Køb af ny hoveddør?
Fra : Peter Jensen

Dato : 28-02-08 20:58

Jeg skal have ny hoveddør, men hvad er bedst, massiv dør eller pladedør? Og
hvorfor?

Fra : Michael Nielsen

Dato : 28-02-08 22:11

"Peter Jensen" <peter1969@removemeofir.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg skal have ny hoveddør, men hvad er bedst, massiv dør eller pladedør?
> Og hvorfor?

Begge er bedst, alt efter hvem man spørger......ligesom med biler ik..

Mich.

Fra : Jørgen E.

Dato : 29-02-08 00:07

"Peter Jensen" <peter1969@removemeofir.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg skal have ny hoveddør, men hvad er bedst, massiv dør eller pladedør? Og hvorfor?

For øjnene eller hvad
Du må nok præcisere hvad du er bekymret for da du kan få en massiv dør
der er bygget op som en pladedør f.eks.
Kig f.eks. her, så har du dør i rigtig mange år uanset hvilken du vælger :
http://www.hornbaek.com/default.aspx?pageID=10035&lang=da

dørene er meget spcielt bygget op, men nok også noget af de bedste du
kan købe, hvilket prisen self. også er efter.
Jeg kender døre af disse der er 20 og 30 år som stadig er næsten som nye.
Her kan du også skifte fronten senere hvis du ønsker en anden

Fra : Lars Peter Larsen

Dato : 01-03-08 15:43

Jørgen E. wrote:

> [...]
> Jeg kender døre af disse der er 20 og 30 år som stadig er næsten som nye.
> Her kan du også skifte fronten senere hvis du ønsker en anden

Hvordan er sådan en dør egentlig isoleret? - Jeg mener hvor godt spærre
den for varmetab? (Jeg har ikke studeret nærmere)

Før i tiden kunne man hænge et tæppe op bag døren for at holde på varmen
eller man lavede ligefrem en mellemgang.
Jeg spørger fordi vi har konstateret at hoveddøren (og også
terrassedøren) forårsager et betragteligt varmetab i den kolde årstid.
En udskiftning ligger dog længere nede på listen af projekter vedr. hus
& have og dermed også et par år ude i fremtiden.

/Lars