| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | Løn til ansatte Fra : Lars Kristian Jensen | 
  Dato :  19-11-07 18:20 |  
  |   
            Hej med jer, jeg har lige et spørgsmål.
 
 Hvis jeg har tænkt mig at tilbyde en af mine ansatte 125 kr. i timen. Hvilke 
 udgifter kommer så oveni ?
 
 125 kr. + feriepenge 12,5 % (15,625) Kommer der flere udgifter ?
 
 På forhånd tak ?
 
 Jeg skal bruge det for at beregne, hvor meget jeg kan tilbyde i løn.
 
 Lars Kristian Jensen
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Ralph (19-11-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ralph | 
  Dato :  19-11-07 19:39 |  
  |   
            "Lars Kristian Jensen" <lars@FJERNwefl-jensen.dk> skrev i en meddelelse 
 news:4741c5fc$0$15889$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 > Hvis jeg har tænkt mig at tilbyde en af mine ansatte 125 kr. i timen. 
 > Hvilke udgifter kommer så oveni ?
 > 125 kr. + feriepenge 12,5 % (15,625) Kommer der flere udgifter ?
 
 Det kommer vel an på dig, i forbindelse med ansættelse skal der:
 
 1) Laves en ansættelseskontrakt som skal godkendes af en evt. fagforening
 2) bogføres og indberettes am-bidrag, a-skat, ATP
 3) betales løn
 4) Sørge for at forsikringer er i orden
 5) tages stilling til arbejdstøj, kaffe, pauser, stempelur, 
 medarbejderbredbånd, hjemmecomputer, firmabil.
 
 Hvor meget kan du selv klare, og hvor meget skal du købe dig til?
 
 -- 
 Ralph
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Lars Kristian Jensen (19-11-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Lars Kristian Jensen | 
  Dato :  19-11-07 19:55 |  
  |   
            > Det kommer vel an på dig, i forbindelse med ansættelse skal der:
 >
 > 1) Laves en ansættelseskontrakt som skal godkendes af en evt. fagforening
 Jeg laver en ansættelseskontrakt, men jeg skal vel ikke nødvendigvis lave en 
 overenskomstansættelse
 > 2) bogføres og indberettes am-bidrag, a-skat, ATP
 Jeg har tænkt mig at gå på letløn, hvor meget udgør ATP?
 > 3) betales løn
 Den klarer jeg også ;)
 > 4) Sørge for at forsikringer er i orden
 Hvad koster de, og hvor tegner man dem billigst ?
 > 5) tages stilling til arbejdstøj, kaffe, pauser, stempelur
 Jeg har købt uniform til ham.,
 > medarbejderbredbånd, hjemmecomputer, firmabil.
 Han får en arbejdsmobil, han også må bruge privat.
 >
 > Hvor meget kan du selv klare, og hvor meget skal du købe dig til?
 >
 
 med ovenstående oplysninger, kan du så sige ca. hvor meget jeg kommer af med 
 i timen for en timeløn på 130 kr. brutto.
 
 Hilsen
 Lars Kristian Jensen 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Ralph (19-11-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ralph | 
  Dato :  19-11-07 22:45 |  
  |   
            "Lars Kristian Jensen" <lars@FJERNwefl-jensen.dk> skrev i en meddelelse 
 news:4741dc2e$0$15879$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 > med ovenstående oplysninger, kan du så sige ca. hvor meget jeg kommer af 
 > med i timen for en timeløn på 130 kr. brutto.
 
 Jeg vil gerne hjælpe, men det kræver lidt efterforskning - jeg kan vel komme 
 med et kvalificeret svar om et par dage.
 
