/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
ADSL
#NavnPoint
BjarneD 1827
severino 1802
pallebhan.. 1510
srhansen 1200
Per.Frede.. 1168
e.c 970
Nordsted1 720
strarup 690
ostemanden 657
10  CLAN 640
Fullrate nede - totalt?
Fra : Frans Meyer


Dato : 16-02-08 12:17

Hej!

Er Fullrate nede - totalt?

Jeg ved fra fam. og venner at de er offline på Venterbro, Østerbro og
Hellerup - og www.fullrate.dk svare heller ikke...

vh
Frans




 
 
Kim Nielsen - 8230 (16-02-2008)
Kommentar
Fra : Kim Nielsen - 8230


Dato : 16-02-08 12:22

samme i århus
været nede hele morgenen

må være noget centralt hos dem der er gået ned

mvh
Kim Nielsen

"Frans Meyer" <fm@_meyer.dk> skrev i meddelelsen
news:47b6c65e$0$90275$14726298@news.sunsite.dk...
> Hej!
>
> Er Fullrate nede - totalt?
>
> Jeg ved fra fam. og venner at de er offline på Venterbro, Østerbro og
> Hellerup - og www.fullrate.dk svare heller ikke...
>
> vh
> Frans
>
>
>


Frans Meyer (16-02-2008)
Kommentar
Fra : Frans Meyer


Dato : 16-02-08 12:29

"Kim Nielsen - 8230" <kn@plana.dk> skrev i en meddelelse
news:47b6c755$0$2106$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> må være noget centralt hos dem der er gået ned

dvs. "single point of failure" - det er jo ret bekymrende.....



Asbjorn Hojmark (16-02-2008)
Kommentar
Fra : Asbjorn Hojmark


Dato : 16-02-08 13:51

On Sat, 16 Feb 2008 12:29:27 +0100, "Frans Meyer" <fm@_meyer.dk>
wrote:

>> må være noget centralt hos dem der er gået ned

> dvs. "single point of failure" - det er jo ret bekymrende.....

Tja, men det er billigt. Man får hvad man betaler for, ikke ret meget.

-A
--
Hvis du bruger et anti-spam program, der spammer os andre i hvert
eneste indlæg, ser jeg ikke dine indlæg. Jeg filtrerer dem bort.

Hauge (16-02-2008)
Kommentar
Fra : Hauge


Dato : 16-02-08 13:50

Asbjorn Hojmark wrote:
> Tja, men det er billigt. Man får hvad man betaler for, ikke ret meget.

Det må man ikke sige, det er kun når det er lavprissupermarkeder og lign.,
det er "lovligt" at offentliggøre..

/Hauge



Frans Meyer (16-02-2008)
Kommentar
Fra : Frans Meyer


Dato : 16-02-08 14:06

"Asbjorn Hojmark" <Asbjorn@Hojmark.ORG> skrev i en meddelelse
news:m0ndr3hst4rrj6mtas8o1ekdo8t316jjqa@hojmark.net...
> On Sat, 16 Feb 2008 12:29:27 +0100, "Frans Meyer" <fm@_meyer.dk>
> wrote:
>
>> dvs. "single point of failure" - det er jo ret bekymrende.....
>
> Tja, men det er billigt. Man får hvad man betaler for, ikke ret meget.

Er det nu helt sådan?

fx:

http://erhverv.tdc.dk/publish.php?id=15334

50048/5056 kbps. 599,- = 11,- pr, Mbps i DL.

http://www.fullrate.dk/produkter/prisliste_bredbaand.php

20/1 Mbps 279,- = 13,95 pr. Mbps i DL.

begge ex. moms.

Ergo må jeg forvente oftere nedetid på TDC produktet - fordi det er
billigere....!?

Med alt muligt respekt for fullrate's produkt - så anser jeg TDC
infrastruktur for at være en klasse højre...

mvh
Frans



Asbjorn Hojmark (16-02-2008)
Kommentar
Fra : Asbjorn Hojmark


Dato : 16-02-08 14:14

On Sat, 16 Feb 2008 14:05:47 +0100, "Frans Meyer" <fm@_meyer.dk>
wrote:

>>> dvs. "single point of failure" - det er jo ret bekymrende.....

>> Tja, men det er billigt. Man får hvad man betaler for, ikke ret meget.

> Er det nu helt sådan?

I hele træskolængder, ja.

-A
--
Hvis du bruger et anti-spam program, der spammer os andre i hvert
eneste indlæg, ser jeg ikke dine indlæg. Jeg filtrerer dem bort.

