Helt ny iMac - der falder af nettet....
Fra : F. Kragh

Dato : 29-01-08 17:21

Hej NG.
Når iMacén har været tilsluttet / tændt ml. 50 til 80 min falder den af
nettet. Andre Mac´s og PC´er hænger stadig på. Nogle ideer????

mvh.

Finn

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 29-01-08 19:18

F. Kragh <finnkragh@worldonline.dk> wrote:
> Hej NG.
> Når iMacén har været tilsluttet / tændt ml. 50 til 80 min falder den af
> nettet. Andre Mac´s og PC´er hænger stadig på. Nogle ideer????

wireless? 10.4.10 eller 10.4.11?

Fra : F. Kragh

Dato : 29-01-08 20:42

Hej Morten.

Ja forbindelsen er trådløs - Cybercity.
iMac - 10.5.1

mvh.

Finn

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 30-01-08 07:29

F. Kragh <finnkragh@worldonline.dk> wrote:
> Hej Morten.
>
> Ja forbindelsen er trådløs - Cybercity.
> iMac - 10.5.1

pas.

Fra : Lyrik

Dato : 30-01-08 18:44

Den 29.01.2008 kl. 20:42 skrev F. Kragh <finnkragh@worldonline.dk>:

> Hej Morten.

> [...]
Jeg har selv Cybercity.
Jeg har det indtryk at det forholder sig nogenlunde på denne måde:
IT udbyderne søger kunder. Når kundekredsen udvides bliver båndbredden
mindre til deling. Tilsidst viser skavankerne sig ved at kundene bliver
smidt af.
Jeg har selv været ude for det. Løsningen kom efter intens fejlmelding,
undersøgelse og melden tilbage. Tilsidst var udstyret opgraderet og timmet
så problemerne forsvandt.

Forslag:
Forbind iMac'en med kabel til routeren. Se om den falder af. Falder den
af? Så er det Cybercity!
Falder den ikke af, så er det iMac'en. Jeg har selv en iMac. Den falder
ikke af!))

--
Greetings from Jens "Lyrik" Bech.

Fra : F. Kragh

Dato : 30-01-08 18:52

Hej Jens.

Ville de andre iBook og PC´er ikke falde fra også? Er iMac´en mere følsom
over for evnt. kort udfald end de andre? Jeg vil prøve det med kablet - men
det udelukker jo ikke fejl på det trådlåse netværkskort - Airport.

mvh.

Finn
news.t5q7kbl6cof222@lyrik.local...

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 30-01-08 19:34

> [...]

> over for evnt. kort udfald end de andre? Jeg vil prøve det med kablet - men
> det udelukker jo ikke fejl på det trådlåse netværkskort - Airport.

Jo - det kan slet ikke have noget med Cybercity at gøre - ikke sådan som
du beskriver det. Det kan derimod godt have noget med routeren at gøre
eller sammenspillet mellem dem.

Stig Leerbeck
--
www.simplesoft.dk - www.fileoffice.dk

Fra : Lyrik

Dato : 31-01-08 01:56

Den 30.01.2008 kl. 19:33 skrev Stig Leerbeck <stigleerbeck@nypost.dk>:

> Jo - det kan slet ikke have noget med Cybercity at gøre - ikke sådan som
> du beskriver det. Det kan derimod godt have noget med routeren at gøre
> eller sammenspillet mellem dem.
>
> Stig Leerbeck
Routeren leveres af Cybercity. Jeg har fået min skiftet 3 gange! Så jo jeg
fastholder at det godt kan have noget med Cybercity at gøre. Nu har jeg
ikke en trådløs router, selv om jeg prøvede at bestille en. Jeg hørte
aldrig noget. Så jeg bruger en Airport Express til den trådløse opkobling.
Ingen problemer i det. Men jeg har ingen kryptering på. Der var lidt knas
med Airport Expresen i starten. Den har også været resat et par gange, men
det er længe siden nu.

--
Greetings from Jens "Lyrik" Bech.

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 31-01-08 12:58

Lyrik <lyrik@heaven.dk> wrote:

> [...]
> med Airport Expresen i starten. Den har også været resat et par gange, men

Den forudsætning er jo ikke logisk. Men hvis det er tilfældet, så er det
jo i sin egenskab af hardware-leverandør, at det kan have noget med
Cybercity at gøre og ikke i sin egenskab af netleverandør.
Det er jo temmeligt vigtigt at skelne.

Min pointe er at problemet opstår _efter_ modemet og altså ikke har
noget med Cybercitys opkobling at gøre.

Stig Leerbeck
--
www.simplesoft.dk - www.fileoffice.dk

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 31-01-08 19:55

F. Kragh <finnkragh@worldonline.dk> wrote:

> Hej Morten.
>
> Ja forbindelsen er trådløs - Cybercity.
> iMac - 10.5.1

Jeg synes efterhånden at have hørt om så mange der har problemer med at
Leoparden smider den trådløse forbindelse, så det kun er Apples support
der ikke vil anerkende det som et problem.

Jeg har selv løst problemet ved at skifte kanalen til en jeg har for mig
selv - de fleste af de 10-15 netværk jeg kan se herfra klumper sig
sammen på kanal 6 og 11.

Mvh.
Kaj.
--
Never mind the dog
-BEWARE OF OWNER!

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 30-01-08 15:42

> [...]

> Når iMacén har været tilsluttet / tændt ml. 50 til 80 min falder den af
> nettet. Andre Mac´s og PC´er hænger stadig på. Nogle ideer????

Lav en test:
Slå kryptering fra!

Stig Leerbeck
--
www.simplesoft.dk - www.fileoffice.dk

Fra : F. Kragh

Dato : 30-01-08 18:27

Med risiko for at spørge dumt! Hvor gør jeg lige det? På routeren?

mvh.

Finn

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 30-01-08 19:34

F. Kragh <finnkragh@worldonline.dk> wrote:

> Med risiko for at spørge dumt! Hvor gør jeg lige det? På routeren?

> [...]

Ja!

Stig Leerbeck
--
www.simplesoft.dk - www.fileoffice.dk