iMovie vil ikke åbne
Fra : Thomas Askgaard Jør~

Dato : 11-02-08 15:18

Hej.

Her i dag da jeg ville starte iMovie, vil den ikke åbne. Der kommer ikke nogen
fejlmelding, men den åbner ikke, men kan se, at den optager rimelig meget
processorkraft alligevel. Hvad kan der være galt?

Mvh Thomas.

Fra : Franz Berliner

Dato : 11-02-08 15:28

Thomas Askgaard Jørgensen <taj@mail.dk.invalid> wrote:

> Her i dag da jeg ville starte iMovie, vil den ikke åbne. Der kommer ikke nogen
> fejlmelding, men den åbner ikke, men kan se, at den optager rimelig meget
> processorkraft alligevel. Hvad kan der være galt?

Sker det også hvis du opretter en frisk bruger og prøver at åbne iMovie
der?
--
Franz : http://www.berliner.dk

Fra : Thomas Askgaard Jør~

Dato : 11-02-08 21:50

Der sker det samme.
Og har også lige fundet ud af, at Toast lukker ned med den fejl hver gang jeg
forsøger at starte op. Har slettet programmet, og installeret igen, men den
fejler stadig.
Hvad der er galt, kan jeg ikke rigtig gennemskue. Håber der er hjælp at hente
her.

Mvh Thomas.

Fra : Lyrik

Dato : 12-02-08 01:18

Den 11.02.2008 kl. 21:49 skrev Thomas Askgaard Jørgensen
<taj@mail.dk.invalid>:

> [...]
> den
> fejler stadig.
> Hvad der er galt, kan jeg ikke rigtig gennemskue. Håber der er hjælp at

Prøv at få disken efterset på denne måde:
Luk maskinen.
Tænd og tryk Command+s(Æble+s)
Så skriver du ved prompten:
sudo su og trykker return. Skriv:
/sbin/fsck/ -fy og trykker return

Når den er helt færdig med at reparere og efterse din disk så skriv reboot
og tryk return

Jeg skal lige sige at tegnene bytter plads i single user mode, således at
når du skal skrive "/" så bruger du "-"tasten, mens "-" ligger på
+ tasten. Husk mellemrum mellem / og -fy

--
Greetings from Jens "Lyrik" Bech.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 12-02-08 08:10

Lyrik <lyrik@heaven.dk> wrote:

> [...]
> når du skal skrive "/" så bruger du "-"tasten, mens "-" ligger på
> + tasten. Husk mellemrum mellem / og -fy

kommandoen hedder

/sbin/fsck -fy

da fsck ikke en en mappe

/thomas

Fra : Lyrik

Dato : 12-02-08 11:06

Den 12.02.2008 kl. 08:10 skrev Thomas von Hassel <thomas@elements.dk>:

> kommandoen hedder
>
> /sbin/fsck -fy
>
> da fsck ikke en en mappe
>
> /thomas
Ups! Det var en skrivefejl!

--
Greetings from Jens "Lyrik" Bech.

Fra : Thomas Askgaard Jør~

Dato : 12-02-08 13:03

Lyrik wrote:

> [...]
> når du skal skrive "/" så bruger du "-"tasten, mens "-" ligger på
> + tasten. Husk mellemrum mellem / og -fy

Den skrev, at der ikke var nogen fejl på disken, og problemet er der stadig.
Skal jeg ud i en reinstallation? Har jeg aldrig været udsat før med mac.

Mvh Thomas.

Fra : Lyrik

Dato : 12-02-08 18:08

Den 12.02.2008 kl. 13:03 skrev Thomas Askgaard Jørgensen
<taj@mail.dk.invalid>:

> Den skrev, at der ikke var nogen fejl på disken, og problemet er der
> stadig.
> Skal jeg ud i en reinstallation? Har jeg aldrig været udsat før med mac.
>
> Mvh Thomas.
Mener du en reinstallation af systemet eller iLife? jeg vil da ikke mene
at iLife er den helt store reinstall. Det er da til at overse. Men jeg
tænkte på noget andet... Mange brugere oplevede at iDVD ikke ville
fungere. Jeg selv også.

