|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Makro som kan finde og kopiere data i et a~ Fra : moso97ad
 | 
 Dato :  15-02-08 05:13
 | 
 |  | Jeg har brug for hjælp til at lave en makro, som kan finde og kopiere
 data i et ark til et andet ud fra et aftalenummer.
 
 Jeg har to ark. Ark 1 indeholder alle stamdata og i ark 2 indtaster
 jeg et aftalenummer. Aftalenummeret skal så trigge makroen til at
 finde alle linier i ark 1, der indeholder aftalenummeret (kolonne
 A10:???. Nogle af kolonnerne fra de fundne linier, skal så kopieres
 over i ark 2, hvor der skal dannes en prismeddelelse.
 
 Håber I forstår og kan komme med lidt vejledning til, hvordan det skal
 laves?
 
 
 |  |  | 
  Gert Krabsen (15-02-2008) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Gert Krabsen
 | 
 Dato :  15-02-08 14:24
 | 
 |  | moso97ad skrev:
 > Jeg har brug for hjælp til at lave en makro, som kan finde og kopiere
 > data i et ark til et andet ud fra et aftalenummer.
 >
 > Jeg har to ark. Ark 1 indeholder alle stamdata og i ark 2 indtaster
 > jeg et aftalenummer. Aftalenummeret skal så trigge makroen til at
 > finde alle linier i ark 1, der indeholder aftalenummeret (kolonne
 > A10:???. Nogle af kolonnerne fra de fundne linier, skal så kopieres
 > over i ark 2, hvor der skal dannes en prismeddelelse.
 >
 > Håber I forstår og kan komme med lidt vejledning til, hvordan det skal
 > laves?
 
 Hvad er et ark?
 
 
 
 |  |  | 
  moso97ad (18-02-2008) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : moso97ad
 | 
 Dato :  18-02-08 01:15
 | 
 |  | On 15 Feb., 14:23, Gert Krabsen <fjernkrab...@fjernkrabsenfjern.dk>
 wrote:
 
 >
 > Hvad er et ark?
 
 Et ark i Excel.
 I ark 1 er alle stamdata. I ark 2 har jeg en celle, hvori
 aftalenummeret indtastes. Når aftalenummeret er indtastet skal man
 kunne trykke på en knap, som så gennemsøger ark 1 for linier, hvori
 aftalenummeret findes. De fundne linier skal så automatisk kopieres
 til ark 2.
 
 
 |  |  | 
  moso97ad (18-02-2008) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : moso97ad
 | 
 Dato :  18-02-08 06:31
 | 
 |  | Jeg har leget lidt med nedenstående kode. Det eneste jeg gerne vil
 have ændret i koden er, at den ikke søger på et forud defineret ord (i
 dette eksempel "Significant"). Jeg vil gerne lave en søgning ud fra en
 bestemt celle, hvor brugeren kan indtaste et aftalenummer, som både
 består af tal og bogstaver:
 
 Sub CopySignificant_click()
 'Copy cells of cols A,F,E,D from rows containing "Significant" in
 'col D of the active worksheet (source sheet) to cols
 'A,B,C,D of Sheet2 (destination sheet)
 Dim DestSheet        As Worksheet
 Set DestSheet = Worksheets("Sheet2")
 
 Dim sRow       As Long     'row index on source worksheet
 Dim dRow       As Long     'row index on destination worksheet
 Dim sCount     As Long
 sCount = 0
 dRow = 1
 
 For sRow = 1 To Range("D65536").End(xlUp).Row
 'use pattern matching to find "Significant" anywhere in cell
 If Cells(sRow, "D") Like "*Significant*" Then
 sCount = sCount + 1
 dRow = dRow + 1
 'copy cols A,F,E & D
 Cells(sRow, "A").Copy Destination:=DestSheet.Cells(dRow, "A")
 Cells(sRow, "F").Copy Destination:=DestSheet.Cells(dRow, "B")
 Cells(sRow, "E").Copy Destination:=DestSheet.Cells(dRow, "C")
 Cells(sRow, "D").Copy Destination:=DestSheet.Cells(dRow, "D")
 End If
 Next sRow
 
 MsgBox sCount & " Significant rows copied", vbInformation, "Transfer
 Done"
 
 End Sub
 
 
 
 |  |  | 
 |  |