vådrum og brugen af membraner deri!
Fra : Den Længste

Dato : 01-02-08 13:48

HEj Gruppe.

Jeg kan se at der er en del spørgsmål vedr. vandtætning af vådrum, og hvor
meget man skal tætte osv.
I min egenskab som murer arbejder jeg næsten ugentlig med badeværelser og
andre vådrum, så i kan lige få " my 50 cent"

Der er ikke noget lovkrav til at man skal bruge en vandtætningsmembran i
vådrum idag ifølge bygningsreglementet for småhuse! MEN et vådrum SKAL altid
udføres således at det er vandtæt. Hvorledes man så ønsker at gøre det, er
der en masse gode vejledninger til.
Vandtætningsmembran påføres på gulve når der er en afløb i gulv, og i
brusekabiner, samt omkring badekar og håndvaske. Når man smører gulvet skal
man oxo smøre ca 10 cm opad væggen og armere alle hjørner og samlinger(
sammenstødende gipsplader, H+H blokke etc...) med armeringsvæv
Husk at der er forskel på de foreskellige membraner. man skal altid bruge en
2 komponent ( cement og membran) på beton og pudsede flader, medmindre, der
er under 5 % fugt i. ( læs databladet for produktet)

--
Virtually Yours

Brian Wendelbo Laursen
Nybakken 54