 Carsten Riis er kommet med et standardsvar, det lyder ikke helt forkert, men 
 jeg skal nok prøve, der er dog den begrænsning at jeg har 5 ansatte, 
 umiddelbart vil jeg skyde på at mine lønOMKOSTNINGER (ikke løn) er lavere 
 pr. medarbejdere end dine (min lønomkostning er knap 1.000 pr. md. Nu er jeg 
 også MEGET ny bogholder, så det finder jeg vel ud af efterhånden)
 
 -- 
 Ralph 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Carsten Riis (19-11-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Carsten Riis | 
  Dato :  19-11-07 22:02 |  
  |  
 
            Lars Kristian Jensen skrev  den 19-11-2007 18:20:
 > Hej med jer, jeg har lige et spørgsmål.
 > 
 > Hvis jeg har tænkt mig at tilbyde en af mine ansatte 125 kr. i timen. 
 > Hvilke udgifter kommer så oveni ?
 > 
 > 125 kr. + feriepenge 12,5 % (15,625) Kommer der flere udgifter ?
 > 
 > På forhånd tak ?
 > 
 > Jeg skal bruge det for at beregne, hvor meget jeg kan tilbyde i løn.
 Jeg har hørt, at man som arbejdsgiver skal tage den timeløn man ønsker 
 at give medarbejderen og gange den med ca. 1,75   for at inkludere
 - feriepenge (som du allerede har regnet med)
 - sygedagpenge (tja, det er jo mennesker du ansætter)
 - forsikring (du er som arbejdsgiver  objektiv ansvarlig for de skader 
 medarbejderen laver i forbindelse med arbejdet)
 - g-dage (hvis du afskediger vedkommende og starter i arbejdsløshed)
 - pension  (ofte 2/3 af den sats i aftaler dvs. aftaler I 15% så betaler 
 du 10% og medarbejderen 5%)
 - og alle de andre spændende ting som kommer i forbindelse med en 
 ansættelse.
 Faktoren  1,75  er endda lavt sat.
 Derudover skal du regne med noget ekstra administration i forbindelse 
 med skatteafregning. men det er ikke så direkte henførbare til den 
 enkelte ansatte, når du har flere.
 -- 
 med venlig hilsen              www.de3faktorer.dk
Carsten Riis                  Mere skal der ikke til
                                for varigt vægttab.
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           The MANN (19-11-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : The MANN | 
  Dato :  19-11-07 23:26 |  
  |   
            
 "Lars Kristian Jensen" <lars@FJERNwefl-jensen.dk> skrev i en meddelelse 
 news:4741c5fc$0$15889$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 > Hej med jer, jeg har lige et spørgsmål.
 >
 > Hvis jeg har tænkt mig at tilbyde en af mine ansatte 125 kr. i timen. 
 > Hvilke udgifter kommer så oveni ?
 >
 > 125 kr. + feriepenge 12,5 % (15,625) Kommer der flere udgifter ?
 >
 > På forhånd tak ?
 >
 > Jeg skal bruge det for at beregne, hvor meget jeg kan tilbyde i løn.
 >
 > Lars Kristian Jensen
 >
 
 Hejsa Lars
 
 Da jeg startede selvstændig fik jeg denne regel :  den løn du vil have + 100 
 % til alt andet !  ferie , sygdom , vejrlig , arbejdstøj , værnemidler , 
 værktøj , transportmidler , firma telefon
 
 
 ja det kommer jo også an på hvad du arbejder med!!!!
 
 The MANN 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Petersen_Michael (31-12-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Petersen_Michael | 
  Dato :  31-12-07 12:29 |  
  |   
            40% + Den timeløn du vil betale..
 
 12,5% Feriepenge
 
 8% Pension
 
 19,5% til barnets 1. feriedag, sygdom, forsikringer og alt det andet.
 
 
 PS: Løn er ikke en udgift, men en omkostning, forhåbentligt tjener dine 
 ansatte væsentligt mere til firmaet - dig, end de gør til sig selv..
 
 
 -- 
 Med venlig hilsen
 Michael Petersen
 Residerende i Nyborg
 
 
 
 "Lars Kristian Jensen" <lars@FJERNwefl-jensen.dk> skrev i en meddelelse 
 news:4741c5fc$0$15889$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 > Hej med jer, jeg har lige et spørgsmål.
 >
 > Hvis jeg har tænkt mig at tilbyde en af mine ansatte 125 kr. i timen. 
 > Hvilke udgifter kommer så oveni ?
 >
 > 125 kr. + feriepenge 12,5 % (15,625) Kommer der flere udgifter ?
 >
 > På forhånd tak ?
 >
 > Jeg skal bruge det for at beregne, hvor meget jeg kan tilbyde i løn.
 >
 > Lars Kristian Jensen
 > 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |