Airport Extreme
Fra : Palle Jensen

Dato : 06-02-08 14:21

Hejsan,

Jeg er i en irriterende situation. Jeg kunne godt tænke mig at røge på
trådløs net herhjemme. Airport Extreme skulle være basen.

Men jeg har før været wireless herhjemme hvor det ikke fungerede
optimalt. Det var med en alm. Linksys router, og jeg fandt aldrig ud af
hvad der egentlig var årsagen til problemet. Kvaliteten på linien
svingede op og ned. Jeg syntes jeg prøvede alt imellem himmel og jord.

Kom på et tidspunkt til den konklusion at det kunne være interferens
fra andre netværk i mit område. Bor på Frederiksberg og jeg har til
tider 10-15 netværk omkring mig.

Jeg forsøgte mig en del med at skifte kanal osv. Uden held.

Jeg er ikke meget for at at smide penge efter en Airport Extreme hvis
det ikke spiller.

Hvad vil I foreslå? Er det steder man kan låne og teste, eller vil man
kunne levere tilbage hvis skidtet ikke virker. I så fald vil det jo nok
ikke være Airportens skyld.

--
Venlig hilsen / Best regards
Palle Jensen

Fra : Steen

Dato : 06-02-08 14:58

On 2008-02-06 14:21:03 +0100, Palle Jensen
<laboratoriexGEORGE.W.BUSH@gmail.com> said:

> [...]
>
> Hvad vil I foreslå? Er det steder man kan låne og teste, eller vil man
> kunne levere tilbage hvis skidtet ikke virker. I så fald vil det jo nok

Jeg har haft en Linksys og to Airport Express'er.
Linksys'en fungerede aldrig optimalt - de to Express'er har til gengæld
altid kørt for fulde gardiner (med flere computere, Mac og PC,
tilkoblet).

Måske kunne du alliere dig med en ven der har en Airport, eller søge
en macbruger i nærheden, bare for at teste det.

Jeg kan ikke forestille mig der kunne være problemer, men ellers giver
butikkerne måske mulighed for at levere varen tilbage, hvis den ikke
virker.

Hvis du kan nøjes med en Express fremfor en Extreme, er der da penge at
spare

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 06-02-08 16:40

Palle Jensen <laboratoriexGEORGE.W.BUSH@gmail.com> wrote:

> Kom på et tidspunkt til den konklusion at det kunne være interferens
> fra andre netværk i mit område. Bor på Frederiksberg og jeg har til
> tider 10-15 netværk omkring mig.

Der er faktisk en god fidus i at bruge en Airport Extreme sammen med en
nyere Mac: De kan sættes op til at bruge 5GHz båndet i stedet for det
travle 2,4 GHz bånd hvor de fleste andre alm. trådløse genstande (PC,
telefon osv.) befinder sig.

--
Mvh Martin

Fra : KentBM

Dato : 09-02-08 19:30

Palle Jensen wrote:
> [...]
> 10-15 netværk omkring mig.
>
> Jeg forsøgte mig en del med at skifte kanal osv. Uden held.
Jeg havde pludselig en del problemer med min Airport Extreme Base indtil
jeg fandt ud, at AEB ikke kun bruge N-båndet (5Ghz), men var sat til B/G
og N. Jeg har også 10 - 15 netværk omkring min lejlighed.

Efter jeg ændrede den tilbage, så blev netværket fuldstændig stabilt
igen. Men til gengæld kan jeg så ikke logge på med min HTC.

Jeg husker ikke at have ændret indstillingen, men Apple kan vel ikke
finde på i bedste Microsoft manér at ændre indstillinger i forbindelse
med opdateringer?

--

Kent

Fra : Morten Lind

Dato : 09-02-08 20:58

KentBM <kentF_JERNmagnussen@aim.com> wrote:

> [...]
>
> Jeg husker ikke at have ændret indstillingen, men Apple kan vel ikke
> finde på i bedste Microsoft manér at ændre indstillinger i forbindelse

Hvis du ikke har ændret indstillingen i Airport-værktøj står den jo
automatisk til b/g - det er dig, der skal sætte den til _kun_ n.

M.