Problem ? - Bootcamp som NTFS
Fra : Kim Jørgensen

Dato : 16-02-08 22:54

Hej, jeg har en bootcamp install som er lavet som fat32, da det vist
anbefales under installation.

Nu viser det sig, at for at køre MS CRM, så kræver det, at disken er en
NTFS.

Er det noget som jeg bare kan gøre, eller skal jeg istedet lave en
fusion virtuel XP, som jeg vel der, vil kunne installere som NTFS ?

Mvh

Kim

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 17-02-08 00:28

Kim Jørgensen skrev:

> [...]
>
> Er det noget som jeg bare kan gøre, eller skal jeg istedet lave en
> fusion virtuel XP, som jeg vel der, vil kunne installere som NTFS ?

Min Bootcamp-disk er NTFS. Du kan fra Windows konvertere din
FAT32-partition om til NTFS, men det du mister er muligheden for at, fra
MacOS, skrive til partitionen.

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 17-02-08 00:31

Frank E. N. Stein wrote:

> Min Bootcamp-disk er NTFS. Du kan fra Windows konvertere din
> FAT32-partition om til NTFS, men det du mister er muligheden for at, fra
> MacOS, skrive til partitionen.

Kan MacFuse og ntfs3g ikke bruges som et workaround, hvis man har brug
for at skrive fra OS X til en ntfs-formateret BootCamp partition?

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 17-02-08 01:11

Peter Farsinsen skrev:

> Kan MacFuse og ntfs3g ikke bruges som et workaround, hvis man har brug
> for at skrive fra OS X til en ntfs-formateret BootCamp partition?

Personligt bruger jeg Vmware til det formål. Jeg kan ikke udtale mig om
kvaliteten på de nævnte drivere, da jeg ikke har testet dem.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 17-02-08 01:32

> Kan MacFuse og ntfs3g ikke bruges som et workaround, hvis man har brug
> for at skrive fra OS X til en ntfs-formateret BootCamp partition?

jo, men vær opmærksom på at det er et dyrty hacck. Det kan være
"farligt" på en boot partition.

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 17-02-08 12:07

Morten Reippuert Knudsen wrote:

> jo, men vær opmærksom på at det er et dyrty hacck. Det kan være
> "farligt" på en boot partition.

Hvorfor er det et dirty hack? Det er vel ikke meget andreledes end, hvis
OS X understøttede at skrive direkte til en ntfs disk. Installationen af
MacFuse piller jo ik' ved windows partitionen.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 17-02-08 21:17

> Hvorfor er det et dirty hack? Det er vel ikke meget andreledes end, hvis
> OS X understøttede at skrive direkte til en ntfs disk. Installationen af
> MacFuse piller jo ik' ved windows partitionen.

Filsystem i userspace og en reverse enginered ntfs driver. i mine øjne
er det et dirty hack. Jeg har ikke problemer med at bruge det privat
på data diske. På OS diske jeg gerne vil kunne boote fra ville jeg
holde mig fra det.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 17-02-08 00:14

Kim Jørgensen <k7@get2net.invalid> wrote:

> [...]
>
> Er det noget som jeg bare kan gøre, eller skal jeg istedet lave en
> fusion virtuel XP, som jeg vel der, vil kunne installere som NTFS ?

brug MS's dertilindrettede værktøj til at konvertere til NTFS

Du kan iøvrigt snildt innstallere på NTFS.

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 17-02-08 15:00

Morten Reippuert Knudsen skrev:

> brug MS's dertilindrettede værktøj til at konvertere til NTFS
>
> Du kan iøvrigt snildt innstallere på NTFS.

Hej, testede at lave min partition om til NTFS, og det kørte fint,
installerede diverse programmer, og skulle så genstarte, også ville
Fusion ikke enten genkende, eller også mente den, at der var en fejl på
bootcamp filen.

Men den virkede ved at starte den op voa bootcamp, så der har jeg
konverteret den med VM ware's værktøj, og skal må så se om jeg kan
starte den op direkte i fusion, ellers må det jo hedde en re-install.

Mvh

Kim