|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | ADSL og bredbåndstelefoni - hvad kan jeg s~ Fra : Annette
 | 
 Dato :  07-02-08 13:50
 | 
 |  | Jeg har på nuværende tidspunkt ADSL 2Mbit bredbånd + bredbåndstelefoni hos
 TDC (jeg bor på landet), og jeg skal bare væk derfra.
 
 Men jeg har tjekket Cybercity.....de kan ikke overflytte mit nuværende
 telefonnummer, jeg kan ikke købe et nyt, der hører til det område jeg bor i,
 og det vil jeg gerne have, selv om der egentlig ikke er noget der hedder det
 idag, Jeg kan kun vælge at få et nyt, jeg ikke er interesseret i.
 
 Tjekket Fullrate...de dækker ikke mit område.
 
 Tjekket Telia....de har ikke bredbåndstelefoni.
 
 Er der nogen der ved hvilken udbyder jeg overhovedet kan flytte til med både
 ADSL, bredbåndstelefoni, kan beholde mit telefonnummer, kan køre Outlook
 Express med email og nyhedsgrupper?
 
 Jeg kan overhovedet ikke finde ud af det her mere.
 
 Takker for hjælpen.
 
 Annette
 
 
 
 
 |  |  | 
  Niels Kristian Jense~ (07-02-2008) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Niels Kristian Jense~
 | 
 Dato :  07-02-08 14:18
 | 
 |  | "Annette" <lauses11@yahoo.dk> wrote in
 news:47aafdd1$0$2092$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:
 
 > Jeg har på nuværende tidspunkt ADSL 2Mbit bredbånd + bredbåndstelefoni
 > hos TDC (jeg bor på landet), og jeg skal bare væk derfra.
 
 Hvorfor dog det? For dyrt? For ringe talekvalitet? Ustabilt?
 
 Nå, men jeg har en løsning, som jeg er godt tilfreds med, se herunder.
 
 > Men jeg har tjekket Cybercity.....de kan ikke overflytte mit nuværende
 
 (klip)
 
 > Er der nogen der ved hvilken udbyder jeg overhovedet kan flytte til
 > med både ADSL, bredbåndstelefoni, kan beholde mit telefonnummer, kan
 > køre Outlook Express med email og nyhedsgrupper?
 
 Jeg gjorde følgende:
 
 Cybercity Solo (hastighed efter dine krav)
 
 Unotel IP-telefoni (de kan godt "portere" dit gamle nummer, dvs. du
 beholder det du har), køb en adapter til din go'e gamle telefon hos dem.
 
 Det virker, forudsat at du kræver at få en router fra Cybercity, der
 hedder:
 
 ZyXEL 660R-61
 ZyNOS F/W Version: V3.40(SH.3) | 07/31/2007
 SIP ALG skal være slået FRA ved levering fra Cybercity
 
 
 Det har kørt med "nul huller" i lidt over 2 måneder her hos mig.
 
 Mvh. NKJensen
 
 
 |  |  | 
  Annette (07-02-2008) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Annette
 | 
 Dato :  07-02-08 20:35
 | 
 |  | 
 "Niels Kristian Jensen" <nkj@internetDYTgruppen.dk> skrev i en meddelelse
 news:47ab04fa$0$90273$14726298@news.sunsite.dk...
 > "Annette" <lauses11@yahoo.dk> wrote in
 > news:47aafdd1$0$2092$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:
 >
 >> Jeg har på nuværende tidspunkt ADSL 2Mbit bredbånd + bredbåndstelefoni
 >> hos TDC (jeg bor på landet), og jeg skal bare væk derfra.
 >
 > Hvorfor dog det? For dyrt? For ringe talekvalitet? Ustabilt?
 
 Jeg vil flytte fordi de har fyldt mig med løgn og bøvl i snart 6 mdr. så det
 er blevet en ufattelig dyr fornøjelse, og deres egne medarbejdere kan
 overhovedet ikke finde ud af, hvad mine regninger betyder. De skylder mig
 rigtig mange penge, som jeg sikkert bare må vinke farvel til.
 
