Fil synkroniserings problem
Fra : Gunnar Kristiansen

Dato : 16-07-01 11:48

Hej.

Jeg har en website på både min stationere og min bærbare Mac. Jeg bruger
File Syncronization til at opdatere hvad der nu måtte være ændret på den ene
som den anden hhv. Problemet er bare at Dreamweaver som jeg bruger, ikke kun
ændrer "modification date" på en given fil, men også "creation date". Dette
gør, at file syncronization ikke kan finde ud af det længere, da filerne nu
ikke længere er oprettet på samme tidspunkt!

Hvad kan jeg gøre?

Mvh
Gunnar

Fra : Henrik Münster

Dato : 16-07-01 23:43

Gunnar Kristiansen <funkpost@mac.com> wrote:

> [...]
> date". Dette gør, at file syncronization ikke kan finde ud af det længere,
> da filerne nu ikke længere er oprettet på samme tidspunkt!

Jeg bruger programmet Synchronize!. Der kan man vælge, at den
ene mappe skal være master, så den anden gøres til en kopi af den. Hvis
man kun har ændret i den ene mappe, kan man altså gøre den til master.
Så vil alle filer med samme navn overskrives i den anden.
Jeg går ud fra, at File Syncronization er det program, der
følger med Mac OS. Det har jeg ikke brugt i mange år, da det på et
tidspunkt gav mig en del bøvl. Der havde vist sneget sig en bug ind i en
af versionerne. Jeg mener, at man kan klikke på pilen mellem de to
mapper, så den peger den ene vej i stedet for begge veje. Det burde
gøre, at der kun synkroniseres den ene vej. Det må du kunne bruge, men
det kræver, at du kun har ændret i den ene mappe. Og så skal du
naturligvis huske at lade pilene pege den rigtige vej. Ellers sletter du
de forkerte filer.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster