Teflon-stegepande
Fra : Martin V

Dato : 02-02-08 13:39

Hej alle ..
Er der nogen der har erfaringer med Teflon-stegepander , og deres
holdbarhed ? .. Jeg har en Teflon-stegepande , ( som jeg har haft i et par
år ) , som der nu er kommet nogle ridser i ;
Jeg har imidlertid hørt at der skulle ligge nogle giftstoffer gemt , nede i
ridserne , som bliver blandet med maden ; er det noget man bør tage
alvorligt ?? ..
-Martin

Fra : John

Dato : 03-02-08 21:57

"Martin V" <Vilhelmsen@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg har imidlertid hørt at der skulle ligge nogle giftstoffer gemt , nede
> i ridserne , som bliver blandet med maden ; er det noget man bør tage

Nej, det er noget vås.
Så længe teflon'en ikke falder af i flager, er der ingen sundhedsrisiko.

Mvh, Kim

Fra : Max

Dato : 03-02-08 22:06

Hej John

> Så længe teflon'en ikke falder af i flager, er der ingen
> sundhedsrisiko.

Der er vidst heller ingen sunhedsrisiko ved at det
flader af i flager.

--
Mvh Max

Fra : Martin V

Dato : 05-02-08 00:03

Mærkeligt .. Man kan ellers læse , rundt omkring på nettet ihvertfald , at
der skulle være giftstoffer gemt ..
-Martin

Fra : Max

Dato : 05-02-08 10:44

Hej Martin

> Mærkeligt .. Man kan ellers læse , rundt omkring på nettet ihvertfald
> , at der skulle være giftstoffer gemt ..

Prøv om du ikke kan finde artikler der fortæller om det.

--
Mvh Max

Fra : Jan Boegh

Dato : 07-02-08 12:05

Martin V skrev i 47a799b9$2$2089$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk dette:

> Mærkeligt .. Man kan ellers læse , rundt omkring på nettet ihvertfald
> , at der skulle være giftstoffer gemt ..

Der findes ikke den ting, man ikke kan finde belæg for på nettet.
Ville du acceptere at teflon skulle være ufarligt, hvis man kan finde
påstanden på nettet?

vh

Jan

--
Jan Bøgh | http://jan.boegh.net
In the beginning God made 'the light.' Shortly thereafter God made three big

Fra : Martin V

Dato : 06-02-08 02:24

Martin / Max skrev :

> Prøv om du ikke kan finde artikler der fortæller om det.

Jeg har bl.a. en side her ;
http://www.alun.dk/sund-raad-om-madlavning-der-holder-dig-sund.asp .. I
Afsnit 8. står der noget om teflon , om at man skal holde sig væk fra det ..
Ham fyren der skriver ( Alun Biggart hedder han ) , jeg ved selvfølgelig
ikke hvem han er , eller om han er troværdig .. Men hans sider handler om
sundhed og velvære ..
-Martin

Fra : Jan Boegh

Dato : 07-02-08 12:03

Martin V skrev i 47a90c81$1$2086$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk dette:

> [...]
> ved selvfølgelig ikke hvem han er , eller om han er troværdig .. Men
> hans sider handler om sundhed og velvære ..

....og er fyldt med en gang naturromantisk pseudovidenskab. Troværdigheden er
meget, meget lille.

vh
Jan

Panorama fra Grenen i kuling:
http://jan.boegh.net/Album/Danmark/Nordenfjords/Skagen/slides/Grenen.html

Fra : Max

Dato : 07-02-08 12:59

Hej Martin

> ved selvfølgelig ikke hvem han er , eller om han er troværdig .. Men
> hans sider handler om sundhed og velvære ..

Og om at sælge nogle produkter, han har også sjove ideer om
mikrobølgeovne, jeg vil ikke betragte hans meninger som værende
videnskabeligt funderet.

--
Mvh Max