Erfaring med Willa Nordic
Fra : Kai Hoffmann

Dato : 22-02-08 11:28

Da vi står over for at vil bygge et træhus har vi bla. kontakt til Willa
Nordic. Jeg har bare fået hvisket lidt i mit øre. Derfor vil jeg høre her om
der er nogen der har erfaring med dem?

Mvh. Kai

Fra : Peter

Dato : 23-02-08 20:42

> Da vi står over for at vil bygge et træhus har vi bla. kontakt til Willa
> Nordic. Jeg har bare fået hvisket lidt i mit øre. Derfor vil jeg høre her
> om der er nogen der har erfaring med dem?

Jeg har ikke nogen erfaring med subj. Men jeg kan kun komme med et godt råd.
Hvis du vil bygge dig et hus, om det er træhus eller de go´e gamle mursten,
så forhør dig ved din lokale tømrermester. Tegn dit eget hus, som du og
"chefen" vil ha´ det. Efterfølgende kunne du ta´ kontakt til din
tømrermester. Tilret, finjuster og gå´ da bare igang.
Jeg /-og "chefen" gik og "fikkumderede" med tanken om et træhus, og havde en
del kontakt med diverse træhus-firmaer. Og enden på dette, var da enkelt og
ligetil efter kontakt til div. typehus-firmaer......hvorfor ik´ den lokale
tømrermester.....og sefølli´ en advokat......VUPTI!.....et træhus var
bygget! ligevedognæsten, ihvertfald. Der var en masse ting og sager man
gerne vil ha´ ændret, når man nu investerer i sit livsværk / pension.
Der var på INTET tidspunkt i forløbet, hvor vi ik´ kunne ændre noget
(placering af væg, toilet, stikkontakter), og hvad der ellers hører til
hus-byggeri, undervejs.
Faste byggemøder hver 14. dag. Ingen betaling for det der ik er
lavet.....KUN betaling a´conto for det ER lavet / konstrueret. Hvis ingen
tilfredsheds, var der en løsning på det.....altid!.....
Jeg vil bare her igennem, fortælle hvilken herlig oplevelse det var
(faktisk) at bygge sit drømmehus.
Hvis ingen af dine lokale tømrer-svende kan justere sine beregninger, på
DINE ønsker (tegninger bla.), så "hit" en anden.....Der er masser, der
gerne vil opfylde dine, og "chefens" ønsker, ingen tvivl!
Lige inden jeg slutter, vil jeg da gerne gi´ 1 lille + til Ävlsbyhus, fra
Sverige. De var ellers et potentielt foretrukken. MEEN, der var jo det med
placering af skildrum. Det skulle de ha´ en ekstta knast for! kloakering
skulle man selv være byggesagkyndig for......og en masse andre ting, som nok
ikke er væsentlig for denne gruppe! . Men du er se´følli velkommen til at
maile mig.....
Håber dette indlæg, kan få dig og din bedre ½-del(måske), til at "hitte" en
der går op i jeres ønske-byggeri. For der er mange at vælge imellem.
Konklusionen fra mig er ihvertfald at vælge en lokal "mester"!.... Det kan
sagtens betale sig!.....Både finanseringsmæssigt- og idémæssigt.

Held og Lykke med jeres lykke-hus- eller investering!

Peter