Messenger
Fra : Henrik

Dato : 26-02-08 11:11

Vi har altid brugt MSN Messenger på PC, men det driller lidt på
Mac'en. Vi kører med flere brugere på Mac'en, som aldrig logger af -
disse brugere skulle gerne køre med hver deres Messenger. Men det er
kun muligt for én bruger ad gangen at logge på messenger, så snart én
bruger er logget på kan resten ikke logge på, før den første har
logget af igen. Selvom de har hver deres messenger konto.

Er der nogen der har en god løsning på dette?

Skal man evt bruge et lidt mere mac venligt program, som kan logge på
messenger nettet ?

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 26-02-08 19:16

On 2008-02-26 19:11:14 +0100, Henrik <hschytte@mail.dk> said:

> [...]
>
> Er der nogen der har en god løsning på dette?
>
> Skal man evt bruge et lidt mere mac venligt program, som kan logge på

Jeg kan anbefale Adium ( http://www.adiumx.com ) som klient, men jeg
tvivler på, at det ville løse jeres problem.

Thomas Schreiber
http://thsch.com

Fra : Steen

Dato : 27-02-08 13:54

On 2008-02-26 19:16:20 +0100, Thomas Schreiber <fornavn@macfly.dk> said:

> Jeg kan anbefale Adium ( http://www.adiumx.com ) som klient, men jeg
> tvivler på, at det ville løse jeres problem.

Understøtter Adium alle gængse formater, som fx Skype, iChat mm?

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 27-02-08 13:57

Steen wrote:

> Understøtter Adium alle gængse formater, som fx Skype, iChat mm?

Skypes protokol er ikke et 'åben', så den understøtter Adium ikke. Den
understøtter derimod praktisk talt alle andre protokoller end den ene ;)

Der er desuden ikke A/V understøttelse i Adium endnu.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 27-02-08 16:18

On 2008-02-27 13:53:55 +0100, Steen <isteen@gmail.com> said:

> Understøtter Adium alle gængse formater, som fx Skype, iChat mm?

Det kan du se på deres hjemmeside som der er et link til i dette indlæg

Thomas Schreiber
http://thsch.com

Fra : Steen

Dato : 27-02-08 17:01

On 2008-02-27 16:17:39 +0100, Thomas Schreiber <fornavn@macfly.dk> said:

> Det kan du se på deres hjemmeside som der er et link til i dette indlæg

Mnjah - jeg kom i tvivl da Skype ikke figurerede mellem ikonerne.
Troede Skype nærmest var den nye standard - jeg chatter meget sjældent,
men når jeg gør der, bruger jeg Skype

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 27-02-08 17:21

Steen wrote:

> Mnjah - jeg kom i tvivl da Skype ikke figurerede mellem ikonerne.
> Troede Skype nærmest var den nye standard - jeg chatter meget sjældent,
> men når jeg gør der, bruger jeg Skype

Det er også den bedste implementation af A/V chat jeg har prøvet, men
jeg tror stadig at MSN sidder på tekst-chatten :)

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 27-02-08 17:35

Peter Farsinsen skrev den 27-02-2008 17:21:

> Det er også den bedste implementation af A/V chat jeg har prøvet, men
> jeg tror stadig at MSN sidder på tekst-chatten :)

Det er ikke på grund af at det er bedre end andet, men formentlig fordi
klienten fulgte med Windows.

Nu er brugerbasen stor nok.

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 27-02-08 17:48

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> Det er ikke på grund af at det er bedre end andet, men formentlig fordi
> klienten fulgte med Windows.

Mmmmh. Mener heller ikke, at deres netværk er bedre end andet - tværtimod ;)

> Nu er brugerbasen stor nok.

Til at skifte til noget andet? Hvad skulle det være?

Hvis ikke MSN var blevet populært, havde vi sikkert stadig alle brugt
ICQ - det gjorde alle mine 'venner' i hvert fald inden skiftet til MSN.
Jeg tror, at der skal et eller andet rigtig snedigt til at lokke folk
over på en anden protokol. Windowsbrugerne har jo i modsætning til os
'alt i ét', da de har A/V chat i Messengerklienten. Umiddelbart kan jeg
ikke komme på andre store spillere end FaceBook, der har data og penge
nok til at kunne løbe Microsoft over ende...

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 27-02-08 19:20

Peter Farsinsen skrev den 27-02-2008 17:48:

> Mmmmh. Mener heller ikke, at deres netværk er bedre end andet -
> tværtimod ;)

Næh, der er ret tit bøvl. Pyt, så må man sige de skal få sig en
jabberkonto og så få sat MSN-adgang op.

> Til at skifte til noget andet? Hvad skulle det være?

Til at folk vælger MSN fordi det er der alle deres venner er.

> Hvis ikke MSN var blevet populært, havde vi sikkert stadig alle brugt
> ICQ - det gjorde alle mine 'venner' i hvert fald inden skiftet til MSN.

Vi kørte Yahoo messenger, og den var jeg faktisk ret gladere for end
MSN, men at MSN kan tilføje grafikemotikons SELV er faktisk den
afgørende "sjove" funktionalitet for mig.

> [...]
> ikke komme på andre store spillere end FaceBook, der har data og penge
> nok til at kunne løbe Microsoft over ende...