Asbjorn Hojmark (16-02-2008)
Kommentar
Fra : Asbjorn Hojmark


Dato : 16-02-08 14:19

On Sat, 16 Feb 2008 14:05:47 +0100, "Frans Meyer" <fm@_meyer.dk>
wrote:

> http://erhverv.tdc.dk/publish.php?id=15334
>
> 50048/5056 kbps. 599,- = 11,- pr, Mbps i DL.
>
> http://www.fullrate.dk/produkter/prisliste_bredbaand.php
>
> 20/1 Mbps 279,- = 13,95 pr. Mbps i DL.

PS: Forbindelsen hos Fullrate er inkl. 'flatrate' telefoni, så det
giver ikke mening at omregne prisen i kr/Mbps.

-A
--
Hvis du bruger et anti-spam program, der spammer os andre i hvert
eneste indlæg, ser jeg ikke dine indlæg. Jeg filtrerer dem bort.

Frans Meyer (16-02-2008)
Kommentar
Fra : Frans Meyer


Dato : 16-02-08 14:26

"Asbjorn Hojmark" <Asbjorn@Hojmark.ORG> skrev i en meddelelse
news:oeodr3tuar5rss8br04fqkooae4b0b4vvv@hojmark.net...

> PS: Forbindelsen hos Fullrate er inkl. 'flatrate' telefoni, så det
> giver ikke mening at omregne prisen i kr/Mbps.

I træskolængder er det jo uden betydning....



Hauge (16-02-2008)
Kommentar
Fra : Hauge


Dato : 16-02-08 14:29

Frans Meyer wrote:
> I træskolængder er det jo uden betydning....

Ja for det er åbenbart den måleenhed som FR bruger, og folk i træsko der
holder det kørende..

/Hauge



Asbjorn Hojmark (16-02-2008)
Kommentar
Fra : Asbjorn Hojmark


Dato : 16-02-08 14:54

On Sat, 16 Feb 2008 14:28:59 +0100, "Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk>
wrote:

> Ja for det er åbenbart den måleenhed som FR bruger, og folk i træsko
> der holder det kørende..

Så så! Der er jo ingen grund til at blive perfid.

-A
--
Hvis du bruger et anti-spam program, der spammer os andre i hvert
eneste indlæg, ser jeg ikke dine indlæg. Jeg filtrerer dem bort.

Hauge (16-02-2008)
Kommentar
Fra : Hauge


Dato : 16-02-08 15:48

Asbjorn Hojmark wrote:
> Så så! Der er jo ingen grund til at blive perfid.

Undskyld, sandaler.

/Hauge



Frank Damgaard (16-02-2008)
Kommentar
Fra : Frank Damgaard


Dato : 16-02-08 14:53

Asbjorn Hojmark skrev:
> On Sat, 16 Feb 2008 12:29:27 +0100, "Frans Meyer" <fm@_meyer.dk>
> wrote:
>
>>> må være noget centralt hos dem der er gået ned
>
>> dvs. "single point of failure" - det er jo ret bekymrende.....
>
> Tja, men det er billigt. Man får hvad man betaler for, ikke ret meget.


Og det er vel også ok, internet+telefoni der virker det meste
af tiden, og mobiltelefonen som man har er jo også anvendeligsom
reserve for IP-telefonien.
Jeg syntes ikke det er merprisen værd for lidt større oppetid.

Sidst jeg havde så lang nedetid var sidste år da DONG/Nesa tabte
strømmen til den nordlige del af kommunen en hel aften...

Men fullrate har nogle punkter de bør ovrerveje at forbedre:

1) www.fullrate.dk fungerede indtil ca. 9:45 da min internet forsvandt
men telefoni døde allewrede ca. 9:00, og driftsinfo på www.fullrate.dk
virkede på det tidspunkt ikke, da sql serveren driftsinfo anvender
øjensynlig også befinder sig på det "strømløse" område
Så på www.fullrate.dk bør der være mulighed for at indlægge
seneste "driftsinfo" direkte i HTML/tekst på serveren. (KISS)


2) de to dns server som fullrate anvender står også hos fullrate, det betød
at selv internet over mobil ikke virkdede da telia's DNS server ikke kunne
få IP adresse på www.fullrate.dk
Fullrate burde overveje at lave en aftale om på ekstra DNS entry på
en DNS server ude byen.



