|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | TDC-kampagner Fra : Ole C
 | 
 Dato :  09-02-08 01:53
 | 
 |  | 
 
            Til almindelig oplysning:
http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2008/02/08/075001.htm Læg mærke til at det drejer sig om TDC's "almindelige" 
 bredbåndsabonnement.
 Hvis man abonnerer på TDC's Bredbånd City er tonen en ganske anden.
 Jeg har netop haft en større disput om kampagnetilbuddet dér, hvor man 
 pt. kan få 8 Mbit incl. fri telefoni for 389 kr. om måneden. Ikke kun i 
 en begrænset tid, men som permanent pris.
 I begyndelsen var der ikke anført noget forbehold for folk der i 
 forvejen er kunder hos Bredbånd City, men for en sikkerheds skyld 
 rettede jeg alligevel henvendelse til TDC for at høre, om jeg som fast 
 kunde også ville få glæde af det tilbud. Det blev jeg højtideligt lovet, 
 men alligevel nægter TDC nu give mig samme favorable pris, men belønner 
 en fast kunde gennem snart mange år med at opkræve 468 kr. for den 
 nøjagtig samme kombination af bredbånd og telefoni.
 -- 
 vh
 Ole C 
            
             |  |  | 
  Klaus D. Mikkelsen (09-02-2008) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen
 | 
 Dato :  09-02-08 07:53
 | 
 |  |  |  |  | 
  Ole C (09-02-2008) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ole C
 | 
 Dato :  09-02-08 12:41
 | 
 |  | 
 
            Klaus D. Mikkelsen skrev blandt andet:
 > Vel og mærke en 4Mbit/256kbit.
 >
 > Mage til ubalancerede hastigheder skal man da se langt efter....
 Nu er det jo ikke lige det der er pointen md indlægget - men i øvrigt er 
 downloadhastigheden den vigtigste for langt de fleste brugere.
 > Klaus (der overvejer om han skal opgradere fra sin 512/128 linje)
 Ja, det lyder som om det er på tide    -- 
 vh
 Ole C 
            
             |  |  | 
   Klaus D. Mikkelsen (09-02-2008) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen
 | 
 Dato :  09-02-08 13:04
 | 
 |  |  |  |  | 
  Mads (09-02-2008) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mads
 | 
 Dato :  09-02-08 09:33
 | 
 |  | 
 
            On Sat, 9 Feb 2008 01:52:37 +0100, "Ole C" <ocl@FJERNtdcadsl.dk>
 wrote:
 >Til almindelig oplysning:
 >
 >http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2008/02/08/075001.htm >
 >Læg mærke til at det drejer sig om TDC's "almindelige" 
 >bredbåndsabonnement.
 >
 >Hvis man abonnerer på TDC's Bredbånd City er tonen en ganske anden.
 >Jeg har netop haft en større disput om kampagnetilbuddet dér, hvor man 
 >pt. kan få 8 Mbit incl. fri telefoni for 389 kr. om måneden. Ikke kun i 
 >en begrænset tid, men som permanent pris.
 >I begyndelsen var der ikke anført noget forbehold for folk der i 
 >forvejen er kunder hos Bredbånd City, men for en sikkerheds skyld 
 >rettede jeg alligevel henvendelse til TDC for at høre, om jeg som fast 
 >kunde også ville få glæde af det tilbud. Det blev jeg højtideligt lovet, 
 >men alligevel nægter TDC nu give mig samme favorable pris, men belønner 
 >en fast kunde gennem snart mange år med at opkræve 468 kr. for den 
 >nøjagtig samme kombination af bredbånd og telefoni.
 Hvis du bestiller det som en ny forbindelse kan TDC godt finde 
 ud af at lave det om.     mvh Mads
            
             |  |  | 
  Ole C (09-02-2008) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ole C
 | 
 Dato :  09-02-08 12:43
 | 
 |  | 
 
            Mads skrev blandt andet:
 > Hvis du bestiller det som en ny forbindelse kan TDC godt finde
 > ud af at lave det om.     Ikke via nettet - der får man ikke muligheden.
 -- 
 vh
 Ole C 
            
             |  |  | 
   Mads (09-02-2008) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mads
 | 
 Dato :  09-02-08 19:09
 | 
 |  | On Sat, 9 Feb 2008 12:42:55 +0100, "Ole C" <ocl@FJERNtdcadsl.dk>
 wrote:
 
 >Ikke via nettet - der får man ikke muligheden.
 
