Åbne Logic projekter i Logic Express
Fra : Franz Berliner

Dato : 28-01-08 13:43

Hejsa

Er der én der ved om man kan åbne Logic Studio 8 projekter i Logic
Express 8 eller om det kun er den anden vej rundt?

--
Franz : http://www.berliner.dk

Fra : Jonas Delfs

Dato : 28-01-08 18:45

Franz Berliner skrev:
> Hejsa
>
> Er der én der ved om man kan åbne Logic Studio 8 projekter i Logic
> Express 8 eller om det kun er den anden vej rundt?

Jeg er ikke selv klar over det, men hvis ikke du får svar her, kan du
helt sikkert få hjælp på lydmaskinen.dk

Mvh. Jonas

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 29-01-08 06:33

Franz Berliner <stuff@NOSPAMkampp.dk> wrote:

> Hejsa
>
> Er der én der ved om man kan åbne Logic Studio 8 projekter i Logic
> Express 8 eller om det kun er den anden vej rundt?

Vender tilbage senere i dag, så vil jeg prøve. Men jeg ved, at 8'eren
laver en ny version (når man fra 8 åbner et LE-projekt, bliver man bedt
om at save, og der dannes så et nyt projekt. Det gamle forbliver
uændret)
--
MA @ 55.01.46N/11.50.38E www.ammentorp.org - fjern xyz fra mailadresse
-- and don't forget to boogie

Fra : Franz Berliner

Dato : 29-01-08 10:23

Martin Ammentorp <martinx@yzammentorp.org> wrote:

> [...]
> laver en ny version (når man fra 8 åbner et LE-projekt, bliver man bedt
> om at save, og der dannes så et nyt projekt. Det gamle forbliver

Super. Jeg venter spændt

Ud fra din beskrivelse lyder det som om det ikke rigtig kan lade sig
gøre, hvilket også ville være det mest logiske. (som ved fx
Cubase/Cubase Studio).

Det kunne dog være smart hvis dem jeg skal aflevere projekter til kunne
nøjes med en Express version.

--
Franz : http://www.berliner.dk

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 30-01-08 08:59

> [...]

> Ud fra din beskrivelse lyder det som om det ikke rigtig kan lade sig
> gøre, hvilket også ville være det mest logiske. (som ved fx

Hej Franz

Beklager det tog lidt tid - og din antagelse var rigtig: Man kan ikke
åbne LE dokumenter fra Studio 8.

vh

Martin

Fra : Franz Berliner

Dato : 30-01-08 09:21

Martin Ammentorp <martinx@yzammentorp.org> wrote:

> Beklager det tog lidt tid - og din antagelse var rigtig: Man kan ikke
> åbne LE dokumenter fra Studio 8.

ok. Tak for afklaringen

--
Franz : http://www.berliner.dk

Fra : Ukendt

Dato : 05-02-08 19:45

On 2008-01-30 09:21:22 +0100, stuff@NOSPAMkampp.dk (Franz Berliner) said:

> ok. Tak for afklaringen

Det er altså ikke helt rigtigt, men det er lidt svært.
Enten laver du/man alle spor om til audio, og åbner i light versionen.
Alternativt laver du pr versionen af sangen om til midi0 ( nul) eller
midi1 og husker at starte alt midi fra takt 1.
Kald filerne det som de skal hente, når då åbner filen i light
versionen.. evt plus de presets du bruger på de enkelte tracks..
Det kan i den forbindelse være en god ide ( er ikke sikker på at den
virker) at gemme pro versionen som et projekt, hvor du OGSÅ gemme alle
settings på de enkelte tracks, inklusiv "presets" eg comp+klang+mere.

Uanset hvad, er det letteste både at gemme som audio og midi 1+0.
Der er jo bunker af ting du ikke har i lite versionen, som du kunne
tænkes at komme til atmangle, når du åbner.
Forresten, kan det være at du kan lave en ren dragNdrop, hvis du har
både lite og pro version tændt samtidig på samme maskine ( ved heller
ikke om dette virker)
Husk at v8 kun kan åbnes i v8