Asbjorn Hojmark (16-02-2008)
Kommentar
Fra : Asbjorn Hojmark


Dato : 16-02-08 15:03

On Sat, 16 Feb 2008 14:53:10 +0100, Frank Damgaard
<frank_news@milpent.dk> wrote:

>> Man får hvad man betaler for, ikke ret meget.

> Og det er vel også ok, internet+telefoni der virker det meste af
> tiden, og mobiltelefonen som man har er jo også anvendelig som
> reserve for IP-telefonien.

Jeg sagde ikke, at produktet er *for* billigt eller er Dårligt(TM).

Jeg gjorde blot opmærksom på, at der (også i dette tilfælde) er en
grad af sammenhæng mellem pris og kvalitet... hvilket vel ikke er
særlig overraskende.

-A
(Der selv er Fullrate-kunde)
--
Hvis du bruger et anti-spam program, der spammer os andre i hvert
eneste indlæg, ser jeg ikke dine indlæg. Jeg filtrerer dem bort.

ebbe (17-02-2008)
Kommentar
Fra : ebbe


Dato : 17-02-08 19:20


"Asbjorn Hojmark" <Asbjorn@Hojmark.ORG> skrev i en meddelelse
news:10rdr39b9tdic14839n45sn2h9pkok8ms5@hojmark.net...
> On Sat, 16 Feb 2008 14:53:10 +0100, Frank Damgaard
> <frank_news@milpent.dk> wrote:
>
>>> Man får hvad man betaler for, ikke ret meget.
>
>> Og det er vel også ok, internet+telefoni der virker det meste af
>> tiden, og mobiltelefonen som man har er jo også anvendelig som
>> reserve for IP-telefonien.
>
> Jeg sagde ikke, at produktet er *for* billigt eller er Dårligt(TM).
>
> Jeg gjorde blot opmærksom på, at der (også i dette tilfælde) er en
> grad af sammenhæng mellem pris og kvalitet... hvilket vel ikke er
> særlig overraskende.
>
hmm udfald af den slags er sjældne, også hos fullrate. Det er jo sjældent et
alle nødløsninger bliver testet samtidig. Lidt ligesom det er sjældent et
spof fiberkabel bliver gravet over hos tdc, men det sker (husker en
situation hvor al indgående telefoni til sygehuse på Sydsjælland blev
afbrudt pga en fibersprængning mellem Næstved og Køge)

Du kan ikke alene måle kvaliteten på, hvor stort et nedbrud er. Du må også
kigge på, hvor meget selskabet lærer af sine nedbrud. ('næste gang' svigter
nødstrømmen formentlig ikke - på alle stederne)

ebbe

NB jeg har det altså langt bedre - også mht service - hos fullrate end jeg
nogensinde har haft det hos tdc.



Asbjorn Hojmark (18-02-2008)
Kommentar
Fra : Asbjorn Hojmark


Dato : 18-02-08 15:19

On Sun, 17 Feb 2008 19:20:23 +0100, "ebbe" <ebbexxx@xxxamara.dk>
wrote:

> hmm udfald af den slags er sjældne, også hos fullrate. Det er jo sjældent
> et alle nødløsninger bliver testet samtidig.

Fullrate har placeret alle deres æg i én kurv, nemlig ét datacenter,
som de har lejet sig ind i til alt deres centrale udstyr. Det sted har
selvfølgelig redundant strøm, men det virkede altså ikke.

> ('næste gang' svigter nødstrømmen formentlig ikke - på alle stederne)

Det var ikke et 'uheld', at de var nede. De var nede, fordi de havde
truffet et (forhåbentligt bevidst) valg om, at det var Godt Nok(TM) at
have alt centralt udstyr placeret ét sted.

-A
--
Hvis du bruger et anti-spam program, der spammer os andre i hvert
eneste indlæg, ser jeg ikke dine indlæg. Jeg filtrerer dem bort.

Jørgen Dalgaard (16-02-2008)
Kommentar
Fra : Jørgen Dalgaard


Dato : 16-02-08 13:07

On Sat, 16 Feb 2008 12:21:52 +0100, "Kim Nielsen - 8230" <kn@plana.dk>
wrote:

>samme i århus
>været nede hele morgenen
>
>må være noget centralt hos dem der er gået ned
>
>mvh
>Kim Nielsen

Så er jeg på igen - Århus S...

Mvh. Jørgen

Hauge (16-02-2008)
Kommentar
Fra : Hauge


Dato : 16-02-08 12:29

Frans Meyer wrote:
> Er Fullrate nede - totalt?