 >
 > Nå, men jeg har en løsning, som jeg er godt tilfreds med, se herunder.
 >
 >> Men jeg har tjekket Cybercity.....de kan ikke overflytte mit nuværende
 >
 > (klip)
 >
 >> Er der nogen der ved hvilken udbyder jeg overhovedet kan flytte til
 >> med både ADSL, bredbåndstelefoni, kan beholde mit telefonnummer, kan
 >> køre Outlook Express med email og nyhedsgrupper?
 >
 > Jeg gjorde følgende:
 >
 > Cybercity Solo (hastighed efter dine krav)
 >
 > Unotel IP-telefoni (de kan godt "portere" dit gamle nummer, dvs. du
 > beholder det du har), køb en adapter til din go'e gamle telefon hos dem.
 >
 > Det virker, forudsat at du kræver at få en router fra Cybercity, der
 > hedder:
 >
 > ZyXEL 660R-61
 > ZyNOS F/W Version: V3.40(SH.3) | 07/31/2007
 > SIP ALG skal være slået FRA ved levering fra Cybercity
 >
 >
 > Det har kørt med "nul huller" i lidt over 2 måneder her hos mig.
 >
 
 OK.....takker
 
 Annette
 
 
 
 
 |  |  | 
   Klaus D. Mikkelsen (07-02-2008) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen
 | 
 Dato :  07-02-08 20:43
 | 
 |  | 
 
            Annette skriver:
 > 
 > Jeg vil flytte fordi de har fyldt mig med løgn og bøvl i snart 6 mdr.
 Om ?
 > så det
 > er blevet en ufattelig dyr fornøjelse, og deres egne medarbejdere kan
 > overhovedet ikke finde ud af, hvad mine regninger betyder. De skylder mig
 > rigtig mange penge, som jeg sikkert bare må vinke farvel til.
 Snup en tur med ekstrabladet....
 
 Klaus
 -- 
   Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk   Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
                 http://home6.inet.tele.dk/moppe |  |  | 
  Ole C (07-02-2008) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ole C
 | 
 Dato :  07-02-08 19:29
 | 
 |  | Annette skrev blandt andet:
 
 > Jeg har på nuværende tidspunkt ADSL 2Mbit bredbånd +
 > bredbåndstelefoni hos TDC (jeg bor på landet), og jeg skal bare væk
 > derfra.
 > Men jeg har tjekket Cybercity.....de kan ikke overflytte mit nuværende
 > telefonnummer,
 
 Jo, hvis du konvertere din ip-telefoni til almindelig PSTN hos TDC, så
 kan Cybercity godt overføre det.
 Lyder kluntet, men det er den forklaring jeg har fået fra Cybercity.
 Og jeg ved ikke hvor meget TDC tager for den ændring......
 
 --
 vh
 Ole C
 
 
 
 |  |  | 
  Annette (07-02-2008) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Annette
 | 
 Dato :  07-02-08 20:36
 | 
 |  | 
 > Jo, hvis du konvertere din ip-telefoni til almindelig PSTN hos TDC, så
 > kan Cybercity godt overføre det.
 > Lyder kluntet, men det er den forklaring jeg har fået fra Cybercity.
 > Og jeg ved ikke hvor meget TDC tager for den ændring......
 >
 > --
 > vh
 > Ole C
 
 Hvad betyder PSTN?
 
 
 
 
 |  |  | 
   Kerim Ellentoft (07-02-2008) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Kerim Ellentoft
 | 
 Dato :  07-02-08 20:42
 | 
 |  | "Annette" <lauses11@yahoo.dk>  skrev :
 
 >Hvad betyder PSTN?
 
 Ved jeg ikke lige, men det er almindelig gammeldags telefoni.
 --
 Kerim
 
 
 |  |  | 
    Andreas Plesner Jaco~ (07-02-2008) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Andreas Plesner Jaco~
 | 
 Dato :  07-02-08 21:31
 | 
 |  | On 2008-02-07, Kerim Ellentoft <kerim@mail.tele.invalid> wrote:
 >
 >>Hvad betyder PSTN?
 >
 > Ved jeg ikke lige, men det er almindelig gammeldags telefoni.
 
 Det er nu ikke helt rigtigt (og det er også brugt i en forkert
 sammenhæng i det tidligere indlæg).
 
 PSTN = Public Switched Telephone Network, altså det offentlige telenet,
 en term, der dækker både traditionel telefoni (POTS = Plain Old
 Telephone Service) og digital telefoni (ISDN = Integrated Services
 Digital Network).
 
 Med andre ord burde der nok have stået "POTS" i det indlæg.
 
 --
 Andreas
 
 
 |  |  | 
   Hans (07-02-2008) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Hans
 | 
 Dato :  07-02-08 20:47
 | 
 |  | Annette wrote:
 >> Jo, hvis du konvertere din ip-telefoni til almindelig PSTN hos TDC,
 >> så kan Cybercity godt overføre det.
 >> Lyder kluntet, men det er den forklaring jeg har fået fra Cybercity.
 >> Og jeg ved ikke hvor meget TDC tager for den ændring......
 >>
 >> --
 >> vh
 >> Ole C
 >
 > Hvad betyder PSTN?
 >
 Det betyder såmænd bare "Public Switched Telephone Network", hvor ISDN
 betyder "Integrated Service Digital Network".
 