Du har ikke opdaget hvad Google har gang i, vel?

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 27-02-08 19:53

> Næh, der er ret tit bøvl. Pyt, så må man sige de skal få sig en
> jabberkonto og så få sat MSN-adgang op.

Mmmh. Men når folk ikke kender til alternativerne (eller ander der
bruger alternativerne) er det ikke specielt spændende at oprette en
jabberkonto.

> Vi kørte Yahoo messenger, og den var jeg faktisk ret gladere for end
> MSN, men at MSN kan tilføje grafikemotikons SELV er faktisk den
> afgørende "sjove" funktionalitet for mig.

Har jeg aldrig prøvet. Det' vel også noget jabber'ish? At klienten kan
trylle med emotikons har da ik' noget med protokollen at gøre...

> Du har ikke opdaget hvad Google har gang i, vel?

Jo, jo ... jeg læser da lidt om, hvad der sker fra tid til anden ;) Det
bliver altså ikke GTalk der revolutionerer den genre - oplys mig, hvis
du tænker på noget andet. Google er bare ikke specielt gode til at
'ramme' folk med alle deres services. Det er altid noget man selv skal
opdage... FaceBook derimod tror jeg kan pushe en løsning, hvis de laver
den. De har i hvert fald fat i publikummet.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 27-02-08 21:42

Peter Farsinsen skrev den 27-02-2008 19:53:

> Har jeg aldrig prøvet. Det' vel også noget jabber'ish? At klienten kan
> trylle med emotikons har da ik' noget med protokollen at gøre...

Nej, men det er sårn noget der holder folk på platformen. Det er også
noget af det som klienter FORVENTES at kunne for at blive accepteret.

> [...]
> opdage... FaceBook derimod tror jeg kan pushe en løsning, hvis de laver
> den. De har i hvert fald fat i publikummet.

Det er gtalk. Deres "indlejring i gmail programmet" er god.

Facebook kender jeg ikke. Oplys mig gerne.

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 27-02-08 22:00

> Nej, men det er sårn noget der holder folk på platformen. Det er også
> noget af det som klienter FORVENTES at kunne for at blive accepteret.

Arh ja; det er der ingen tvivl om. Jeg tror også at Messengers
aktiviteter (og anden lir) går ret godt ved det unge publikum. Jeg ved
at nogle kampagner har fået rigtig gode resultater ud af at bruge den
kanal. Men igen langt størstedelen af dem der bruger Messenger har ingen
idé om, at der er alternativer og jeg tror heller ikke at de har brug
for et alternativ. Alle vennerne er jo på Messenger...

> Det er gtalk. Deres "indlejring i gmail programmet" er god.

Men der er jo ingen sjov og ballade, og så foregår det hele i en
browser. Stand-alone klienten tror jeg ikke de får solgt medmindre de
finder på noget gøgl.

> Facebook kender jeg ikke. Oplys mig gerne.

Det er ellers det nye sort på inderwæbben. De har SINDSYGT mange brugere
verden over og antallet stiger og stiger. Det er et uformelt LinkedIn
for børn, unge og voksne.

De har RIGTIG mange data og en snedig platform der forstår at bruge dem.
Hvis man vil sælge noget (eller bare er udvikler med for megen tid) kan
man få adgang til nogle af de data og jonglere med dem. Hvis du arbejder
den branche, bør du tjekke: http://developer.facebook.com/

Jeg har ingen grund til at tro, at FaceBook vil lave en chatklient, men
de har om nogen mulighed for at lave et eller andet helt vildt.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : N/A

Dato : 27-02-08 22:25

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 28-02-08 07:21

Thorbjørn Ravn Andersen <thunderaxiom@gmail.com> wrote:

> Nej, men det er sårn noget der holder folk på platformen. Det er også
> noget af det som klienter FORVENTES at kunne for at blive accepteret.

> Det er gtalk. Deres "indlejring i gmail programmet" er god.

Jeps man kan desuden let route sin .mac, icq eller aim konto til gtalk
i gmail.

Smart så kan man også bruge sin konto his man sidder bag en firewall
på jobbet.

Fra : N/A

Dato : 27-02-08 22:25

Fra : N/A

Dato : 27-02-08 22:25

Fra : N/A

Dato : 27-02-08 22:25

Fra : N/A

Dato : 27-02-08 22:25

Fra : Henrik

Dato : 27-02-08 03:08

On 26 Feb., 19:16, Thomas Schreiber <forn...@macfly.dk> wrote:
> Jeg kan anbefale Adium (http://www.adiumx.com) som klient, men jeg
> tvivler på, at det ville løse jeres problem.

Det giver jeg lige en chance så...
Er der ikke andre som har oplevet lignende situation ?

Fra : claudio

Dato : 27-02-08 14:21

lidt meget snak om andet en at løse dette problem...

her er en løsning:

web baseret messenger til firma brug/ fler brugere

http://webmessenger.msn.com/

men kræver mozilla eller explorer - se specs på siden

håber det hjælper/ denne løsning er brugt Bla. hos TDC Kabel tv

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 27-02-08 22:25

claudio wrote:
> lidt meget snak om andet en at løse dette problem...

Man må godt hijacke en tråd og tage en ekskurs ud i relaterede og ikke
relaterede emner her i gruppen ;)

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk