mac og pc i netværk - pc'en er hurtigst?
Fra : Henrik

Dato : 09-03-08 01:26

Jeg har pc og en mac, som er forbundet via et trådløst netværk.

Men jeg undrer mig over at min pc kan 'se' mac'en så snart pc'en er
startet op, hvorimod mac'en skal bruge helt op imod 10 minutter før
den kan se pc'en ?

Hvordan kan det være, og er der en indstilling jeg har misset ?

Fra : Henrik

Dato : 09-03-08 01:46

On 9 Mar., 09:26, Henrik <hschy...@mail.dk> wrote:
> [...]
> den kan se pc'en ?
>
> Hvordan kan det være, og er der en indstilling jeg har misset ?

Hmmm har fundet en måde hvorpå jeg kan komme 'hurtigt' over på pc'en -
ved at 'oprette forbindelse til server' - så får jeg forbindelsen med
det samme. Frem for at vente 10 minutter på at pc'en skulle dukke op i
finder - netværk.

Fra : Palle Jensen

Dato : 09-03-08 10:17

On 2008-03-09 09:46:16 +0100, Henrik <hschytte@mail.dk> said:

> [...]
>
> ved at 'oprette forbindelse til server' - så får jeg forbindelsen med
> det samme. Frem for at vente 10 minutter på at pc'en skulle dukke op i

Kom frem til samme konklusion sidste uge hvor jeg forsøgte mig med en NAS drev.

(Drevet røg forøgrigt tilbage i emballagen og retur "to sender")

Men kunn godt tænke mig at høre en løsning.

--
Venlig hilsen / Best regards
Palle Jensen

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 09-03-08 11:40

Henrik skrev den 09-03-2008 09:26:

> Hvordan kan det være, og er der en indstilling jeg har misset ?

Prøv at installere Bonjour for Windows på PC'en.

http://www.apple.com/support/downloads/bonjourforwindows.html

Fra : Henrik

Dato : 09-03-08 05:14

On 9 Mar., 11:39, Thorbjørn Ravn Andersen <thunderax...@gmail.com>
wrote:

> Prøv at installere Bonjour for Windows på PC'en.
>
> http://www.apple.com/support/downloads/bonjourforwindows.html
>
> --
>    Thorbjørn Ravn Andersen          "... plus... Tubular Bells!"

hmm nå det er det som er Bonjour... Det prøver jeg!

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 09-03-08 13:06

Henrik skrev den 09-03-2008 12:14:

> hmm nå det er det som er Bonjour... Det prøver jeg!

Næh, men det får din PC til at råwe "her er jeg" på en måde som din Mac
gerne skulle opdage med det samme. Jeg skal spare dig for det tekniske :)

Fra : N/A

Dato : 09-03-08 13:06