 Hans
 
 
 
 
 |  |  | 
    Annette (07-02-2008) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Annette
 | 
 Dato :  07-02-08 21:48
 | 
 |  | 
 > Det betyder såmænd bare "Public Switched Telephone Network", hvor ISDN
 > betyder "Integrated Service Digital Network".
 >
 > Hans
 >
 Det vil sige,at det I fortæller mig er, at jeg skal skifte til "gammeldags"
 fastnettelefoni, før jeg kan skifte mit nuværende telefonnummer over til
 Cybercity som ip-telefoni eller hvad?
 
 Annette
 
 
 
 
 |  |  | 
     Ole C (07-02-2008) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ole C
 | 
 Dato :  07-02-08 22:52
 | 
 |  | Annette skrev blandt andet:
 
 > Det vil sige,at det I fortæller mig er, at jeg skal skifte til
 > "gammeldags" fastnettelefoni, før jeg kan skifte mit nuværende
 > telefonnummer over til Cybercity som ip-telefoni eller hvad?
 
 Ja, jeg har dette fra Cybercity:
 "Det er pt. ikke muligt for Cybercity at portere et telefonnummer fra
 andet ip-telefoni grundet tekniske årsager. Det du kan gøre, er at
 konvertere dit ip-telefoni til almindelig PSTN hos tdc, og så kan vi
 overføre det."
 
 --
 vh
 Ole C
 
 
 
 |  |  | 
      Fietsenmaker (08-02-2008) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Fietsenmaker
 | 
 Dato :  08-02-08 07:08
 | 
 |  | Ole C skrev:
 > Annette skrev blandt andet:
 >
 >> Det vil sige,at det I fortæller mig er, at jeg skal skifte til
 >> "gammeldags" fastnettelefoni, før jeg kan skifte mit nuværende
 >> telefonnummer over til Cybercity som ip-telefoni eller hvad?
 >
 > Ja, jeg har dette fra Cybercity:
 > "Det er pt. ikke muligt for Cybercity at portere et telefonnummer fra
 > andet ip-telefoni grundet tekniske årsager. Det du kan gøre, er at
 > konvertere dit ip-telefoni til almindelig PSTN hos tdc, og så kan vi
 > overføre det."
 >
 Jeg har stor fornøjelse af Tellio. For 82,50 pr. måned kan man ringe i
 Danmark, sverige, norge, tyskland og holland uden yderligere regning.
 Har haft det i et ½ år uden problemer. Det er selvfølgeligt rigtig
 interessant hvis man man har nogen i de ovennævnte lande.
 Det som jeg kan lide er at man på internet kan se om der er nogen som
 har ringet mens man var hjemmefra.
 
 
 |  |  | 
       Annette (08-02-2008) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Annette
 | 
 Dato :  08-02-08 12:25
 | 
 |  | 
 "Fietsenmaker" <fietsen@maker.com> skrev i en meddelelse
 news:47abf1bc$0$99017$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
 
 >>
 > Jeg har stor fornøjelse af Tellio. For 82,50 pr. måned kan man ringe i
 > Danmark, sverige, norge, tyskland og holland uden yderligere regning.
 > Har haft det i et ½ år uden problemer. Det er selvfølgeligt rigtig
 > interessant hvis man man har nogen i de ovennævnte lande.
 > Det som jeg kan lide er at man på internet kan se om der er nogen som har
 > ringet mens man var hjemmefra.
 
 Jeg kan se at Tellio har en samarbejdspartner til Bredbånd Internet som
 hedder Vestnet.dk....har du bredbånd her eller kender I noget til dem?
 
 Annette
 
 
 
 
 |  |  | 
  Jesper Nielsen (16-02-2008) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jesper Nielsen
 | 
 Dato :  16-02-08 13:08
 | 
 |  | > Jo, hvis du konvertere din ip-telefoni til almindelig PSTN hos TDC, så kan
 > Cybercity godt overføre det.
 > Lyder kluntet, men det er den forklaring jeg har fået fra Cybercity.
 > Og jeg ved ikke hvor meget TDC tager for den ændring......
 
 Lidt sent, men:
 Hvis du konverterer til POTS, skal du betale ca. 450 kr. til TDC, og du får
 en ny bindingsperiode på 6 måneder på dit telefoni.
 
 --
 Mvh. Jesper
 
 
 
 
 |  |  | 
 |  |