 Nej ikke direkte. Man bestiller bare den nye forbindelse
 selvom man har en i forvejen og vupti får man sat
 prisen ned på den eksistrerende. Underlig fremgangsmåde,
 men det virkede her.
 
 
 |  |  | 
    Ole C (09-02-2008) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ole C
 | 
 Dato :  09-02-08 21:54
 | 
 |  | 
 
            Mads skrev blandt andet:
 > Man bestiller bare den nye forbindelse
 > selvom man har en i forvejen og vupti får man sat
 > prisen ned på den eksistrerende. Underlig fremgangsmåde,
 > men det virkede her.
 Så prøv for sjov skyld igen (- du behøver jo ikke gå hele vejen)     Man skal jo opgive sit EM- eller telefonnummer og derefter om man har et 
 telefonabonnement hos en anden udbyder - og når man siger nej til det, 
 får man IKKE kampagnetilbudet.
 Så hvad har du gjort?
 -- 
 vh
 Ole C 
            
             |  |  | 
  Peter Brandt Nielsen (09-02-2008) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Peter Brandt Nielsen
 | 
 Dato :  09-02-08 18:42
 | 
 |  | 
 
            Ole C skrev:
 > Til almindelig oplysning:
 >
 > http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2008/02/08/075001.htm Er der nogen, der forstår detaljerne?
 "Men de loyale kunder har altså ikke fået at vide, at der er udsigt 
 til lavere priser eller hurtigere internet.
 - Fordi vi ikke kan tage den beslutning for kunderne, har vi valgt, at 
 de skal ringe til os, siger René Brøchner og påpeger, at TDC hellere 
 end gerne vil belønne sine loyale kunder.
 - Men fordi vi har en dominerende stilling, er vi underlagt 
 begrænsninger i konkurrenceloven i forhold til at stille loyale kunder 
 bedre."
 Jeg kan forstå, hvis det handler om at have lavere priser for loyale 
 kunder end for nye, eller hvis det kræver en ændring i hastigheden at 
 benytte tilbuddet - men hvorfor kan TDC ikke tage den beslutning for 
 en kunde at sætte prisen på hans forbindelse ned?
 -- 
 Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk |  |  | 
  Ole C (09-02-2008) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ole C
 | 
 Dato :  09-02-08 21:45
 | 
 |  | Peter Brandt Nielsen skrev blandt andet:
 
 
 > Er der nogen, der forstår detaljerne?
 
 Det er meget enkelt:
 TDC fortsætter med at kræve den højere pris, medmindre du selv opdager
 at den er blevet sænket.
 
 --
 vh
 Ole C
 
 
 
 |  |  | 
   Annette (10-02-2008) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Annette
 | 
 Dato :  10-02-08 00:27
 | 
 |  | > Det er meget enkelt:
 > TDC fortsætter med at kræve den højere pris, medmindre du selv opdager at
 > den er blevet sænket.
 >
 > --
 > vh
 > Ole C
 
 Ja, og når man så selv opdager prisfald og ringer til TDC, så kan man ikke
 lige få den pris, men de tilbød mig en anden, der var højere hastighed og
 lavere pris, end jeg fik i forvejen. Jeg spørger om der så er ny
 bindingsperiode eller det koster noget at lave om....Nej er svaret.
 Jeg får også min forhøjede hastighed, men næste regning lyder på næsten
 100,- mere pr. mdr, end de lovede mig.
 Og da jeg ringer for at få det rettet, får jeg at vide, at det jeg "såkaldt"
 fik lovet slet ikke eksisterer, så det må jeg havde misforstået.
 Så jeg spørger igen, om det så er muligt bare at få det hele tilbage til det
 gamle uden ny binding eller omkostninger.
 Ja, er svaret, så det gør jeg.
 På næste regning er der to beløb på hver 100,- for at ændre hastigheden 2
 gange...........det vil jeg selvfølgelig ikke betale, så nu skælder de og
 råber ad mig, hver gang jeg kontakter TDC, for alt hvad der er galt er
 tilsyneladende min skyld.
 
