Powerbook G4 Død
Fra : Kyllerylle

Dato : 27-02-08 18:21

Hej

Efter at have skiftet harddisk i en G4 er den gået død. Jeg har haft liv i
den hvor den skrev at den manglede operativsystem. Men da jeg så fik den
lukket er den gået død. Nu vil den kun lige start blæser op og ganske kort
cd-drevet så lukker den ned igen. intet billede på skærmen. Hvad kan der mon
være ivejen ?

mvh.
Peter

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 27-02-08 20:17

Kyllerylle skrev:
> [...]
> den lukket er den gået død. Nu vil den kun lige start blæser op og
> ganske kort cd-drevet så lukker den ned igen. intet billede på skærmen.

Har du haft din installations CD/DVD i ?

Ellers prøv at putte den i og hold C nede under start og se om den ikke
booter på mediet ...
Hvis den gør, så skal du formatere disken med "Diskværktøj" det starder
du fra menuen !!

Fra : Kyllerylle

Dato : 27-02-08 21:55

Hmmm...Mit cd-drev er åbenbart røget, kan det være skyld i at maskinen slet
ikke vil starte op overhovedet ?

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 28-02-08 00:17

Kyllerylle skrev:
> Hmmm...Mit cd-drev er åbenbart røget, kan det være skyld i at maskinen
> slet ikke vil starte op overhovedet ?

Den der nye HD du har sat i, er der nogen jumpere på den der angiver
master/slave?

Fra : Kyllerylle

Dato : 28-02-08 21:45

> Den der nye HD du har sat i, er der nogen jumpere på den der angiver
> master/slave?

Så vidt jeg ved sidder der ikke master/slave på 2,5 " harddiske ?
Men det er en Western Digital Scorpio 80 GB ide-disk 2,5 " disk.

mvh.
Peter

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 28-02-08 22:15

Kyllerylle skrev:

> Så vidt jeg ved sidder der ikke master/slave på 2,5 " harddiske ?

Det er der på de par stykker der ligger foran mig.

> Men det er en Western Digital Scorpio 80 GB ide-disk 2,5 " disk.

http://wdc.custhelp.com/cgi-bin/wdc.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_faqid=84&p_created=1005005461&p_sid=WLDOAtZi&p_accessibility=0&p_redirect=&p_lva=&p_sp=cF9zcmNoPTEmcF9zb3J0X2J5PSZwX2dyaWRzb3J0PSZwX3Jvd19jbnQ9MzAsMzAmcF9wcm9kcz0wJnBfY2F0cz0xMjMmcF9wdj0mcF9jdj0xLjEyMyZwX3NlYXJjaF90eXBlPWFuc3dlcnMuc2VhcmNoX2ZubCZwX3BhZ2U9MSZwX3NlYXJjaF90ZXh0PWp1bXBlcnM*&p_li=&p_topview=1

Gå ned til "for Western Digital 2.5" EIDE hard drives:".

Hvis det ikke er det, så ville jeg tjekke om du var kommet til at skubbe
til et kabel.