Michael wrote:

> Findes der en smart måde at synkronisere en mappe mellem en Linux-
> maskine og en Mac?

Jeg har hørt unison anbefalet til det formål:

http://www.cis.upenn.edu/~bcpierce/unison/
http://www.version2.dk/artikel/6131

Mvh.

--
"riverrun, past Eve and Adam's, from swerve of shore Adam Sjøgren
to bend of bay, brings us by a commodius vicus of asjo@koldfront.dk