 Pas på med at tro på hvad TDC siger......det har kostet mig hundredevis af
 kroner. Selv det udstyr jeg har afleveret og fået kvittering på bliver jeg
 bonnet for, selv om jeg indsender kopi af kvittering.....jeg ser adrig mine
 penge.....
 
 Og det er sket mange gange de sidste 6 mdr.
 
 De er lige til Kontant.
 
 Annette
 
 
 
 
 |  |  | 
    Ole C (10-02-2008) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ole C
 | 
 Dato :  10-02-08 02:13
 | 
 |  | Annette skrev blandt andet:
 
 > På næste regning er der to beløb på hver 100,- for at ændre
 > hastigheden 2 gange...........det vil jeg selvfølgelig ikke betale,
 
 Og det skal du da i hvert fald heller ikke, da TDC meget klart skriver,
 at "du kan skifte hastighed lige så ofte du vil og gebyrfrit".
 Jeg mener det var noget IT-styrelsen fik gennemtrumfet for nogle år
 siden.
 
 --
 vh
 Ole C
 
 
 
 |  |  | 
  Oros aka. Rasmus Jen~ (11-02-2008) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Oros aka. Rasmus Jen~
 | 
 Dato :  11-02-08 15:21
 | 
 |  | 
 "Ole C" <ocl@FJERNtdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
 news:47acf955$0$2101$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 <snip om loyale faste kunder der ikke får samme favorable pris>
 
 Sådan har aviserne jo gjort længe? Jeg husker da selv da jeg havde et svagt
 øjeblik dengang i starten hvor aviserne begyndte på det dejlige med at ringe
 til uforvarende folk hjemme i privaten for at prakke dem et avisabonnement
 på. Der var det pænt nederen at få fat i folk der rent faktisk allerede
 abonnerede på selvsamme avis, for så skulle man pludselig til at forklare
 hvorfor netop DE ikke kunne få avisen til samme pris fordi de allerede var
 abonnenter. Det var pænt "suk". Men der var der intet at gøre. Folk skulle
 have været uden abonnement i x antal måneder for at kunne hoppe på den igen
 til kampagnepris. Det er omkring 10 år siden jeg havde den fornøjelse som
 studiejob.
 
 --
 Rasmus Jensen, Amager (lergravsparken)
 mail på 2 x oros adskildt af @ og endelsen .dk
 
 
 
 |  |  | 
  Ole C (11-02-2008) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ole C
 | 
 Dato :  11-02-08 16:12
 | 
 |  | Oros aka. Rasmus Jensen skrev blandt andet:
 
 > Sådan har aviserne jo gjort længe?
 
 For aviserne plejer der vist at være tale om en begrænset periode med
 lav pris - og derefter skal man så i princippet betale den fulde pris.
 De smarte har så fundet ud af at skifte frem og tilbage mellem
 abonnementerne, så de hele tiden har en billig avis.
 Det der forarger mig ved TDC's kampagne er, at man helt åbenlyst giver
 nye kunder en PERMANENT lav pris for et produkt, som en fast, trofast
 kunde skal betale 79 kr. mere for pr. måned.
 
