Skanning af tekst
Fra : Dan Henriksen

Dato : 16-07-01 12:36

Hej alle,

Hvis jeg vil skanne tekster, hvilket program skal jeg så bruge hvis jeg vil
lave skanningerne om til rigtig tekst som jeg vil kunne rette i.

Dan Henriksen

Fra : Martin Petersen

Dato : 16-07-01 13:51

Dan Henriksen <dan@adsistance.dk> wrote:

> Hej alle,
>
> Hvis jeg vil skanne tekster, hvilket program skal jeg så bruge hvis jeg vil
> lave skanningerne om til rigtig tekst som jeg vil kunne rette i.
>
> Dan Henriksen

Jeg bruger noget der hedder "OmniPage Limited". Det fulgte gratis med
min scanner og virker, men har et par små underlige tricks man skal
kende ...
Martin

Fra : Dan Henriksen

Dato : 16-07-01 15:17

TAK

Dan

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 16-07-01 15:21

Hej Dan

Det gamle program 'OmniPageDirect' kører faktisk stadig fint på en G3/233 med
OS 9.1, så det kan være en mulighed. Den er scanner-uafhængig.

Det er OmniPage Pro 8.x også, da den selv installerer de 'drivere', den skal
bruge sammen med scanneren. Kører også godt på 9.1. Der er dog en temmelig
irriterende ting ved OPP. Hvis du bliver nødt til at geninstallere, skal du
kontakte deres support for at få en ny adgangskode, der kan åbne for brugen af
programmet. Man kan _ikke_ bruge det samme nr. hver gang. - Men ok, det koster
dig kun en telefonopringning, så får du bare et nyt nr., når du opgiver din
keycode.

Så er der Xerox TextBridge Pro 8.0/8.5, som nok er det program, jeg
foretrækker lige nu. TBP er blevet til et rigtig godt program. Den supporterer
langt de fleste både USB og SCSI scannere på markedet.

Jeg har også prøvet RedIRIS, og jeg blev positivt overrasket over, hvad den
kan. Den er faktisk temmelg hurtig og der er få regn, der senere skal
verificeres og rettes.

Alle disse programmer kan scanne både i editable text og billeder, så de er
'universal' programmer.

Dan Henriksen wrote:

> Hvis jeg vil skanne tekster, hvilket program skal jeg så bruge hvis jeg vil
> lave skanningerne om til rigtig tekst som jeg vil kunne rette i.

mvh. Erik richard

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962