Apple havde skrevet noget om reinstall på nogle spørgesider, men jeg
oplevede en mirakelløsning! Da den ikke virkede og jeg laver High Def
film hvor man ikke kan bruge iDVD, så brugte jeg "appdelete" til at
afinstallere iDVD. "Appdelete" siger at nu ligger den i papirkurven,-men
hvis man endelig ikke lukker appdelete- så har man mulighed for at
gendanne den. Op ryger den af papirkurven hvor den er samlet i en folder
og tilbage i systemet.

Af en eller anden grund, så virkede iDVD efter denne lille enkle 10
sekunder varende proces! Det kunne næsen være af "videnskabelig interesse"
hvis du prøvede det samme med iMovie.))

--
Greetings from Jens "Lyrik" Bech.

Fra : Thomas Askgaard Jør~

Dato : 12-02-08 14:00

Thomas Askgaard Jørgensen wrote:

> Den skrev, at der ikke var nogen fejl på disken, og problemet er der stadig.
> Skal jeg ud i en reinstallation? Har jeg aldrig været udsat før med mac.
>
> Mvh Thomas.

Jeg kan se på apple's diskussionsforum, at jeg ikke er den eneste der har det
problem.
http://discussions.apple.com/thread.jspa?threadID=1389016&tstart=0

Mvh Thomas.

Fra : Franz Berliner

Dato : 12-02-08 15:46

Thomas Askgaard Jørgensen <taj@mail.dk.invalid> wrote:

> Jeg kan se på apple's diskussionsforum, at jeg ikke er den eneste der har det
> [...]

Jeg havde samme problem, dog med Garageband og iDVD lige da iLife 08 kom
ud, men de startede fint op under en anden bruger og det hele blev
fikset med en update der kom et stykke tid efter, så har desværre ikke
lige nogen gode råd netop til dette når det også sker under nyoprettede
brugere. Dengang fik en del dog fikset det ved at slå alle deres skifter
fra, men det virkede ikke hos mig.

--
Franz : http://www.berliner.dk

Fra : Thomas Askgaard Jør~

Dato : 12-02-08 22:11

Franz Berliner wrote:

> [...]
> lige nogen gode råd netop til dette når det også sker under nyoprettede
> brugere. Dengang fik en del dog fikset det ved at slå alle deres skifter

Det hjalp ikke spor på problemet, men sad og ledte rundt på nettet efter en
løsning.
Jeg havde installeret en divx plugin til quicktime. Den blev fjernet, og nu
virker det hele igen.

mvh Thomas.

Fra : Lyrik

Dato : 12-02-08 22:29

Den 12.02.2008 kl. 22:10 skrev Thomas Askgaard Jørgensen
<taj@mail.dk.invalid>:

> [...]
> en
> løsning.
> Jeg havde installeret en divx plugin til quicktime. Den blev fjernet, og

Mystisk, men dejligt for dig! Tillykke!
Jeg har DivX installeret. Og XVID og Perian og x264. Min iMovie fungerer
alligevel?

--
Greetings from Jens "Lyrik" Bech.

Fra : Thomas Askgaard Jør~

Dato : 13-02-08 00:47

Lyrik wrote:

> Mystisk, men dejligt for dig! Tillykke!
> Jeg har DivX installeret. Og XVID og Perian og x264. Min iMovie fungerer
> alligevel?

Jeg havde en divx konverter installeret, og tror det var den der gjorde, at
jeg ikke kunne starte iMovie, men nu virker det hele uden problemer. Rigtig
dejligt.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 13-02-08 23:57

> [...]
> fejlmelding, men den åbner ikke, men kan se, at den optager rimelig meget
> processorkraft alligevel. Hvad kan der være galt?

Hvad siger /var/log/system.log ?