 --
 vh
 Ole C
 
 
 
 |  |  | 
   Klaus D. Mikkelsen (11-02-2008) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen
 | 
 Dato :  11-02-08 17:20
 | 
 |  | 
 
            Ole C skriver:
 > 
 > Det der forarger mig ved TDC's kampagne er, at man helt åbenlyst giver
 > nye kunder en PERMANENT lav pris for et produkt, som en fast, trofast
 > kunde skal betale 79 kr. mere for pr. måned.
 Med mindre at man selv beder om at få den nye pris.... Det tager under 5
 minutter, har lige selv fået det gjort:
 :: Du taler med Kristof ::
 Velkommen til kunderådgivningen.
 Kristof siger: Hej og velkommen. Hvad kan jeg hjælpe med?
 Du siger: I kører lige nu tilbud på 4Mbit linje til 199/md, hvor også
 gamel kunde kan komme over. Er
 det en permanent pris, eller et tidsbegrænset tilbud, så prisen stiger
 igen om eksemplevis 6 måneder ?
 Kristof siger: Det er permanent
 Du siger: okay, så tror jeg at jeg hellere må se at få opgraderet min
 nuværende 512/128 linje til en
 4Mbit for 40 kr ekstra om måneden.
 Kristof siger: Hvad er dit tlf nr ? så kan jeg evt. gøre det for dig
 Du siger: xxxxxxx
 Kristof siger: Skal jeg sætte det i gang for dig?
 Du siger: Ja tak. Så er jeg fri for at skulle indtaste det selv.
 Kristof siger: Oki så er det bestilt. du modtager en bekræftigelse
 onsdag/torsdag
 Du siger: Takker, fortsat god arbejdsdag.....
 Klaus
 -- 
   Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk   Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
                 http://home6.inet.tele.dk/moppe |  |  | 
    Ole C (11-02-2008) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ole C
 | 
 Dato :  11-02-08 17:41
 | 
 |  | Klaus D. Mikkelsen skrev blandt andet:
 
 > Med mindre at man selv beder om at få den nye pris.... Det tager
 > under 5 minutter, har lige selv fået det gjort:
 >
 
 (klip lang forklaring)
 
 Hvis du nu læste det oprindelige indlæg, ville du vide at min klage
 drejer sig om Bredbånd City - og at det du har gjort, netop fremgår af
 det link der også var med i det oprindelige indlæg...
 
 --
 vh
 Ole C
 
 
 
 |  |  | 
     Klaus D. Mikkelsen (11-02-2008) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen
 | 
 Dato :  11-02-08 18:25
 | 
 |  | 
 
            Ole C skriver:
 > 
 > Hvis du nu læste det oprindelige indlæg, ville du vide at min klage
 > drejer sig om Bredbånd City - og at det du har gjort, netop fremgår af
 > det link der også var med i det oprindelige indlæg...
 Åååh, tilgiv mig, jeg har købt et bedre produkt, hvor servicen er i
 højsædet    Klaus
 -- 
   Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk   Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
                 http://home6.inet.tele.dk/moppe |  |  | 
      Ole C (11-02-2008) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ole C
 | 
 Dato :  11-02-08 20:22
 | 
 |  | 
 
            Klaus D. Mikkelsen skrev blandt andet:
 >
 > Åååh, tilgiv mig,
 Er gjort    > jeg har købt et bedre produkt, hvor servicen er i
 > højsædet    Åh - det skal du desværre nok ikke regne med at den er altid. Men det 
 referede forløb er fint.
 I øvrigt er jeg selv ved at skifte til samme løsning.
 -- 
 vh
 Ole C 
            
             |  |  | 
  Jesper Lund (11-02-2008) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jesper Lund
 | 
 Dato :  11-02-08 20:24
 | 
 |  | 
 
            Klaus D. Mikkelsen wrote:
 > Åååh, tilgiv mig, jeg har købt et bedre produkt, hvor servicen er i
 > højsædet    Så vidt jeg ved må BB City kunder også gerne ringe hvis de vil købe noget 
 af TDC, men de må ikke ringe for at spørge om opsætning af en pop3 konto 
 eller om deres aktuelle saldo (regningsspørgsmål).
 -- 
 Jesper Lund
            
             |  |  | 
 |  |