De har vel ikke råd til at betale strømmen, så de holder vel lukket i
weekenderne. Men ok, de er jo også billige, så gør det noget?

/Hauge



Kristian Borghus Nie~ (16-02-2008)
Kommentar
Fra : Kristian Borghus Nie~


Dato : 16-02-08 12:36

"Frans Meyer" <fm@_meyer.dk> skrev i en meddelelse
news:47b6c65e$0$90275$14726298@news.sunsite.dk...
> Hej!
>
> Er Fullrate nede - totalt?
>
> Jeg ved fra fam. og venner at de er offline på Venterbro, Østerbro og
> Hellerup - og www.fullrate.dk svare heller ikke...
>
> vh
> Frans
>


Hej

Hørsketten(et datacenter) har mistet strømmen. Derfor er der ingen
forbindelse(heller ikke her i Holstebro og Silkeborg).

Der arbejdes nok på problemet.

/Kristian



thomas.skydt@gmail.c~ (16-02-2008)
Kommentar
Fra : thomas.skydt@gmail.c~


Dato : 16-02-08 05:10

On 16 Feb., 12:35, "Kristian Borghus Nielsen" <krist...@cyber4all.com>
wrote:
> "Frans Meyer" <fm@_meyer.dk> skrev i en meddelelsenews:47b6c65e$0$90275$14726298@news.sunsite.dk...
>
> > Hej!
>
> > Er Fullrate nede - totalt?
>
> > Jeg ved fra fam. og venner at de er offline på Venterbro, Østerbro og
> > Hellerup - ogwww.fullrate.dksvare heller ikke...
>
> > vh
> > Frans
>
> Hej
>
> Hørsketten(et datacenter) har mistet strømmen. Derfor er der ingen
> forbindelse(heller ikke her i Holstebro og Silkeborg).
>
> Der arbejdes nok på problemet.
>
> /Kristian

Ok Fullrate har været nede i slagelse siden kl 10.00 har også talt med
en fra nørrebro hvis linie også er død!
Kunne være rart med sms ang. problemet som de normalt gør. Men har
intet hørt var ved at flippe helt ud efter 2timers fejl søgning.

/Thomas

Jesper Nielsen (16-02-2008)
Kommentar
Fra : Jesper Nielsen


Dato : 16-02-08 13:42

> Ok Fullrate har været nede i slagelse siden kl 10.00 har også talt med
> en fra nørrebro hvis linie også er død!
> Kunne være rart med sms ang. problemet som de normalt gør. Men har
> intet hørt var ved at flippe helt ud efter 2timers fejl søgning.

SMS er sendt - men det tager tid at sende så mange SMS'er.

--
Mvh. Jesper



Frans Meyer (16-02-2008)
Kommentar
Fra : Frans Meyer


Dato : 16-02-08 13:49


"Jesper Nielsen" <jn@nielsenit.invalid> skrev i en meddelelse
news:47b6da45$0$90266$14726298@news.sunsite.dk...

> SMS er sendt - men det tager tid at sende så mange SMS'er.

Kom først da strømmen var tilbage.... - så SMS systemet var vel på samme
location?

Virker som om alle æg er lagt i een kurv.... = "single point of failure"

mvh
Frans



Asbjorn Hojmark (16-02-2008)
Kommentar
Fra : Asbjorn Hojmark


Dato : 16-02-08 13:54

On Sat, 16 Feb 2008 12:35:51 +0100, "Kristian Borghus Nielsen"
<kristian@cyber4all.com> wrote:

> Hørsketten (et datacenter) har mistet strømmen.

Hvad mener du helt præcist med det?

Der er masser af udstyr på Hørskætten (hos GC), der *ikke* har været
nede, så at sige, at 'Hørskætten har mistet strømmen' er noget sludder

-A
--
Hvis du bruger et anti-spam program, der spammer os andre i hvert
eneste indlæg, ser jeg ikke dine indlæg. Jeg filtrerer dem bort.

Jesper Nielsen (18-02-2008)
Kommentar
Fra : Jesper Nielsen


Dato : 18-02-08 13:40

> Der er masser af udstyr på Hørskætten (hos GC), der *ikke* har været
> nede, så at sige, at 'Hørskætten har mistet strømmen' er noget sludder

Jeg lader mig fortælle, at "kun" Hal 3 var berørt af strømafbrydelsen.

--
Mvh. Jesper



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177577
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409071
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste